Futurez  Kulkukoira

Päästöhuijaukset (VW & muut)

  • 484 Vastauksia
  • 133939 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Päästöhuijaukset (VW & muut)
« Vastaus #451 : 27.06.2018, 20:45:40 »
Kylläkai tämäkin on jo huijausta:
https://tekniikanmaailma.fi/tm-testasi-uudelleen-volkswagen-konsernin-turvavyokorjaus-on-kelvoton-korjaus-hajoaa-ensimmaisessa-jarrutuksessa/

Siis että nippusiteellä oikein korjattu ja kaiken huipuksi se nippusidekin katkeaa jarrutuksessa ja vyön lukko tietenkin aukeaa kuten ennenkin :idiot2: Kaikkea se saksalainen nuukuuksissaan keksii :2funny: Kuvainnollista että MM-jalkapallossakin saksan tiputti jatkosta Etelä-Korea.. ;D

Edit: Tämä loppukaneetti ei kyllä naurata yhtään: ”Astetta vakavamman asiasta tekee vielä se, että sekä Saksan että Espanjan tyyppihyväksyntäviranomaiset ovat antaneet siunauksensa korjaukselle.”

Tuosta ei ota selvää onko nippuside ollut vieläpä halvimmista halvin eli muovikielellä eikä metallikielellä. Kielen katkeaminen joka tapauksessa ollut juurisyy. Lienekö tuossa ois metallikielikään kestänyt
« Viimeksi muokattu: 27.06.2018, 20:55:52 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Päästöhuijaukset (VW & muut)
« Vastaus #452 : 29.06.2018, 17:24:22 »
Ulihan ne uudelleen sitä testanneet, eikä tälläkertaa ollut hajonnut, eli ilmeisesti asennusvirhe.

Tosi näppärää että on joku tuollainen korjaus jonka maahantuojan lehdistöautoja fikxaava paja ei osaa tehdä oikein...

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Päästöhuijaukset (VW & muut)
« Vastaus #453 : 29.06.2018, 17:53:18 »
Tuollainen purkkalankanipparihan kestää varmana 5 tai 10 vuotta.

Minusta kertoo paljon vag-konsernista ja miten eurolla saa euron korjauksen!
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Päästöhuijaukset (VW & muut)
« Vastaus #454 : 29.06.2018, 18:02:58 »
Ulihan ne uudelleen sitä testanneet, eikä tälläkertaa ollut hajonnut, eli ilmeisesti asennusvirhe.

Tosi näppärää että on joku tuollainen korjaus jonka maahantuojan lehdistöautoja fikxaava paja ei osaa tehdä oikein...

Jep jep. Olisipa mukava nähdä työohje jota seuraten nippuside saadaan niin sanotusti "oikeaan kireyteen".

Lisäksi, VW ja Seat oli olleet läsnä kun testi oli lopulta läpäisty.
"VW-konsernin insinöörien mukaan nippusiteen on tarkoitus rikkoutua kolaritilanteessa, jotta matkustajan hidastuvuus olisi alkuperäisten suunnitelmien mukainen. Insinöörit eivät kertoneet, mikä on enimmäishidastuvuus, minkä nippuside saa kestää ja mikä sen pitää kestää." Joo..

Juttu päättyy sanoihin
"Toistaiseksi TM suosittelee, että takaistuimen keskipaikkaa ei käytetä uusissa Seat Ibizoissa, Seat Aronoissa ja Volkswagen Poloissa."
« Viimeksi muokattu: 29.06.2018, 18:10:27 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Päästöhuijaukset (VW & muut)
« Vastaus #455 : 30.06.2018, 14:42:27 »
Mä tajuan tuon rikkoutuvaksi suunnitellun nipusiteen idean. Jos se vedettäisiin jollain varmasti kestävällä metalliholkilla siihen naapurivyöhön kiinni, tulisi todellisessa kolaritilanteessa kummankin matkustajan paino siihen naapurivyön kiinnikkeeseen ja se voisi mahdollisesti revetä irti. Mutta vaikka tuo nipparikiinnitys olisikin kaikkien taiteen sääntöjen mukaan tehty, ja kestäisi kaikki mahdolliset optimipidossa tapahtuvat hätäjarrutukset, niin onhan se vieläkin mahdollista että autolla ajetaan pienivauhtinen kolari, jossa aktiiviturvalaitteet ei vielä aktivoidu, mutta tuo nippari katkeaa suunnitellusti. Monelleko tulisi mieleen että tuollaisen kolahduksen jäljiltä pitäisi auton turvavarusteet tarkastuttaa, kun autossa tai turvalaitteissa ei ole mitään havaittavaa muutosta tapahtunut.

Mä kuvittelin että korjaus olisi jonkinlainen muovinen sileäreunainen suojaholkki joka naksautetaan kesikvyön lukon päälle, jonka tarkoitus on poistaa se terävä reuna joka vapauttaa sen reunapaikan lukon.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Päästöhuijaukset (VW & muut)
« Vastaus #456 : 01.07.2018, 04:32:37 »
Taisivat lopulta tajuta että maine menee. Uusin tieto:
"VW-konserni hylkää nippusidekonstin, jonka se oli kehittänyt korjaamaan VW Polon, Seat Ibizan ja Seat Aronan turvavyöongelmat.

Uusi ratkaisu on luvassa jouluun mennessä. Siihen asti valmistaja suosittelee, että ongelma-autojen takapenkillä ei käytettäisi keskipaikkaa"
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8937
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Päästöhuijaukset (VW & muut)
« Vastaus #457 : 09.07.2018, 16:12:11 »
Osataan se kusettaminen Japanissakin.

http://www.kaleva.fi/uutiset/talous/nissan-myonsi-vaarennykset-tietoja-autojen-pakokaasupaastoista-on-muuteltu/798891/

Japanilainen autonvalmistaja Nissan kertoi tänään, että tietoja sen autojen polttoaineenkulutuksesta ja pakokaasupäästöistä on väärennetty.

Väärennysskandaali on toinen vakava isku Nissanille vuoden sisään. Viime vuoden lokakuussa yhtiön piti vetää markkinoilta 1,2 miljoonaa autoa, joiden lopputarkastuksen tekijöiltä oli puuttunut tarvittavat luvat.

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6026
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Päästöhuijaukset (VW & muut)
« Vastaus #458 : 09.07.2018, 16:31:45 »
Osataan se kusettaminen Japanissakin.

http://www.kaleva.fi/uutiset/talous/nissan-myonsi-vaarennykset-tietoja-autojen-pakokaasupaastoista-on-muuteltu/798891/

Japanilainen autonvalmistaja Nissan kertoi tänään, että tietoja sen autojen polttoaineenkulutuksesta ja pakokaasupäästöistä on väärennetty.

Väärennysskandaali on toinen vakava isku Nissanille vuoden sisään. Viime vuoden lokakuussa yhtiön piti vetää markkinoilta 1,2 miljoonaa autoa, joiden lopputarkastuksen tekijöiltä oli puuttunut tarvittavat luvat.


https://www.is.fi/autot/art-2000005749294.html

GT-R:ää ei näköjään kannatakkaan ostaa.

Lainaus
Kannanotossaan yhtiö kertoi, että sen tekemän uusintatarkastuksen perusteella kaikki yhtiön autot GT-R-urheiluautoa lukuun ottamatta täyttivät Japanin turvallisuusstandardit.

Ilmankos ne on voinut myydä autoa halvemmalla kuin kilpailijoiden saman suorituskyvyn autot :D
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Päästöhuijaukset (VW & muut)
« Vastaus #459 : 09.07.2018, 18:20:28 »
Osataan se kusettaminen Japanissakin.

http://www.kaleva.fi/uutiset/talous/nissan-myonsi-vaarennykset-tietoja-autojen-pakokaasupaastoista-on-muuteltu/798891/

Japanilainen autonvalmistaja Nissan kertoi tänään, että tietoja sen autojen polttoaineenkulutuksesta ja pakokaasupäästöistä on väärennetty.

Väärennysskandaali on toinen vakava isku Nissanille vuoden sisään. Viime vuoden lokakuussa yhtiön piti vetää markkinoilta 1,2 miljoonaa autoa, joiden lopputarkastuksen tekijöiltä oli puuttunut tarvittavat luvat.


Eikai noissa mitään huijaussoftaa ole ollut vai onko? Eikös tässä ole kyse siitä ikiaikaisesta tulosten ”kaunistelusta” jonka Nissan nyt päätti vapaaehtoisesti ottaa esille. Asettaa lievästi painetta muille valmistajille. Esim. mun XC ei ikikuunapäivänä mene niihin lukemiin mitä valmistaja ilmoittaa..
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8937
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Päästöhuijaukset (VW & muut)
« Vastaus #460 : 09.07.2018, 18:28:54 »
Eikai noissa mitään huijaussoftaa ole ollut vai onko? Eikös tässä ole kyse siitä ikiaikaisesta tulosten ”kaunistelusta” jonka Nissan nyt päätti vapaaehtoisesti ottaa esille.

Mun mielestä kyseessä on "päästöhuijaus" jos valmistaja ilmoittaa päästöiksi muuta kuin normin mukaisia mittaustuloksia.

Ei se Volkkarin takaturvavyön nippusidepatenttikaan tainnu olla softalla tehty.

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6026
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Päästöhuijaukset (VW & muut)
« Vastaus #461 : 09.07.2018, 18:31:43 »
Eikai noissa mitään huijaussoftaa ole ollut vai onko? Eikös tässä ole kyse siitä ikiaikaisesta tulosten ”kaunistelusta” jonka Nissan nyt päätti vapaaehtoisesti ottaa esille. Asettaa lievästi painetta muille valmistajille. Esim. mun XC ei ikikuunapäivänä mene niihin lukemiin mitä valmistaja ilmoittaa..
Suoritatko kuinka usein NEDC-testin mukaista ajosuoritetta? ???
Ajat ilman kytkettyjä apulaitteita, vaihteen vaihdot suoritetaan määrättyinä aikoina ja kierrokset eivät nouse missään vaiheesaa yli noin 1500rpm.
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Päästöhuijaukset (VW & muut)
« Vastaus #462 : 09.07.2018, 18:53:06 »
Mun mielestä kyseessä on "päästöhuijaus" jos valmistaja ilmoittaa päästöiksi muuta kuin normin mukaisia mittaustuloksia.

Ei se Volkkarin takaturvavyön nippusidepatenttikaan tainnu olla softalla tehty.

Nissan itse toi asian ilmi. Nissan ei myöskään ole koittanut peitellä tekosiaan rakentelemalla tarkoitukseen sopivia huijausjärjestelmiä niinkuin VW teki. Aivan erilainen tapaus vakavuusasteeltaan. Tämän vuoksi asia katoaa kuin pieru saharaan. Semminkin kun kyseessä ”vain” CO2 eikä välitöntä terveyshaittaa aiheuttava Nox.. Asia jota saksalaiset eivät vieläkään osaa tunnustaa vaan uskovat dieselrenesanssiin :facepalm:

Nissan myöskin alkoi toimia heti. Ei ehdota että josko printattaisiin samat asiat eriväriselle paperille ja vain unohdettaisiin koko asia. Näinhän VW teki turvavyö asiassa eli korjasi turvavaruste vian nippusiteellä. Lensipä jopa Suomeen asti ”ihmettelemään” että miksi muka nippusidekorjaus ei teille kelpaa.. On se vaan merkillistä että pikkuruisen Suomen reportterit joutuvat antamaan saksalaisen autojätin insinööreille oppitunteja tuotetestauksesta. Vieläpä niin vaatimattomasta varusteesta kuin turvavyö ::) Varsinaisesti en ole yllättynyt ollenkaan.

"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Päästöhuijaukset (VW & muut)
« Vastaus #463 : 09.07.2018, 19:00:00 »
Suoritatko kuinka usein NEDC-testin mukaista ajosuoritetta? ???
Ajat ilman kytkettyjä apulaitteita, vaihteen vaihdot suoritetaan määrättyinä aikoina ja kierrokset eivät nouse missään vaiheesaa yli noin 1500rpm.

En lainkaan. Aiemmat autot ovat silti korreloineet edes jollain tasolla ilmoitettujen kulutusten kanssa. Aiempi Volvo huijasi jopa ihan silminnähtävästi ajotietokoneen kulutuslukemilla. Nykyiselle ilmoitetaan 5.3L/100km maantiellä. Hieman voinut Volvolla korvat punoittaa kun tuon ilmoittaneet ::)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Päästöhuijaukset (VW & muut)
« Vastaus #464 : 09.07.2018, 20:04:04 »
Aikuisten oikeasti ei taida olla autonvalmistaja, joka ei olisi noin toiminut...
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy