Carcom Oy  Ateho

EVRY:t ja muut modit

  • 170 Vastauksia
  • 120271 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa V40 1.9D

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #150 : 05.03.2018, 11:42:19 »
Moikka,
Tartteisin vähän apua evry modin asentamiseen. Tässä muutama kysymys joihin en löytäny vastausta vanhoista viesteistä. Etuvastus, potikka ja katkasin löytyy, mutta diodeja ei ole.
1. Mikä merkitys diodeilla on vai toimiiko evry ilman niitäkin?
2. Missä se liitin sijaitsee joiden väliin evry tulee? Auto on V40 t4 Renaultin 1.9D koneella vm. 1999.
3. Mitä katti tykkää jos tota evryy käyttää satunnaisesti? Tarkoituksena olisi saada vähän ohituskiihtyvyyttä lisää.

Kiitokset niille jotka vaivautuu vastaamaan!

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #151 : 13.03.2018, 10:25:00 »
Moikka,
Tartteisin vähän apua evry modin asentamiseen. Tässä muutama kysymys joihin en löytäny vastausta vanhoista viesteistä. Etuvastus, potikka ja katkasin löytyy, mutta diodeja ei ole.
1. Mikä merkitys diodeilla on vai toimiiko evry ilman niitäkin?
2. Missä se liitin sijaitsee joiden väliin evry tulee? Auto on V40 t4 Renaultin 1.9D koneella vm. 1999.
3. Mitä katti tykkää jos tota evryy käyttää satunnaisesti? Tarkoituksena olisi saada vähän ohituskiihtyvyyttä lisää.

Kiitokset niille jotka vaivautuu vastaamaan!

1. Tuohon 1.9D koneeseen ei tarvi diodeja, toimii ilman niitä.

2. Liittimen sijainnista oli ekalla sivulla:
X40 -99-01 D4192T2 moottorilla varustetut autot
Liitin löytyy akkutelineen juuresta, pyöreä/soikea liitin johon laitetaan nastojen 2 ja 3 väliin vastus (1 kOhm potikka)


3. Suosittelen kyllä tyhjentämään katin, ei se siellä ainakaan mitään hyötyä tee  ;)

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa V40 1.9D

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #152 : 01.04.2018, 22:20:26 »
Hyvin tuo on ainakin tähän asti pelannut. Mistä johtuu että vastusta pienennettäessä veto katkeaa 3500 rpm kohdalla? Tyhjäkäynnin kierrokset myös nousevat normaalin rynkytyksen sijaan. Onko ongelmiin jotain ratkaisua?

Poissa uusavuton

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #153 : 24.08.2018, 17:45:09 »
Olen nyt muutamaan otteeseen koittanut lukea tämän keskustelun läpi ja olen vieläkin hämmentynyt.

Ideana olisi v70 D5 saada evry mod aikaseksi, mihin johtoihin se kytketään? ja tarvitseeko diodeja vai pärjäänkö ihan 100ohm vastuksella ja kiloohmin potikalla?

Auttakaa tyhmää hädässä.  ::)

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #154 : 24.08.2018, 17:46:18 »
Olen nyt muutamaan otteeseen koittanut lukea tämän keskustelun läpi ja olen vieläkin hämmentynyt.

Ideana olisi v70 D5 saada evry mod aikaseksi, mihin johtoihin se kytketään? ja tarvitseeko diodeja vai pärjäänkö ihan 100ohm vastuksella ja kiloohmin potikalla?

Auttakaa tyhmää hädässä.  ::)

D5 koneeseen ei evryä pysty tekemään...

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa Einari Lindberg

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 136
  • www.vrcf.fi
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #155 : 28.02.2019, 19:19:58 »
v70 mk1 manuaali. Kuinkas moisen kunnossa oleva kytkin kestää evryä? Itsellä valmis evry tehoboksi. Erittäin mukava kapine kun säätää vain herrasmiesmäisesti siten ettei vielä ala savuttaa. Ajomukavuus kasvaa mukavasti. Ongelmana 4 ja 5 vaihteella kytkimen luisto väännättäessä. Pitkään mietin että sutiiko vai luistaako kytkin, mutta uskoidin sen olevan kytkin. Mitään hajuja ei kytkimestä tule. Meinaan vaan että pitäisikö kunnossa olevan kytkimen kestää KEVYT evrytys? Kilsoja kuiteslin on 550000 joten ei se uusi ole. Lohtuna uusi käytetty 50t ajettu kytkin vauhtipyörineen on hyllyssä muttei turhaan jaksa alkaa vaihtaa.

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #156 : 02.04.2019, 10:36:14 »
Minkä verran on ahtopainetta kun kytkin alkaa luistamaan?

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa Einari Lindberg

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 136
  • www.vrcf.fi
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #157 : 02.04.2019, 10:41:59 »
ei mitään hajua. kyseessä valmis boksi. ei lähellekään maksimiin säädetty mitä purkista lähtee. mustaa savua ei juurikaan tule ainakaan peilistä havaittavaa.

no kytkin ja kaksoismassa on nyt kuiteskin vaihdettu. oli sen verran työlästä etten ole uskaltanut juurikaan ylimääräsiä sitä nyt rasittaa.

Lähinnä mua kiinnostaa että onko nuissa kytkin kuinka kovilla/alimitoitettu jos evryä meinas edes hyppysellisen laittaa.

Poissa Reeviiskaksviiskaks

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #158 : 16.05.2019, 23:22:23 »
Mikä mahtais olla vikana.

V70 mk1, D5252T, msa15.8.
Potikka ja vastus on pumpun liittimen pinneissä 2 ja 3, kuten kerrottu, mutta kun katkaisijsta kääntää hommelit päälle, niin mitään ei tapahdu. Yleismittarilla tarkistettu, että ohmit muuttuu ja kaikki diodit yms. ovat toimintakunnossa, mutta siltikään ei mitään tuloksia.

Alkaa aivosolut loppumaan kesken tuon kanssa, on käynnistetty kymmenenkin kertaa (koko päivä ilman evryä), eikä ole vaikuttanut asiaan. Autocom ei näytä myöskään vikakoodeja.

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #159 : 17.05.2019, 04:29:13 »
Mikä mahtais olla vikana.

V70 mk1, D5252T, msa15.8.
Potikka ja vastus on pumpun liittimen pinneissä 2 ja 3, kuten kerrottu, mutta kun katkaisijsta kääntää hommelit päälle, niin mitään ei tapahdu. Yleismittarilla tarkistettu, että ohmit muuttuu ja kaikki diodit yms. ovat toimintakunnossa, mutta siltikään ei mitään tuloksia.

Alkaa aivosolut loppumaan kesken tuon kanssa, on käynnistetty kymmenenkin kertaa (koko päivä ilman evryä), eikä ole vaikuttanut asiaan. Autocom ei näytä myöskään vikakoodeja.

Onko Evry kiinni oikeassa pumpun johto sarjassa, siinä missä menee 7 johtoa, eli ei siinä missä menee 3? Ja onko potikan ja vastuksen arvot sopivia?

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa Reeviiskaksviiskaks

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #160 : 18.05.2019, 14:49:58 »
Onko Evry kiinni oikeassa pumpun johto sarjassa, siinä missä menee 7 johtoa, eli ei siinä missä menee 3? Ja onko potikan ja vastuksen arvot sopivia?

Oikeassa paikassa on kiinni, 8 pinninen liitin, mistä puuttuu yksi, eli 7 johtoa. Kolmen johdon liitintä en edes löytänyt alueelta, tokikaan en sellaista katsellut.

47ohm ja 2kohm tarkkuuspotikka.

Ei vaikutusta ruuvaako puoli kierrosta, kierroksen vai useampia.

Pitää varmaan tarkistaa kytkennät, kun jaksaisi sinne taas päänsä pistää.
« Viimeksi muokattu: 18.05.2019, 14:52:57 kirjoittanut Reeviiskaksviiskaks »

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #161 : 18.05.2019, 15:10:08 »
Oikeassa paikassa on kiinni, 8 pinninen liitin, mistä puuttuu yksi, eli 7 johtoa. Kolmen johdon liitintä en edes löytänyt alueelta, tokikaan en sellaista katsellut.

47ohm ja 2kohm tarkkuuspotikka.

Ei vaikutusta ruuvaako puoli kierrosta, kierroksen vai useampia.

Pitää varmaan tarkistaa kytkennät, kun jaksaisi sinne taas päänsä pistää.

Liian suuri potikka, kaikki säätö tapahtuu ihan siellä viimeisen ääripäässä. Itse käytän 250ohm potikkaa.

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa Reeviiskaksviiskaks

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #162 : 18.05.2019, 16:28:05 »
Liian suuri potikka, kaikki säätö tapahtuu ihan siellä viimeisen ääripäässä. Itse käytän 250ohm potikkaa.

Okeei, eli se on niin tarkka skaala. Pitänee käydä potikkakaupassa.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2246
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #163 : 18.05.2019, 17:37:48 »
Liian suuri potikka, kaikki säätö tapahtuu ihan siellä viimeisen ääripäässä. Itse käytän 250ohm potikkaa.
Lineaarinen vai logaritminen potikka? Vaikuttaa säädön käytökseen aika paljon.

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #164 : 18.05.2019, 17:48:21 »
Lineaarinen vai logaritminen potikka? Vaikuttaa säädön käytökseen aika paljon.

Lineaarinen

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

 

RallyBaron  Samppasport