KL-varaosat  Race.fi

Divin Volvot (960 mk2 -95)

  • 64 Vastauksia
  • 19952 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Divin Volvot (960 mk2 -95)
« : 19.02.2016, 00:05:44 »
Jokunen vuosi on Volvoja tullut harrasteltua, välillä aktiivisemmin ja välillä vähän vähemmän. Tähän ketjuun on keskitetty mun autokantaa C70 alkaen. Linkitän tähän ekaan viestiin aina ensimmäisen postauksen joka autosta niin pystyy edes vähän navigoimaan. Aiemmista autoista löytyy kuvia linkkien takaa.

V70 2.5T -98 (myyty)
Linkki kuvagalleriaan: https://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+-98+(myyty)/
Tämä oli ensimmäinen "oma" kosketus Volvoihin. Aika pitkään se hyvin palvelikin. Myytiin muistaakseni Rovaniemelle tai muualle kauas pohjoseen.


240 karvalakki -88 (myyty)
Linkki kuvagalleriaan: https://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+240+-88+(myyty)/
Tämä pelastettiin pihakuusen alta, hitsattiin kasaan ja pitkään sillä tulikin harrastettua. Oli loppuun saakka vakio B200K+M45 mutta myynti kaduttaa kyllä edelleen. Paljon on hyviä muistoja ja mahdottoman luotettavakin tuo oli. Uuteenkaupunkiin tämä lähti ja taitaa olla samalla jepellä sielä edelleen.  O0


940 GLT 16V Aut -91 (myyty)
Linkki kuvagalleriaan: https://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+940+GLT+16V+-91+(myyty)/
Tämä tuli foorumilta hankittua ja meni myöhemmin vaihdossa Kajaanin suunnalle jossa joutui ilmeisesti purkuun. Tomaatti mahtoi olla suurin syy kun ei järin syntyny minkäälaista tunnesidettä tähän vaikka hieno auto olikin. Vähän kyllä kaivelee kun meni purkuun, ois saanut pysyä liikenteessä.  :-\


Amazon -69 (myyty)
Linkki kuvagalleriaan: https://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69+(myyty)/
Tämä oliki melkonen tapaus ;D Johonki Turun suunnalle taisi mennä projektiksi. Liekö vielä ajossa? Koppa oli kova mutta vähän huonosti hitsattu. Moottori oli vähän turhankin kireä eikä oikein mikää osa-alue sopinu yhteen sen puolesta. Vakiotekniikalla ois ollu ihan kiva peli mutta pois tuli myytyä. Sen verran on jääny kaivelemaan että nyt etsitään uutta Amazonia itselle.  :)


C70 T5 -98 (myyty)
Linkki ekaan viestiin: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=75240.msg1061057012#msg1061057012
Linkki kuvagalleriaan: https://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+C70+T5+-98+(myyty)/
Tällä tuli ajeltua jonku aikaa mutta ei nuo etuvedot vaan enää maistu. T5 oli kyllä kiva pannu manuaalin edessä. Karvialle taisi mennä.


960 2.5 man -95 (myyty)
Linkki ekaan viestiin: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=75240.msg1061095564#msg1061095564
Linkki kuvagalleriaan: https://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+960+-95/
Oikeen viimesen päälle kiva peli ajella, luotettava on ollut ja hyvässä kunnossa kaikinpuolin. Veteraania tekee kuitenkin mieli kun ei itsellä ole tällä hetkellä "käyttöautolle" tarvetta.
« Viimeksi muokattu: 03.02.2018, 10:56:05 kirjoittanut Divi »
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Peruskippo C70 T5 -98
« Vastaus #1 : 20.02.2016, 20:36:10 »


Perheen kakkosautoksi tuli haettua tuommonen coupe. Alkukesästä 2007 haettu Ruotsista tänne, kyseinen kaveri on ajellut autolla tähän vuoteen saakka ja nyt helmikuussa yhden välikäden kautta tuli auto minulle. Ikäisekseen ihan nätissä kunnossa, tekniikka tuntuu timmiltä, sisusta on asiallinen (värinä Tan / Dark wood, eli semmoinen harmahtava beige). Maali on Cassis Pearl, vahattuna ja puhtaana oikein nätti väri. Saffronin ohella yksi omista lemppareista Volvon kartassa.

- B5204T3, 226hv/310nm
- 240tkm ajeltu
- M59 Manuaali
- Automaatti-ilmastointi
- Sähköikkunat
- Sähköpenkit muisteilla
- Sähköpeilit lämmityksellä
- Kattoluukku (ei aukea vaan on kiinteä, ilmastoinin kanssa ei kyllä tarvikkaan)
- Vakkari (Ei tunnu heräävän ollenkaan, alipaineletkuissa reikiä tai pumpun liitin likainen?)
- Dynaudio hifit, CD-vaihtajia tuplasti (soittimessa 3cd, kontissa 6cd), Volvo original Alpine vahvistin
- RTI, tarvisi karttapäivityksen
- Käsinoja mukitelineillä, ja perinteisemmät lisäherkut.
- EURO2 päästöluokkaa eli saa virittää

Huoltokirjan merkinnät:
21.04.1998 - 13815km - Rooma, Italia
09.02.1999 - 28800km - Rooma, Italia
12.10.1999 - 43676km - Milano, Italia
04.07.2000 - 59006km - Milano, Italia
10.12.2004 - 76261km - Tukholma, Ruotsi
14.02.2005 - 89721km - Västerås, Ruotsi
20.07.2005 - 105362km - Västerås, Ruotsi
19.12.2005 - 119001km - Västerås, Ruotsi
11.05.2006 - 135792km - Västerås, Ruotsi
18.12.2006 - 150692km - Västerås, Ruotsi
22.05.2007 - 154229km - Seinäjoki, Suomi (Vianor)
Puheiden ja kuittien mukaan käytetty huollossa säännöllisesti myös tässä välissä, huoltokirjasta puuttuu merkinnät.
12.02.2016 - 239777km - Seinäjoki, Suomi (Sami Akkala Oy, jakopää tehty samalla)

- Vikakoodit tuli luettua, sieltähän löyty tuttu ja turvallinen "EFI-422, Ilmanpainetunnistimen signaali virheellinen". Ei muutaku uutta anturia tilaukseen.
- Kuskin ovea koitettiin linjata vähän paremmin mutta eipä ollukkaan ihan helppo homma. Hieman parempi kuitenkin nyt kuin aiemmin. Täytyy paremmalla ajalla tutkia tarkemmin.
- Kattoluukun mekanismia purin jonkuverran ja sielähän oli useampi muoviosa rikki, liekö jäisenä yritetty avata tms.. Ei muutaku osia metsästämään.
« Viimeksi muokattu: 07.12.2017, 22:57:56 kirjoittanut Divi »
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Machigo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • C70 2.3 T5 239hp -02 "Candy"
Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
« Vastaus #2 : 22.02.2016, 16:04:21 »
Tyylikäs ja hyvä valinta! ;)

Näyttää olevan auto hyvässä kunnossa, tuo ilmapainetunnistin on välillä erittäin rasittava, koska se herjaa aivan turhastakin.
Yleensä auttaa liittimen irroitus, crc:tä pintaan ja kiinni. Sitten vain vikakoodin nollaus ja ajoa kehiin.

Ilmeisesti aika tyyppivika näissä...

Vakkari pelaa kyllä, mutta paina pitkään sitä pitkää liukupainiketta pohjassa. Kyllä ne kierrokset alkaa nousemaan, vähitellen. :)
Muistat varmaan kuitenkin heittää sen ON - asentoon, ennen leikkimistä.  ;D

Radion koodin saat sarjanumeroa vastaan suoraan siniseltä.
Nykyinen: C70 2.3 T5 239hp -02 "Candy" | Showroom
Ex-vollet: C70 2.0T 226hp -99 Italia, C70 2.3 T5 239hp -98 "Violetta"

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2351
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
« Vastaus #3 : 22.02.2016, 21:10:24 »
1997-2002 on Euro3 luokitus.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
« Vastaus #4 : 22.02.2016, 21:21:00 »
1997-2002 on Euro3 luokitus.
Mun käsittääkseni Euro3 on sitonu 1997 lähtien tyyppihyväksyttyjä autoja (milloin C70 tyyppihyväksytty?), ja vasta myöhemmin kaikkia myytyjä autoja.
« Viimeksi muokattu: 22.02.2016, 21:23:21 kirjoittanut Divi »
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2351
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
« Vastaus #5 : 22.02.2016, 22:07:25 »
Niin tosiaan. Jos th on 1996 eli esittelyvuonna niin sitten onkin Euro2. Mutta jos th on myynnin alkamisvuonna eli 1997 niin sitten Euro3.

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
« Vastaus #6 : 23.02.2016, 11:44:28 »
Virtalukko on pyörinyt tyhjää itselläkin jo useamman vuoden mutta itse osaa sen kanssa jo elää mutta korjaamot/ katsurit on ihan paniikissa (aina).
Pieni rattilukon kevennys ( liikuta rattia noin sentti pari) ja hidas avaimen kääntö--> nappaa kiinni ja starttaa.
Talvea vasten lukon öljyäminen auttaa kanssa.

Mutta nyt alkoi kyllästyttämään tuo lukkopesän pyöriminen ja selvittelin hintaa toissa viikolla.
Kustannus: uusi lukko hässäkkä noin 400eur ja 0.7 tuntia työtä

Sitten itseäni korpeaa tuo sulanut/ visvainen avain jonka ajattelin kanssa vaihtaa.
Uuden avaimen kustannus ohjelmoituna 200eur. Kallis mutta ei mahda mitään...köyhille kaikki on kallista.
Huhti toukokuussa menee auto Volvolle lukkoremonttiin.
Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5032
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
« Vastaus #7 : 23.02.2016, 12:32:06 »
Sen verran tiedän tästä mallista että tuo sivuikkunan kohdistus on sitten melko vaativa homma, siihen pitää kyllä keskittyä ja varata aikaa vaikka olisi hyvät ohjeet.
Kerran tehty enkä halua tehdä toiste.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
« Vastaus #8 : 23.02.2016, 13:30:01 »

Poissa jone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • Epäselvännäkijä
Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
« Vastaus #9 : 24.02.2016, 00:37:45 »
Kannattaa ottaa kaikki lukot niin tulee paljon halvemmaksi ja kolme uutta avainta tulee mukana. Makso muutama vuosi sitten reilun 200e.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
« Vastaus #10 : 26.02.2016, 21:30:53 »



Tuommonen Italialainen Facetin valmistama tarvikeanturi meni paikalleen, akunkenkää käyttelin irti ja ainakaan vielä ei vikavalo syttynyt. Seuraillaan tilannetta.

Päästöluokka-asiaa kyselin katsastuskonttorilta, trafilla kun ei oikein tuontiautosta tietoja löytynyt niin laittoivat sormen suuhun ja ohjasivat Käyttöauton siniselle tiskille. Sieläkin ihmeteltiin tietojen puutetta kun ei tuommoista ole koskaan suomessa uutena myyty. Seuraava osoite onkin Volvo Cars Finland, katsotaan vastataanko sieltä sähköpostiin ollenkaan.

Herää kysymys että arvallako ne katsastuksessa heittää katotaanko OBD-arvot vai ei, kun eivät tiedä edes päästöluokkaa?  :D

Siniseltä tiskiltä löytyi kuitenkin radiokoodi ihan vaan kysymällä, joten hukkareissu ei ollut.  :)
« Viimeksi muokattu: 26.02.2016, 21:34:39 kirjoittanut Divi »
240 -86 @buildingbrick240

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
« Vastaus #11 : 26.02.2016, 21:33:59 »
Minäkin haluan tämmösen joskus  :)

Onko tosiaan niin että koko lukkosarja on edullisempi kuin pelkkä virtalukko? perustuuko se siihen että sarjan saa "randomina" ja pelkän virtalukon joutuu "teettämään"?

Poissa jone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • Epäselvännäkijä
Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
« Vastaus #12 : 27.02.2016, 00:54:48 »
Anteeksi ot taas. Oli ainakin silloin kun itselle ostin, niin paljon halvempi koko lukkosarja ottaa. Avaimet vaan piti koodata tais maksaa 40e. Tuon vinkkasi kaveri kun oli sillon sinisellä töissä.

Poissa Oski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi
Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
« Vastaus #13 : 27.02.2016, 01:55:41 »
Mulla oli saman värinen T5 (CC-77) vajaa 10 vuotta. Oli vuosimallia 2001. Pirun hieno auto! Ainoa mistä en tykännyt, oli turhan iso kääntösäde! Parkkipaikalla pyörittely ei ollut herkkua! Ikkunat ovissa vähän suhisi, mutta säätämällä parani. Matka-ajossa miellyttävä, kulki kohtuullisella bensamäärällä.
Vikalista oli todella lyhyt, lähinnä normaalia kulutusosaa.
Amazon -66, Pyhimys -64, 2 x S60, Ford 8 NAN, MB CLA

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
« Vastaus #14 : 19.03.2016, 21:56:27 »
Työt haittaa harrastuksia eikä ole auton kimppuun ehtinyt juuri ollenkaan. Tänään oli kuitenkin hieman aikaa näperrellä pakkasessa joten kirjotellaan tänne muistiin.

Ahtopaineiden kanssa on ollut hieman ongelmaa, ei tunnu ahtavan kunnolla vaan persdyno väittää että tehoa on hukassa. Hain mittarin, asentelin sen ja lähdin testilenkille. Ahdot piikkaa jossain 2500rpm kohdalla 0,7bar ja tippuu siitä 0,5-0,4 tuntumaan kierroksilla. Hukkiksen kellolta kun otin letkun irti niin nousee kiltisti 1bar hujakoille, enempää en viitsinyt testailla joten en tiedä johtuuko tuo paineen pudotus vuotavasta hukkaportista vai onko vika TCV:ssä. Tuo nyt kertoo kuitenkin että bypassi ja kompurapuoli ei vuoda vaan vika on pakopuolella. Jatketaan huomenna kaverin kanssa tuon ihmettelyä.





Mittarin letkua vetäessä tuli kuskin jalkatilsta vastaan tällainen irtonainen kytkin jonka muovinuppi on katki. Voiskohan liittyä tuohon vakionopeudensäätimen toimimattomuuteen? Kuuluisko tuon olla kaasupolkimen takana?

240 -86 @buildingbrick240

 

Ateho  Elekma