Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Divin Volvot (960 mk2 -95)

  • 64 Vastauksia
  • 20023 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
« Vastaus #15 : 19.03.2016, 22:28:19 »
Todennäköisemmin jarru tai kytkinpolkimella alipaine katkaisin vakkarilla.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
« Vastaus #16 : 19.03.2016, 23:46:58 »
Tarkista ettei ole viiksestä piuha poikki, itsellä moinen ongelma ol tuossa V70:ssä.

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
« Vastaus #17 : 20.03.2016, 09:50:45 »
Ja ne viiksien sisällä olevien pikkuisten kupariliuskojen kontaktipinnat.
S80 Executive D5 AWD

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
« Vastaus #18 : 20.03.2016, 12:07:34 »
Toi kytkin näyttää niinku joltain omin käsin vahdetulta kötöstykseltä, teippiä juuressa, ei oo tehtaalta tullessaan tommosia patentteja ja epäilen vahvasti, että  ei oo mitään alipaineviritystä enää näissä.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2094
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
« Vastaus #19 : 20.03.2016, 17:49:49 »
Ahtopaineiden kanssa on ollut hieman ongelmaa, ei tunnu ahtavan kunnolla vaan persdyno väittää että tehoa on hukassa. Hain mittarin, asentelin sen ja lähdin testilenkille. Ahdot piikkaa jossain 2500rpm kohdalla 0,7bar ja tippuu siitä 0,5-0,4 tuntumaan kierroksilla. Hukkiksen kellolta kun otin letkun irti niin nousee kiltisti 1bar hujakoille, enempää en viitsinyt testailla joten en tiedä johtuuko tuo paineen pudotus vuotavasta hukkaportista vai onko vika TCV:ssä. Tuo nyt kertoo kuitenkin että bypassi ja kompurapuoli ei vuoda vaan vika on pakopuolella. Jatketaan huomenna kaverin kanssa tuon ihmettelyä.

Tätä hommaa nyt jatkettiin. TCV tuntuisi toimivan, se pitää kellolla ulkoilmanpaineen alakierroksilla (ahdot nousee sinne 0,7-0,9bar tuntumaan hieman kuormasta ja kiihdytyksestä riippuen), ja jollain kierroksilla sitten yhdistää ahtopaineen kelloon jolloin kello lähtee aukeamaan ja ahdot tippuu tuonne 0,4-0,5bar tuntumaan. Tuon kummempaa se ei voi tehdäkkään kun tuohan on vaan on/off-venttiili. TCV:n kun ottaa kokonaan pois, ja laittaa letkun painepuolelta suoraa hukkikselle, niin paine pysyy aika tasaisesti tuossa 0,4-0,5bar tuntumassa. Tuntuu vaan heräävän aika myöhään eli hukkis lähtee aukeamaan jo tosi pienillä kierroksilla. Alla video kiihdytyksestä ilman TCV:tä.



Kysymys kuuluukin että paljonko tämmösessä pitäis vakiona olla ahdot? ja ihanko se jo vakionakin piikkaa ensin ylemmäs ja TCV:n auetessa tiputtaa sitten ahdot tuonne puoleen kiloon? Vai voisko tuo hukkiksen kello olla sökö? jousi poikki? Persdyno vaatis kuumeisesti lisää painetta, tuo 0,5 tuntuu ihan vaparilta.

Tästä päästäänkin seuraavaan aiheeseen eli jos tuon kellon vaihtaa säädettävään, niin millasia paineita/tehoja nuo vakioveivit kestää? Kehtaako nostaa kiloon paineet tuolla vakioturbolla?
Myöhemmin on kyllä tarkoitus laitella H-profiilit ja vaihtaa ahdistin isompaan.
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
« Vastaus #20 : 21.03.2016, 03:48:08 »
Oma C70 ahtasi ehjänä 0.8-0.9 ja pysyi aika hyvin sielä kyllä aika hyvin loppuun asti. Itellä oli ongelmana että kello oli löystyny että sieltä tangosta juuresta kiristelee näin ensi hätää.
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2094
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
« Vastaus #21 : 21.03.2016, 08:43:08 »
Tankoa tuli jo ruuvailtuakin mutta ei saatu merkittävää vaikutusta aikaseksi. Laitettiin netistä löytyneiden ohjeiden mukaisesti noin 4psi painetta kelloon ja säädettiin tanko niin että sujahtaa paikalleen. Edelleen kello aukeaa aivan liian herkästi, alan olla melko varma että jousi sieltä on poikki.
240 -86 @buildingbrick240

Poissa MjH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
« Vastaus #22 : 21.03.2016, 09:11:45 »
Kannattaa varmistaa tuo moottorikoodi. Rekisteritiedoissa voi olla virhe.

B5204T4= matalapaine
B5204T3= korkeapaine

Jos matalapaine turbo niin 0,5bar on ok. Ahtimissa myös eroa. c70 malleissa on ainakin käytetty tuota matalapaineversiota.
850 T-5R

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
« Vastaus #23 : 21.03.2016, 13:25:27 »
Kannattaa varmistaa tuo moottorikoodi. Rekisteritiedoissa voi olla virhe.

B5204T4= matalapaine
B5204T3= korkeapaine

Jos matalapaine turbo niin 0,5bar on ok. Ahtimissa myös eroa. c70 malleissa on ainakin käytetty tuota matalapaineversiota.
Kyl se vadiksen mukaan ihan korkeapaineturbo on  :)

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
« Vastaus #24 : 21.03.2016, 16:43:15 »
~0,7bar (10psi) muistaakseni speksien mukaan vakio B5234T3 HPT 1999, tiedä sitten tuosta italosta. Mutta HPT on molemmat.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2094
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
« Vastaus #25 : 21.03.2016, 18:08:24 »
Säädettävä hukkiksen kello tilattu eli jos ei ollut alunperin HPT niin kohta on.  O:-)
Kattelin että tuossa Mambassa on rakenne ainakin fiksun oloinen, jos ei semmosenaan toimi niin ainakin on asiallisen olonen aihio tehdä ite parempi.  :D

Jos tuolla saisi paineet sinne vajaaseen bariin, sitten voiskin alkaa tuumaamaan H-profiilien ostoa että voi vaihtaa ahtimen vähän isompaan. Kuhan saisi tuohon EURO-luokitukseen selvyyden niin vois ostaa isomman välijäähyn kans, ei tarttis joka talvi pestä tuota alkuperästä kun nuo tuppaa jäätymään.  :D Varmaan kyllä KL-racingin cooleri olis mustaksi maalattuna aika huomaamaton  :o
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2094
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
« Vastaus #26 : 24.03.2016, 16:41:22 »
sitten voiskin alkaa tuumaamaan H-profiilien ostoa




Liialla tuumaamisella ei saavuteta kuin tylsiä ja järkeviä päätöksiä, joten ostin sitten uudemman 2.3 T5 alakerran joka sisältää tuommosia hassun muotosia KL-Racingin veivilöitä. Täytyy nykysen koneen kansi työstää tuohon päälle ja laittaa paikalleen niin saa rauhassa nostella paineita ja vaihtaa palikoita sitten pikkuhiljaa tuohon ympärille. Pitäis kestää...

Mitähän vauhtipyörää näissä Italian T5:ssa on yleensä ollu? Mitä asetelmaa ja kytkinlevyä tiimi suosittelee? Kai sen kytkimen vois mitottaa sinne lähelle 500hp kun tuo alakertakin nyt kestää, niin ei tarvi sitten alkaa vaihtamaan jos (kun) nälkä kasvaa syödessä. Joku SRE massapyörällä riittänee? Sintteriä en haluaisi...

Hyvvee piäsiäistä! :kukkia:
240 -86 @buildingbrick240

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
« Vastaus #27 : 24.03.2016, 17:21:10 »
Tutun näköistä pakkausmuovia, onko tuokin volvon jälleenmyyjältä haettu :D

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2094
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: C70 T5 -98 "Luxury Touring"
« Vastaus #28 : 24.03.2016, 17:26:14 »
Juu sieltä samalta marmoritiskiltä se tais tulla erään rahtifirman välityksellä  :D

edit: siirsimpä tämän projektipuolelle kun tuntuu nyt vähän semmoseksi lipsahtavan.  :)
« Viimeksi muokattu: 24.03.2016, 21:18:55 kirjoittanut Divi »
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2094
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin C70 T5 "GT" -98 *kytkimen pähkäilyä ja h-profiilit*
« Vastaus #29 : 26.03.2016, 18:56:59 »
Tässä on nyt hieman tuumailtu ja koitettu päähän miettiä ostoslistaa, kirjotellaampa se tähän ylös niin ei unohdu. Alakerta olis siis tarkotus vaihtaa, ja samalla päivittää kytkin niin ettei tarvisi heti olla aukomassa. Kävin taskulampun kanssa kuikuilemassa että eipä sielä näy työsylinteriä kytkinkopan kyljessä > mahtaa olla kaksoismassavauhtipyörä ja sisäinen kytkinsylinteri.

- Moottoriin tiivisteet (kansipahvi, kampuran ja nokkien stefat, pako ja imusarjojen tiivisteet, venavarsien kumit)
- Kova vauhtipyörä 240mm kytkimelle
- Asetelma ja levy.. 850R paketti? SRE707 ja vakio T5 massalevy? Sintteriä en mielelläni laita. Taitaa 850R paketti 500nm kestolla riittää mulle ihan hyvin tähän.
- Painelaakeri, silmälaakeria ei taida näissä olla?
- Vetarien stefat ja suojakumit
- Öljynsuodatin, öljyt, jäähdytinnestettä
- Tiivisteliimaa (Victor Reinz 70-24571-10)
- Kannenpultit
- Ölynpumpun tiivisteet
- Öljyruiskujen venttiili

Jakopää on nykysessä koneessa uusi (1/16), laitetaan vanha takasin jos kaikki on kunnossa.
Jos tulee jollekkin mieleen jotain mitä kannattaa samalla uusia, tai mitä on pakko, niin kertokaa ihmeessä.
Ja jos on nurkissa vauhtipyörää tai muuta tarvittavaa osaa niin tarjotkaa!
« Viimeksi muokattu: 26.03.2016, 20:48:58 kirjoittanut Divi »
240 -86 @buildingbrick240

 

KL-varaosat  Race.fi