Ateho  Elekma

Divin Volvot (960 mk2 -95)

  • 64 Vastauksia
  • 19945 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Divin C70 T5 "GT" -98 *kytkimen pähkäilyä ja h-profiilit*
« Vastaus #30 : 26.03.2016, 20:05:51 »
Kannenpultit uudet. Nää on venyvää mallia. Ei montaa kymppiä maksa. Joku on kyl laittanu vanhoillakin, mutta kannattaako ottaa riskiä, että katkeavat kiristettäessä muutaman kympin takia?

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Divin C70 T5 "GT" -98 *kytkimen pähkäilyä ja h-profiilit*
« Vastaus #31 : 26.03.2016, 20:12:04 »
Öljypumpun ottaisin irti ja vaihtaisin molemmat tiivisteet. Kannattaa putsata se pumppu samalla.

Samoin lohkossa oleva öljyruiskujen venttiili suositellaan vaihdettavaksi (löytyy siitä öljypumpun ja vesipumpun vierstä).

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin C70 T5 "GT" -98 *kytkimen pähkäilyä ja h-profiilit*
« Vastaus #32 : 30.03.2016, 20:29:54 »
Kiitoksia vinkeistä, lisätään ostoslistaan.  :)

Volvoltakin tuli viimein vastausta päästöasiaan, sanoivat että auto täyttää 70/220*94/12 päästötason. Trafin sivuilta taas löytyi taulukko jonku mukaan tuo direktiivin 70/220 liite 94/12 tarkoittaa Euro2 päästöluokkaa. Täytyy tulostaa nuo paperit ja käydä konttorilla vielä varmistamassa että nuo kelpaa todisteeksi ja auton saa muutoskatsastettua eri ahtimelle ja välijäähylle tavallisella päästötestillä. 8)
« Viimeksi muokattu: 30.03.2016, 20:36:06 kirjoittanut Divi »
240 -86 @buildingbrick240

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Divin C70 T5 "GT" -98 *kytkimen pähkäilyä ja h-profiilit*
« Vastaus #33 : 30.03.2016, 21:23:27 »
Volvoltakin tuli viimein vastausta päästöasiaan, sanoivat että auto täyttää 70/220*94/12 päästötason. Trafin sivuilta taas löytyi taulukko jonku mukaan tuo direktiivin 70/220 liite 94/12 tarkoittaa Euro2 päästöluokkaa. Täytyy tulostaa nuo paperit ja käydä konttorilla vielä varmistamassa että nuo kelpaa todisteeksi ja auton saa muutoskatsastettua eri ahtimelle ja välijäähylle tavallisella päästötestillä. 8)

Tämä kuulostaa enemmän kuin hyvältä.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin C70 T5 "GT" -98 *kytkimen pähkäilyä ja h-profiilit*
« Vastaus #34 : 01.04.2016, 22:53:14 »
Kiinanpoika toimitti:


Ei ollu käsivarastossa tarpeeksi tarkkaa painemittaria joten säädin vaan samaan kohtaan ku vanha kello oli. Joku viitisen milliä jäi esikiristystä.


Paikalleen meni, imuputkea joutui käyttämään irti että pääsi alempaan pulttiin käsiksi.


0.8bar jousi oli kellossa sisällä valmiiksi ja yllättäen se ahtaa nyt suoraan ahtopaineohjauksella 0.8bar. TCV pois käytöstä siis. Ahtaa jo alhaalta sopivasti, ei huono ostos ollenkaan.  8)
Testilenkille vielä likaseen autoon kesäpallot alle, ai että  S* S* S*

240 -86 @buildingbrick240

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: Divin C70 T5 "GT" -98 *kytkimen pähkäilyä ja h-profiilit*
« Vastaus #35 : 02.04.2016, 00:50:42 »
Hyvä kuulla kokemuksia, itellä juurikin sama kello saapunut kotiovelle pari päivää sitten, mustan jousen laitoin sisälle ja nyt odottelee kovasti 19T:n kylkeen pääsyä, toivotaan että toimii täälläkin! :)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Divin C70 T5 "GT" -98 *kytkimen pähkäilyä ja h-profiilit*
« Vastaus #36 : 02.04.2016, 17:13:25 »
Jäikö tulliin? Jos niin menikö tullia?

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin C70 T5 "GT" -98 *kytkimen pähkäilyä ja h-profiilit*
« Vastaus #37 : 02.04.2016, 18:35:37 »
Joo kiinan free shipping yllätti, paketti tuli viikossa DHL Expressinä. DHL tullauttaa kaikki paketit, joten alvit ja DHL palvelumaksu piti maksaa.
Loppusumma kellolle rahteineen kaikkineen mahtoi olla noin 145e.


Stancea kattelin ja tuumailin että jonku 3-4cm sitä vois ihan mielellään tiputtaa alemmas, mutta eipä tuolla kiire ole. Aika makeelta näyttää jo noinkin.  8)



Hifipuolta tuli kanssa tutkittua kun hommasin 2DIN soittimen. Asentaminen jäi vaan vielä kun piti tilata DIN-RCA adapteri että saa auton vahvarin käyttöön. Tässä on siis vakiona Dynaudion premium sound paketti (Volvo 3553795), aikakautensa OEM-hifien parasta herkkua väittäisin.
Pakettiin kuuluu:
- SC-900 soitin 3-levyn vaihtajalla
- Takaluukussa 6-levyn vaihtaja
- Takaluukussa Alpinen valmistama 4x100w vahvistin. (4-ovisissa tapaa olla penkin alla 4x40w tai soittimen takana 4x25w)
- Hattuhyllyllä Dynaudio 8" midit sekä 2" diskantit
- Ovissa Dynaudio 8" subit sekä 3,5" keskiäänet
- Kojelaudalla Dynaudio 2" diskantit
- Keskikaiutin tästä mallista uupuu kun tilalla on Volvo RTI navi




240 -86 @buildingbrick240

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Divin C70 T5 "GT" -98 *kytkimen pähkäilyä ja h-profiilit*
« Vastaus #38 : 02.04.2016, 20:22:08 »
Surkeesti kaipaa oikeeta subbaria lisäks.
Ite pistin takavuosina 10" Kenwoodin refleksitoosassa konttiin oman vahvarin ja ite tehdyn aktiivijakarin kera.
Heivasin samalla tuon orggissoittimen ja orggis vahvarin mäkeen ja paremmat kalut tilalle, niin muuttui sointi siedettäväksi. Dunaudion kajarit kelpuutin sellaisenaa, vaikka kai niistä jo on aika ohi ajanut.

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Divin C70 T5 "GT" -98 *kytkimen pähkäilyä ja h-profiilit*
« Vastaus #39 : 03.04.2016, 14:51:51 »
Pariinkin otteeseen oot tainnu ajella vastaan täs Seinäjoen alueella. Näyttää Coupe jatkojalostuvan hyvään suuntaan  :)
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: Divin C70 T5 "GT" -98 *kytkimen pähkäilyä ja h-profiilit*
« Vastaus #40 : 03.04.2016, 18:25:19 »
Piti kans luntata että kyllä, Seinäjoella.  :o Pitää olla tarkempana jatkossa..

Ite tuolla perhevaakkonilla pyörin kans sielä suhteellisen paljon.. :)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin C70 T5 "GT" -98 *kytkimen pähkäilyä ja h-profiilit*
« Vastaus #41 : 03.04.2016, 21:22:40 »
Juu täälähän minä, ei muutaku miittiin vaan mukaan ni sieltä löytää  :)

Kattoluukkua tuli tämä päivä pajotettua.. V70 kattoluukku tuli ostettua mutta olihan se erilainen. Lasi on tässä kaarevampi ja mekanismi muutenkin hieman erilainen. Kaikkia hajonneita osia ei siitä löytynyt joten päädyttiin plan-B:hen. Lattarautaa esille ja askartelemaan alkuperäisiä pulttien paikkoja käyttäen. Nyt se ei enää aukea, ei itsestään eikä napista.  :D Eikä sen ilmastoidussa coupessa tarvikkaan. Sentään saa katella lintuja kun on lasikatto.











Ja harjapesulla käytiin  :)
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin C70 T5 -98
« Vastaus #42 : 13.05.2016, 16:54:29 »
Hetkellisiä mielijohteita.. http://www.nettiauto.com/volvo/c70/8022877  :idiot2:
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Divin 960 mk2 -95
« Vastaus #43 : 30.05.2016, 13:27:44 »
No mutta hups, tuli tuommonen ostettua kun löyty edukkaasti asiallinen yksilö..

- B6254 vapari + M90
- Ei merkittäviä herkkuja, sähkölasit edessä, sähköpeilit, penkinlämmittimet jne.
- Kangaspenkit, ei ilmastointia, ei ardicia, ei kattoluukkua, ei jalomuoveja, ei vakkaria jne.
- 325tkm ajettu ja ilmeisen ahkerasti huollatettu, tais olla Lankulle töistä tuttu auto.





Keulaa tuli jo vähä siivoiltuakin, samoin sivulaseista siivosin tarrat pois.


Kiinalaisen 2DIN soittimen heitin paikalleen, tinasin soittimen johtosarjan kuntoon ISO-liittimillä ja printtasin 3D-tulostimella adapterin soittimelle. Maalattava vielä kun loppui musta muovi kesken niin piti tehä valkoinen.
« Viimeksi muokattu: 07.12.2017, 21:05:57 kirjoittanut Divi »
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7583
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Divin 960 mk2 -95
« Vastaus #44 : 30.05.2016, 14:18:17 »
Vaikka ei ole meillä moneen vuoteen käynytkään, niin kummasti tutut rekkarit vaan muistaa nähdessä :D Onhan siinä tainnut pari omistajaa olla sen jälkeen. Työnantajan kautta aikanaan muistaakseni jälkituotu Saksasta ja sen jälkeen käynyt huolloissa.

Hirveiden tarrojen poisto oli ulkonäöllisesti kyllä paras päivitys, jonka voi enshätään tehdä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Samppasport  Futurez