Proturbo  Autodiagnoosi

Äänestys

Urbane wood

Urbane wood
0 (0%)
Harmaa
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 0

Äänestys päättynyt: 10.06.2018, 22:51:15

S60 T3 -11

  • 438 Vastauksia
  • 107634 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #195 : 09.12.2017, 10:18:53 »
Noniin on se hyvä kokonaisuus.  8)

Eikös uudessakin nää myös tikusta, mutta hankalassa paikkaa ja joku pieni tikku vain?  Ainakin jossain mallaiessa riippuen vuosimallista.

Tuli tilattua kaikentehoisia ja värisiä ledejä repullinen tuonne sisälle niin täytyy yrittää saada harmonisempi kokonaisuus.

Olikos näissä uusissa VEA-tuoteperheen moottoreissa tikku? Itse olen kyllä aika skeptinen luottamaan pelkkään anturitietoon juuri näiden rikkoutumisten vuoksi.  :o
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #196 : 10.12.2017, 18:41:35 »
Tänään annettu ulkokuorellekin vähän rakkautta pesun muodossa kun oli kerrankin kuivaa. Itse sain toimia vaan huuhtelijana



Otin Maxxedin innoittamana tuollaisen pikavahan testiin, mutta hätäpäissään otin Biltemasta vahingossa tuollaisen pikakiillokkeen enkä pikavahaa.



Kerrankin kävi tuuri, täältä varauksettomat suositukset tuolle. On TODELLA riittoisaa, pari suihkaisua riitti konepeltiin ja yksi oviin. Tuossa on litra tuossa pöntössä. Kestää varmaan loppuelämän tuo pönttö eikä ole hinnan kiroissa. Pesukintaallakin joku hullu tuota suositellut.

Ja lopputuloksena vähän dudekulmaa



Alkaa ovista Collinite jo pikku hiljaa antautua. Täytyy talven aikana vahata uudestaan pelkällä Collinitella. Nyt alla Black Hole ja tuo BH heikentää kyllä Colliniten kestoa aika paljon.

Öljyn tasoakaan ei enää tuo tietokone herjannut. Jotain positiivista siis tähänkin päivään
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #197 : 10.12.2017, 22:29:05 »
Tänään annettu ulkokuorellekin vähän rakkautta pesun muodossa kun oli kerrankin kuivaa. Itse sain toimia vaan huuhtelijana



Otin Maxxedin innoittamana tuollaisen pikavahan testiin, mutta hätäpäissään otin Biltemasta vahingossa tuollaisen pikakiillokkeen enkä pikavahaa.



Kerrankin kävi tuuri, täältä varauksettomat suositukset tuolle. On TODELLA riittoisaa, pari suihkaisua riitti konepeltiin ja yksi oviin. Tuossa on litra tuossa pöntössä. Kestää varmaan loppuelämän tuo pönttö eikä ole hinnan kiroissa. Pesukintaallakin joku hullu tuota suositellut.

Ja lopputuloksena vähän dudekulmaa



Alkaa ovista Collinite jo pikku hiljaa antautua. Täytyy talven aikana vahata uudestaan pelkällä Collinitella. Nyt alla Black Hole ja tuo BH heikentää kyllä Colliniten kestoa aika paljon.

Öljyn tasoakaan ei enää tuo tietokone herjannut. Jotain positiivista siis tähänkin päivään
Ei kaikki bilteman tuotteet ihan täyttä kuraa oo. :) Tuotteen kesto pinnassa ei välttämättä oo montaa päivää, mutta nuiden idea on helppo uudelleenlevitys.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #198 : 11.12.2017, 09:47:07 »
Ei kaikki bilteman tuotteet ihan täyttä kuraa oo. :) Tuotteen kesto pinnassa ei välttämättä oo montaa päivää, mutta nuiden idea on helppo uudelleenlevitys.

Ei ole joo, oli todella positiivinen ylläri tuo. Helppo levitettävä, ja jos saa parin pesun tai parin viikon keston niin hyvä. Vaikutti tarttuvan aika tiukkaan levitettäessä kiinni pintaan ja teki siitä kuivuttuaan liukkaan. Ja kymmenellä suihkauksella käy koko auton läpi. Myös vannepesu ja kylmärasvanpoistoaine ovat hintalaatusuhteeltaan päteviä Biltemasta. Löytyypä minulta myös tuollainen mikrokuituinen kuivausliinakin Bilteman valikoimista. Kaikki osoittautuneet päteviksi hintaluokassaan. Sonaxin märkä/pikavaha täytyy käydä varmaan poimimassa kanssa testiin.
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #199 : 17.12.2017, 20:12:40 »
Sinne se loppuviimein löysi paikkansa se kaapeli.



Tässä siis kolme erilaista kaapelia, tutkille oma joka liittyy välikaapeliin mikä pitää viedä konehuoneesta kabiiniin. Kabiinissa pitää laittaa tähän välikaapeliin väliliitin ja uusi kaapeli, ja viedä se parkkitutkan keskusyksikölle peräluukkuun. Mutta nyt se on yhdistetty.

Jos jotakuta kiinnostaa niin voin pienen raportin tuosta kirjoittaa.



Jos viitsisit raporttia kirjoittaa , niin voisi räknätä uskaltaisiko ruveta moista yrittämään  ??? Olisi ilmeisesti
kuitenkin laitettavissa tohon munkin kiuluun , koska takana on tutkat ?
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #200 : 17.12.2017, 22:02:00 »
Jos viitsisit raporttia kirjoittaa , niin voisi räknätä uskaltaisiko ruveta moista yrittämään  ??? Olisi ilmeisesti
kuitenkin laitettavissa tohon munkin kiuluun , koska takana on tutkat ?

Kirjoittelen huomenna pidemmän raportin ulkomuistista. Asennukseen uskaltaa kyllä lähteä kun kerran minäkin sen sain paikoilleen ja toimimaan. Mulla ei siis ole minkäänlaista kokemusta autojen kanssa rassailusta, ja kaikki mitä olen tehnyt tuolle omalle vankkurille, on kenen tahansa tehtävissä. Tuosta etututkasta olen kyllä tykännyt, ja se minulla piippailee enemmän kuin takatutka.

Tuon tutkan asennus on muuten aika suoraviivaista, mutta kaksi hankalampaa kohtaa siinä minulla oli. Tuo keskimmäinen alaritilä ei meinannut millään lähteä irti, kun en tiennyt irrotustapaa ennen kuin rikoin yhden kiinnikkeen ritilästä katsoakseni sen kiinnityksen. Sitten sen sain pois ja uuden tilalle. Nuo keskimmäiset tutkat kun tarvitsevat sen ritilän missä on ne kiinnikkeet niille. Toinen hankala paikka on tuo läpivienti tulipellistä kabiiniin. Siellä on läpivienti tulipellissä valmiina, tämän sarjan mukana tulee kumitutti siihen. On hankala laitettava kun on syvällä eristematon alla, eikä oikein tilaa ollut käsin sitä pyöritellä paikoilleen. Sain sen kuitenkin loppuviimein laitettua. Teen huomenna siis pidemmän ja tarkemman raportin tuosta asennuksesta. 8)

Ja tosiaan on laitettavissa kun kerran takana on tutkat valmiina.  8)
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #201 : 18.12.2017, 09:13:03 »
Jos viitsisit raporttia kirjoittaa , niin voisi räknätä uskaltaisiko ruveta moista yrittämään  ??? Olisi ilmeisesti
kuitenkin laitettavissa tohon munkin kiuluun , koska takana on tutkat ?

Eli tuo etututka on tosiaan laitettavissa, jos takaa löytyy tutka. Työnä ei ole vaativa, vaan vähän aikaa vievä. Olisikohan minulla mennyt nelisen tuntia parkkipaikalla sähläten. Paljon on irrotettavia osia, mutta työkaluja ei juurikaan tarvita tuon tutkan asentamisessa.

Itse tilasin Skandixilta tuon R-designin setin. Minulla siis tavallinen malli, ei R-desginin puskuri. Mutta tilasin Ruotsista Bildelsbasenista muutamalla kympillä tuon alaritilän, missä tutkan paikat. Sattui tulemaan tutkatkin mukana. Nuo kulmapalat puskurin alaosassa minulla olikin valmiina, kun on nuo jälkiasenteiset DRL:t. Niissä optiona noiden tutkien paikat, piti vaan reiät porata tutkien paikkojen kohdalle ja laittaa setissä tulevat tutkat niihin. Tuo on se setti minkä tilasin Skandixilta, http://www.skandix.de/en/spare-parts/accessories/car-accessories/security/parking-assistance-front-upgrade-kit/1043943/. On täysin Volvon alkuperäinen sarja, ei ensimmäistäkään harakiriosaa.

Tuossa on tuo Volvon asennusohje tuohon tutkan asennukseen. http://accessories.volvocars.com/fi-fi/S60(11-)/InstallationInstruction/Document/VCC-417482-1/2011/T3/Manual Tuota seurailin ja kuivaharjoitteluna otin muutamia noita sisustan osia irti ja päätin ryhtyä tuumasta toimeen.

En tehnyt tuota hommaa ihan tuon ohjeen mukaisessa järjestyksessä, vaan aloitin urakan irroittamalla puskurin. Se lähtee suurinpiirtein tuon ohjeen mukaan. Puskurin päältä nuo pikanepparit irti, painetaan vaan keskiosa niistä alas ja sen jälkeen nostetaan pois. Sitten pyöränkoteloista nuo torxit mitkä sanotaan tuolla ohjeessa kuvan kera. Puskurin alta otin puskurin reunaa kiertävät torxit irti, ja tämän jälkeen puskuri on enää kynsillään kiinni. En siis ottanut tuon ohjeen mukaan kohdissa 30-31 otettavia liittimiä irti enkä pohjamuoveja kohdissa 35-37. Umpiot pitää irrottaa, mutta en ottanut niitä liittimistään irti, vaan nostin ne tämän jälkeen moottorin päälle. Tämän jälkeen puskuri lähti irti kynsistään reunoista terävävästi vetämällä.

Lampunpesurit jouduin irroittamaan puskurista, jotta sain tilaa päästäkseni tuonne puskurin taakse. Ohjeessa otetaan pesurin letku irti, mutta en tajunnut tuota ideaa, ja otin pesurit irti puskurista. Nämä lähtivät helposti pois, ovat muutamalla torxilla kiinni puskurissa. Luukku lähti muistaakseni irti työntämällä pesuria hieman ulos ja nappaamalla se irti. Oli muistaakseni ihan klipseillä kiinni. Tämän jälkeen puskuri on kokonaan irti. Minulla rajoitti tuota puskuria vielä lohkolämmittimen johto, josta en keksinyt miten saan sen puskurista irti. Käänsin tuon puskurin siis sivuun, jolloin pääsin irroittamaan tuota alaritilää. Se on ihan pikaklipseillä kiinni. Niin kuin kerroin, niin rikoin alkuperäisestä ritilästä yhden klipsin, jotta pääsen näkemään miten päin nuo klipsit toimivat. Pää kun ei sopinut väliin puskurin ja auton väliin katsomaan ja ohjeessa ei sitä mainita.  :idiot2: Helkkarin tiukassa se on, mutta pikku hiljaa klipsi kerrallaan nipsuttelemalla se irtosi. Uusi ritilä vaan vetämällä sitten paikoilleen. Kulmapalat lähtevät helposti irti, ovat vain muovisilla kynsillä kiinni. Anturit vain paikoilleen ennen noiden alaosien kiinnitystä ja vaihdettavat osat ovat valmiit.

Tämän jälkeen pystyy laittamaan noiden antureiden vaatiman kaapelin paikoilleen antureihin, ja se on ihan vaan plug and play-tyyppinen ratkaisu. Tämä kaapeli jää apumiehen puoleiseen nurkkaan odottamaan seuraavaa jatkoa. Liitin muistaakseni tässä vaiheessa jo uuden kaapelin kiinni, ja vedin sen tuonne apumiehen puoleiseen nurkkaan valmiiksi. Tämän jälkeen puskuri paikoilleen päinvastaisessa järjestyksessä kuin irroittaen.

Ohjeen vaiheita 56-61 en ymmärtänyt, miksi nuo pitää tehdä joten niitäkään ei tarvinnut sen enempää ihmetellä. Yksipäinen liitin on jo apumiehen nurkalla ja siihen jatko valmiina.

Puskuri takaisin paikoilleen ja sitten ihmettelemään miten saa tuon jatkokaapelin sisälle. Tässä vaiheessa purin sisustaa sen verran, että pääsee tuonne tulipeltiin käsiksi apumiehen jalkatilassa. Eli ohjeen mukaan vaiheesta kaksi eteenpäin. Sivupaneeli lähtee ihan nyppäämällä irti, Päätykappale varovasti nitkutellen irti, jonka jälkeen pääsee irroittamaan nuo kynnyspaneelit. Nekin pikaneppareilla kiinni ja lähtevät ihan vetämällä irti. Tämän jälkeen on lattiamatto vapaa käännettäväksi sivuun. Läpivienti löytyy paksun eristematon alta, noin 20cm päästä paksun eristematon reunasta. Käsi pitää työntää sen alle ja tunnustella, sieltä se löytyy. Siitä kumitutti pois ja reikä konehuoneen puolelle on valmis. Tässä vaiheessa käytettiin kaverin kanssa ohjeesta poiketen jäykkää vetonarua, ja työnsin vetonarun kabiinin puolelta konehuoneeseen. Tämä vetonaru tulikin sitten tuolta tulipellin ja sen välisen huovan välistä konehuoneeseen. Irrotin kyllä nuo nepparit kohdassa 68, jolloin vetonaru tuli helpommin. Välikaapeli vetonaruun teipillä kiinni ja rauhallisesti vetäen se kabiiniin. Nyt on kaapeli auton sisällä, kumitutti kaapelin ympärille, ja sormin sovittelemaan sitä paikoilleen. Tämä oli ehkä se asennuksen vaikein homma kun tila oli ahdas eristematon alla ja läpivienti soikkoreiän mallinen. Menee siis tutti ainoastaan yhdessä asennossa paikoilleen. Sinne se kuitenkin loppuviimein meni.

Tässä kohtaa laitetaan viimeinen kaapeli paikoilleen, kuten ohjeessa mainitaan kohdassa 79. Tämän jälkeen irroitin B-pilarin kohdalla olevat muoviverhoilut, sekä takapenkin sivuverhoilut. Takapenkkiä ei tarvitse ottaa irti. Sivutoppaus lähtee nätisti ohjeen mukaan ensin ylälaidasta nykäisten, ja sitten alaosa irti. Tämän jälkeen tuo alempi kynnyspaneeli irti.

Peräluukun sivuverhoilu kannattaa tässä vaiheessa ottaa irti, on muutamalla muovimutterilla kiinni ja lähtee nätisti ja helposti ohjeen mukaan pois. Nyt on väylä auki keulasta peräluukkuun, ja takapenkin ja istuimen välissä on nyrkin mentävä aukko, josta vedin kaapelin peräluukkuun. Istuinta ei siis tarvitse ottaa irti. Kaapeli ohjausboksille ja keskimmäinen kaapeli irti ja tämä etututkan kaapeli tilalle. Tämän jälkeen kaapelin kiinnitystä olemassaoleviin kaapeleihin ja sisustan kasausta.

Tarvitsee toimiakseen Volvolta ohjelman, ja ainakin minun omamekaanikko oli alkuun pihalla kuin lintulauta. Oli kuulema ensimmäinen laatuaan hänelle, kuka on tilannut pelkän etututkan ohjelman. Etututka olisi ollut Volvolla ostettuna ja asennettuna yli tonnin, joten tuntipalkoille pääsi. On kohtuullisen suoraviivainen homma, vaikka irroitettavia osia on aika paljon. Mutta olen kyllä tykännyt  S*

Konsultoida voin jatkossakin ja jos jotain kiinnostaa asennus Keski-Suomen alueella, niin jeesatakin voin

Edit. näytti hyvonejulla olevan V60, mutta peräkonttiin asti käy samat ohjeet. Peräkontti V60:ssä vielä helpompi kuin S60:ssä, kun ei tarvitse kuin lattia poistaa V60:stä. 
« Viimeksi muokattu: 18.12.2017, 12:36:19 kirjoittanut Wehgi »
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #202 : 19.12.2017, 19:36:52 »
Tännekin tulla tupsahti nuo ledit pitkiin



Täytyy vaan käydä katsastamassa ennen noiden asennusta. Sekin alkaa olla ajankohtainen.  ::)
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #203 : 19.12.2017, 19:56:39 »
Tännekin tulla tupsahti nuo ledit pitkiin



Täytyy vaan käydä katsastamassa ennen noiden asennusta. Sekin alkaa olla ajankohtainen.  ::)
Sulla näköjään luvataan 9000lm valoa. Mulla oli 9000ml, vajaa ämpärillinen. :D
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #204 : 19.12.2017, 20:52:26 »
Sulla näköjään luvataan 9000lm valoa. Mulla oli 9000ml, vajaa ämpärillinen. :D

 ;D Se ei kiinalaisilla ole ihan niin justiinsa
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #205 : 19.12.2017, 20:57:41 »
Tännekin tulla tupsahti nuo ledit pitkiin



Ai näistä tuli oikein trendi :D

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #206 : 19.12.2017, 21:07:33 »
Ai näistä tuli oikein trendi :D

Tuntuu aika monella täällä olevan tällaiset.  :2funny: Täytyy taas käydä hiekottamassa Henkan laikat, se saanut tällaisen villityksen aikaan...  ::)
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #207 : 19.12.2017, 21:16:48 »
Tuntuu aika monella täällä olevan tällaiset.  :2funny: Täytyy taas käydä hiekottamassa Henkan laikat, se saanut tällaisen villityksen aikaan...  ::)

Taitaa olla lähtökohtaisesti virhe. Se käy kostoksi kiillottamassa laikanhiekoittajan auton ja hiekoittajalla menee jalat veteläksi, että miten se voikin kiiltää noin. Seuraavaksi hiekoittaja kävelee kauppaan ja ostaa omat myllyvälineet.

Noin mullekin kävi  :-X

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #208 : 19.12.2017, 21:20:27 »
Sulla näköjään luvataan 9000lm valoa. Mulla oli 9000ml, vajaa ämpärillinen. :D

Hahahaha. Mitäköhän mulla  :2funny:




Näköjään 9000lm
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #209 : 19.12.2017, 21:46:49 »
Taitaa olla lähtökohtaisesti virhe. Se käy kostoksi kiillottamassa laikanhiekoittajan auton ja hiekoittajalla menee jalat veteläksi, että miten se voikin kiiltää noin. Seuraavaksi hiekoittaja kävelee kauppaan ja ostaa omat myllyvälineet.

Noin mullekin kävi  :-X
V:>

Mää oon ainaki tykänny nuista valoista. Värisävy kylläkin hämää silmää, valo vähän "häviää" märkään maastoon. Siinä vaiheessa kun pitkät pudottaa pois vasta huomaa että siellä olikin valoa ihan hyvin.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo