KL-varaosat  Race.fi

Käyttiskertomuksia

  • 168 Vastauksia
  • 50909 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #90 : 22.10.2017, 09:53:17 »
Tälle ei oikeastaan kuulu mitään ihmeempiä, öljyt ja koiranluut eteen vaihtelin 6tkm sitten, muuten on vaan ajettu ja naatiskeltu :)

Valotopiccia vakoilleet jo tietävätkin, että laitoin tässä viime viikolla auton umpioihin projektorit. Siitä lisää nyt.


Puskuri ja umpio irti






Kyhäsin kahdesta pahvilaatikosta tällaisen lämmitysuunin, kun sain aika jyrkän vastauksen kiertoilmauunin käyttöön :D




Umpiota piti lämmittää kahteen otteeseen. Ensiksi 5min ja sen jälkeen vielä toiset 5min, ennenkuin umpiota pystyi jotenkin työstämään. Eikä siltikään tilanne ollut mitenkään ihanteellinen, sillä Opel on käyttänyt näissä umpioissa jotakin permaseal liimaa, joka on notkeana vain kerran eli asennusvaiheessa. Aika paljon sai puukolla työstää liimaa pois välistä, että lasi suostui irtoamaan.


Tässä projektori on jo kiinni ja testivaihe meneillään.




Kuviota ja kirkkausvertailua







Ennen työn aloitusta laitoin seinään teipit myötäilemään halogeenilampulla tullutta kuviota, josta näkisi onko kuvio projektoreilla kuinka kohdallaan leveyden ja korkeuden osalta ja olihan se.

Vasen umpio




Oikea umpio






Vanhat liimat kaikki pois, uudet tilalle, lasi päälle ja teippipatentti




Ihan kuin olisi aina ollutkin tuossa S*








Ballasteiksi tuli aidot Hyluxit, lamppuina tuolla on nyt 35W 5000K saatavuusongelman takia, jotka todennäköisesti vaihtuu pois. Omaan silmään ehkä liian sininen tuo valo nyt.




Eilen pääsi vasta kunnolla testaamaan yöaikaan, miten projektorit suoriutuu tehtävästään. Hyvinhän ne suoriutuivat, valoa on juuri siellä missä pitää, kuvio on todella leveä ja valaisee varsinkin oikeanpuolen penkan ihanteellisesti. Ennen ei nähnyt penkoille oikeastaan yhtään. Pikku lisänä umpioiden kasausvaiheessa kytkin projektoreista pitkien valojen ominaisuuden toimintakuntoon, eli nyt pitkillä valoilla palaa nuo projektorit, auton halogeenipitkät, Triple R 1000 ja nuo ST-4:set. Nyt saa pimeys tulla, minä olen valmis  >:D

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #91 : 28.10.2017, 13:48:54 »
Jatketaan valolinjalla, tällä kertaa auton takapäässä. Harakirimarketista tuli E(!!!!) -merkityt rekisterikilvenvalot, jotka laittelin paikoilleen. Aiempi rekkarivalokikkailu ei onnistunut, joten otin suosiolla tällaiset. Taisivat kustantaa jotakin 7e kieppeillä ja postit oli ilmaiset





Ovat vaan niin älyttömän kirkkaat, että noita täytyy himmentää jotenkin.




Sama tilanne kuvattuna himmeämillä asetuksilla, jotta näkee kirkkaussuhteen muihin valoihin nähden. Saattavat olla jopa kirkkaammat kuin varsinaiset parkit..




Jatketaan :D

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #92 : 28.10.2017, 13:55:37 »
Jatketaan valolinjalla, tällä kertaa auton takapäässä. Harakirimarketista tuli E(!!!!) -merkityt rekisterikilvenvalot, jotka laittelin paikoilleen. Aiempi rekkarivalokikkailu ei onnistunut, joten otin suosiolla tällaiset. Taisivat kustantaa jotakin 7e kieppeillä ja postit oli ilmaiset


(Kuva poistettu lainauksesta.)


Ovat vaan niin älyttömän kirkkaat, että noita täytyy himmentää jotenkin.

(Kuva poistettu lainauksesta.)


Sama tilanne kuvattuna himmeämillä asetuksilla, jotta näkee kirkkaussuhteen muihin valoihin nähden. Saattavat olla jopa kirkkaammat kuin varsinaiset parkit..

(Kuva poistettu lainauksesta.)


Jatketaan :D
Mää laitoin pari kerrosta mustaa ajovalokalvoa kilven valoihin ku passattiin samallaiset asensin.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #93 : 28.10.2017, 14:01:34 »
Mää laitoin pari kerrosta mustaa ajovalokalvoa kilven valoihin ku passattiin samallaiset asensin.

Pysyykö tuollainen? Noissa kun on tuo pinta jotenkin aaltoileva, varmaankin että levittää valoa paremmin. Itse mietin tummennuspraytä?  ???

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #94 : 28.10.2017, 14:43:19 »
Pysyykö tuollainen? Noissa kun on tuo pinta jotenkin aaltoileva, varmaankin että levittää valoa paremmin. Itse mietin tummennuspraytä?  ???
Hyvin on pysyny, lämmittämällä laitettiin.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Paikalla SamigoGTE

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3310
  • Nonnih!
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #95 : 28.10.2017, 14:59:46 »
Maalaa pari kerrosta lasin tummennus spraylla. Se auttaa varmaanki ja pysyy hyvin.
- Subaru Foresteri 2.5 XT -07
- Skodillac Octavia 1.8t -09

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #96 : 05.11.2017, 19:44:54 »
Pimeys on saapunut ja niin on v*tutuskin. Vasemman puolen xenoni jää satunnaisesti syttymättä, pikadiagnoosin perusteella ballastivika. 0.8%:n vikaprosentti my ass :D

Nämä siis ballasteina. Täytyy tutkia ja valittaa..


edit: kävin äsken tekemässä apinatestin ja ränkkäsin ajovaloja päälle/pois tasan 50 kertaa. Joka kerralla syttyi niinkuin kuuluu, dafuq  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 05.11.2017, 20:06:31 kirjoittanut razori »

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6134
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #97 : 06.11.2017, 08:43:46 »


edit: kävin äsken tekemässä apinatestin ja ränkkäsin ajovaloja päälle/pois tasan 50 kertaa. Joka kerralla syttyi niinkuin kuuluu, dafuq  :idiot2:

Mahdollisesti kosteutta?
Ballastissa tai mahdollisesti muualla?-heikko kontakti tms.


En tiedä meneekö ohi aiheen, omassa vanhassa V40 (2001) oli tehdas xenonit lyhyissä. Samalla kun pitkiin laitoin myös ni päivitin ajovalojen polttimot 4300k -» 6000k niin alkoi sen jälkeen toinen oe ballasti kiukuttelee 0 asteen tuntumassa.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 714
  • www.vrcf.fi
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #98 : 06.11.2017, 20:04:56 »
Lämpimänä xenon syttyy helpommin kuin aamun ekassa sytytyksessä. Omassa työkulkineessa toinen jälkiasennusxenon ei aina syttynyt. Vaihdoin polttimon ja nyt viikon verran syttynyt joka kerta. Korjaantui siis ja uusi ballasti jäi toimettomana laatikkoon
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #99 : 06.11.2017, 20:10:10 »
Lämpimänä xenon syttyy helpommin kuin aamun ekassa sytytyksessä. Omassa työkulkineessa toinen jälkiasennusxenon ei aina syttynyt. Vaihdoin polttimon ja nyt viikon verran syttynyt joka kerta. Korjaantui siis ja uusi ballasti jäi toimettomana laatikkoon

Tuo on lämpimyysjuttu on tiedossa, mutta kun tämä tilanne tapahtui n. tunnin ajon jälkeen ja kun saatiin auto parkkiin ja sammuksiin niin tuumasin, että laitetaas saattovalot kun on niin pimeätä että näkee kävellä ovelle. Tuolloin jätti vasen puoli syttymättä.

Täytyy seurailla, tänään moista ei tapahtunut.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #100 : 13.11.2017, 13:29:39 »
Täytyy seurailla, tänään moista ei tapahtunut.

Eipä ole tätä enää käynyt. Tuossa tuli yksi ehdotus, että voisi jättää syttymättä jos väylän jännite on alhainen. Sinänsä kävisi järkeen, kun tuossa valojen laiton aikana akku pääsi tyhjentymään ja auto on siitä asti ollut hiukan nihkeä lähtemään käyntiin kylmänä.

Nyt kun auto seisoi koko viikonlopun ja sunnuntaina laittoi kylmänä käyntiin niin aika vaivalloista oli pyöritys, sisävalot ja radiokin sammui käynnistyksen aikana, jota ei ole ennen ikinä tapahtunut. Joten hain IKH:lta uuden akun, joka on Bosch Silver Plus S5 74Ah EN750A. Vanha akku saattoi jopa olla alkuperäinen, kun minun tietooni ei ainakaan ole tullut, että se olisi vaihdettu  :idiot2: lisäksi tässä uudemmassa on enemmän kylmäkäynnistysvirtaa, kuin vanhassa.

Laittelin uuden akun kiinni ja auto lähtee käyntiin todella paljon iloisemmin myös lämpimänä. Ajelin akunvaihdon kylkeen vielä 30km lenkin maantietä, että uusi akku latautuisi. Aluksi latausvirta näytti 13.5V, mutta kipusi aika äkkiä sinne +14V lukemiin.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #101 : 20.11.2017, 17:05:52 »
Viikonloppuna jumppailin autoon uusiksi kaikki puslat raidentangonpäitä myöten. Tämä siitä syystä, kun jostakin kuuluu vaimea kolahdus kun lähtee liikkeelle, ei toki joka kerta, mutta riittävän useasti että sille on tehtävä jotakin. Taakse en saanut vaihdettua kun pitäisi purkaa ja käyttää koko irti koko akseli niin ennemmin ostan jonkun kunnollisen ulosvetimen tuohon touhuun..

Nameja  S*




High tech ulosvedin





Tukivarren taaimmaisen puslan kanssa piti käydä isossa penkissä kun oli istui aika paljon tiukemmassa niin tuo irrallinen penkki ei pysynyt paikallaan




Kaikki vaihdettuna




Nämä jäi ylimääräiseksi




Tämän jälkeen tein autolle perusteellisen talvipesun ulkopinnalle, myllytin ja vahasin. Ei mennyt mun mielestä edes kauaa, himpun alta 5h :D








Nyt on hyvä suolan tarttua kiinni.


Sunnuntaina huomasin lasinpesunestettä lisätessä, että akun maakaapeli on tajuttoman kuuma. Sormeni sain siihen poltettua ja tuosta kauhistuneena kävin kaikki akulta lähtevät maapisteet läpi, eli teräsharjalla puhdistus. Tämä tepsi akun ja korin väliseen piuhaan, mutta akun ja moottorin välinen kaapeli kuumeni edelleen voimakkaasti. Myöhemmin illalla mittailin latausjännitteet ja ne oli enempivähempi epämääräisiä ja latausjännite tuntui laskevan sitä mukaa kun kaapeli lämpesi.

Tänään aamulla hain varaosapuljusta uudet kaapelikengät ja rengasliittimet. Jemmassa olleesta 35mm2 kaapelista väsäsin uuden vanhan tilalle. Hiukan mietitytti, että millä mä nuo isot liittimet puristan kasaan, mutta onhan mulla prässi. Meni kyllä todella kivuttomasti :D

Johtosarja ulos




Uusi kaapeli




Jokusen 20min käyttelin autoa tallissa ja tunnustelin korjauksen tuloksia, korjaus oli onnistunut *taavih-> mikään ei lämpeä edes täydellä sähkökuormalla, lisäksi latausjännite nousi tasolta epämääräinen (alle 13V kierroksilla) tasolle erinomainen. Tyhjäkäynnillä viimeisin mitattu arvo 13.85V ja korotetuilla kierroksilla 14.20V.

Kun autolla lähti ajamaan niin jännite huiteli siellä 14.6V tienoilla. Ajon aikana tarkkailin tätä ajotietokoneen kautta, muutoin mittaukset suoritin yleismittarilla.

Eräs toinenkin havainto nousi pintaan, kun ajelin n.15km moottoritietä; hetkellinen kulutus 100km/h vauhdissa seilasi välillä 3.9-4.4l välillä, kun aiemmin kulutus on aina pyörinyt 5.1-5.6l haarukassa vauhdin ollessa 100km/h. Liekkö tuolla johdon lämpenemisellä ja laturin kuormittumisella vaikutusta asiaan, kun ikinä ei ole tullut edes ajatelleeksi kokeilla onko akun navat lämpöiset.. Katsotaan ja seurataan :)

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6134
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #102 : 10.12.2017, 19:48:07 »
Jälleen hienoa puuhastelua  8)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #103 : 17.12.2017, 12:19:13 »
Näköjään koskaan vastannut, mutta ne männät oli jostain huntin ajetusta autosta.

Selviskö kolina koskaan?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #104 : 17.12.2017, 12:25:43 »
Jälleen hienoa puuhastelua  8)

Tattista :)

Mukava nähdä, että tälläisen vääränmerkkisenkin laittelu jossakin määrin kiinnostaa muita :D

Selviskö kolina koskaan?

Ei. Ja joko mun kuulo on huonontunut tai ääni on hävinnyt, kun sitä ei enää kuulu. Syksyisessä terveystarkastuksessa kuitenkin totesivat kuuloni olevan normaali :D

Tähän on ehkä tulossa jotakin pientä tehonlisää joskus tulevaisuudessa.  ::) Sitä ennen pitäisi käyttää kytkin auki ja tarkastaa missä kunnossa se on, kun omaan makuun irrottaa tarpeettoman ylhäällä.

 

Proturbo  Autodiagnoosi