RallyBaron  Samppasport

Volvo 245 t5 virittelyä

  • 116 Vastauksia
  • 44896 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 ''pappalook'' 450whp tavote
« Vastaus #15 : 16.10.2016, 03:39:15 »
Heissan!

En ole vielä saanut mitään aikaseksi kakslankkuun koska tuo 760 makaa tallissa peräremontissa. Kuitenkin osia saanut nyt muutaman perus osan hommattua:



96.3 Kokoon porautettu öljyruiskullinen lohko, tasopinta suoristettu. Tämä, kampiakseli, kiertokangen- ja runkolaakerit tulivat foorumilaiselta Juhaulta.
Tähän tulee nyt 90% varmuudella stenparnerssin kanget ja männät.



531 kansi, pienillä vesikanavilla. Tarkkaan en vielä tiedä, mitä kannelle teen.




760 Peräremonttia. Jokin siellä kolkuttaa. Kunhan tämän nyt saan ajoon takasin niin tulee 244 talliin laiton alle. Jospa kohta rupeais edistyyn!

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 ''pappalook'' 450whp tavote
« Vastaus #16 : 02.11.2016, 16:02:45 »
Niinkin hurjasti rojektia on saatettu etiäppäin, että lohko on saanut uudet maalit ja wössnerin männät tuli. Kuvia lohkosta ja männistä voin laittaa vaikkapa illalla.

Postauksen tarkoitus oli kysyä/pohtia kumpaan rupean laittamaan tekniikkaa kun itse en osaa päättää....

Eli tosi siistikoriseen 760 volvoon reilusti tehoa vaiko tuohon huonokoriseen 244?

Eniten virityksen kannalta mietityttää tuo 760 retkuperä..

Jos seiskaan rupeais laittaan kunnon tekniikkaa niin siitä jäis sitten b230ft kone vaikka kaksnelikanttiin.

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 ''pappalook'' 450whp tavote
« Vastaus #17 : 03.11.2016, 23:02:37 »
Päätös tehty. Tekniikka valmistuu 760 koriin ja 760 korista irtoaa ft kone 244 keulalle.



Tässä nämä jotka olisi tarkoitus yhdistää.





En vielä kerennyt töiden takia purkamaan kovinkaan.

Mitäs mieltä raati on uudesta aihiosta?
Päivitellään seuraavankerran kun on saatukkin jotain isompaa aikaseksi.

Poissa Sharedoc

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #18 : 15.11.2016, 18:40:15 »
Näkyy olevan tuo 760 myynnissä nettiautossa...
Volvo 940 SE 2.3 B230FK/AW71L 270tkm -97
Exät Volvo 245 SE B200F/AW70 -90, Volvo 945 B230FK/AW71L -98, Volvo 945 2.3 B230FK/M90 -96, Volvo 245 GL B200F/M47 -90, Volvo 745 TIC -90 B230FT/AW71L, Volvo 245 -86 B200K/M45, Volvo 242 -81 B21A/M45, Volvo 245 -77 B21A/BW35, Volvo 145 -72 B20/BW35

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 760 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #19 : 15.11.2016, 19:50:57 »
Näkyy olevan tuo 760 myynnissä nettiautossa...

Meneeköhän tekniikka sittenkin 244 keulalle?

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #20 : 15.11.2016, 22:26:33 »
Ei mene kuin 760. Ilmotus jäänyt nettiautoon. Täytyy poistella myös foorumin puolelta.


Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #21 : 24.12.2016, 02:49:14 »
Tervehdys!

200- sarjalaiseen on tullut muutosta aikas paljonkin. 760 moottoria pääsee vuoden alusta kasaamaan kun veivit tulevat. Itse alakerrasta puuttuu enään vain se huohottimen letku.

Kaksnelikymppi koki kaasariturbotuksen, tosin epäonnistuneen semmoisen. Tuossa muutamapäivä sitten katsoin hyllylle jossa kimalteli 760 vakio garretti. Noh, siitähän se idea lähti että kerta on ''kaikki'' tarvittava, niin laitetaan garretti b19a:n kylkeen. Hommahan hoitui hienosti, muttakun ensimmäistä kertaa kaasarivehettä roplaa niin tietäähän miten siinä käy... 0.3 bar hukkaportin kello paikallaan, hetikun ahtopaine kertyy niin mooaa. Tämähän on siis vaparin strömpällä, vaparin virranjakajalla ja vakio pumpulla. Eihän se voi toimia, mutta jostain syystä tämä oli pakko kokeilla... Nyt enshätään tilaukseen megasquirt koska 760:mpistä jäi kaikki ruiskun hilppeet niin ne olis tarkotus istuttaa tähän keltaseen kaunokaiseen. Toki onnistuishan turbotus vaihtamalla tähän turbo römperi, sähkönen pumppu ja turbon jakaja. Mutta kun se tahtoo olla että virityksessä homma lähtee aina käsistä, niin laitetaan nyt sitten kerralla ruisku.




Kuvassa  vielä paikallaan bybassi jota kokeilin, sen otin kumminki pois. Pitäis vielä tehdä syylärille ja välijäähdyttimelle kiinnikkeet, ylävesiletkua lyhentää ja se ruisku tietenkin asentaa. Samalla aattelin tehdä jakopään ja perus kansihuollon.





Auto sai myös ooppelin muotopellit 9 ja 10 leveinä joiden päälle tuli 205/55r16 rengastus. Samalla lähti etujousista muutamakierros pois. Auto on nyt senverran huono ajaa että tilaukseen lähteepi bmw e36 coilit jotka ois sitten tarkotus muokkailla eteen. Myös jokin epämääräinen kyltti ilmestyi katolle... :idiot2:




Moottoria sais pikkuhiljaa ruveta niputtaan. Kansi on ulkopuoleelta ''syöpyneen'' näkönen. Oisko paha kohtelu kannelle jos sen lasikuulapuhaltais tai soodapuhaltaisi ulkoapäin? (moottori ''valekasattu'')

Huomenna joutaapi jo kinkun syöntiin ja melkeinpä senjälkeen uudenvuoden viettoon. Kaikille erittäin rattoisaa joulua ja uuttavuotta!

Palaillaan ensivuoden puolella asiaan täyden touhun merkeissä (toivottavasti)!

-Janne
« Viimeksi muokattu: 24.12.2016, 05:53:56 kirjoittanut janne102 »

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #22 : 24.12.2016, 09:45:07 »
450 WHP bensalla 1000 cc suuttimet riittävät. Vakiolle F:n imusarjalle ei tarvii tehdä mitään eikä alkuperäiselle kaasuläpälle. Lie riiitävät 600 heppaan konetehoa.. Kohdistat vain sen kanteen hyvin. Suutintukkia voit hieman isontaa tulosta. Alkuperäinen bensalinja riittää ja yksi aito Bosch 044 bensapumppu. Nokka-akseliksi Volvon H tai K tai sitten Enem V16 turbo.
Ja ei kun tekemään.
« Viimeksi muokattu: 24.12.2016, 09:53:24 kirjoittanut Eikka »

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #23 : 24.12.2016, 10:19:29 »
450 WHP bensalla 1000 cc suuttimet riittävät. Vakiolle F:n imusarjalle ei tarvii tehdä mitään eikä alkuperäiselle kaasuläpälle. Lie riiitävät 600 heppaan konetehoa.. Kohdistat vain sen kanteen hyvin. Suutintukkia voit hieman isontaa tulosta. Alkuperäinen bensalinja riittää ja yksi aito Bosch 044 bensapumppu. Nokka-akseliksi Volvon H tai K tai sitten Enem V16 turbo.
Ja ei kun tekemään.

Tätä mietinkin että laitanko vakio imusarjalla vai ostanko sitten paremman.. Tehotavote ei varmasti jää imusarjasta kiinni, mutta jotenkin vaan himottais tilata uusi sarja. Jääpi nähtäväksi. Sarjat kohdistetaan toki.

Ja kyllä, yhdellä 044 bossilaisella tulee bensan syöttö. Nokka-akselista en osaa vielä täyttä varmuutta sanoa. 

Kun oli tarkoitus tehdä moottori tuohon 200- sarjalaiseen niin siitä jäänyt tuo turvatankki tuonne osalistaan. Nyt kun moottori tuleekin 700 sarjalaiseen niin sinne jää vakio tankki ja linjat paikalleen.  :tonttu:

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Volvo 760 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #24 : 25.12.2016, 11:01:44 »
+400 hv koneissa vakio F imusarja alkaa tulppaamaa.  Kyllä se niin monta kertaa on nähty.  Tietenkin jos työntää ilman jossain muussa muodossa sinne koneeseen on tilanne eri...

Totta kai jollain hokkus pokkus keinoilla siitä voi saada paremman mutta mitä järkee?
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #25 : 25.12.2016, 13:07:48 »
+400 hv koneissa vakio F imusarja alkaa tulppaamaa.  Kyllä se niin monta kertaa on nähty.  Tietenkin jos työntää ilman jossain muussa muodossa sinne koneeseen on tilanne eri...

Totta kai jollain hokkus pokkus keinoilla siitä voi saada paremman mutta mitä järkee?

522 hv todellista konetehoa 1.68 bar ahdoilla huoltoasemabensalla. Kyllä se imusarja riittää. :-D Siis ainakin aluksi.
« Viimeksi muokattu: 02.01.2017, 22:19:21 kirjoittanut Eikka »

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Volvo 760 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #26 : 26.12.2016, 09:41:16 »
No toi on tietääkseni sitten Suomen ainut missä noin on käynyt eli tulosta voimme epäillä.

Mutta emmepä sekoita tätä topikkia enempää. 

1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #27 : 02.01.2017, 22:09:17 »
No toi on tietääkseni sitten Suomen ainut missä noin on käynyt eli tulosta voimme epäillä.

Mutta emmepä sekoita tätä topikkia enempää.

Helpoimmalla pääsee kun ei epäile. Täyttä tottahan tämä on. Auton paino ja loppunopeus varttimaililla lie riittävä peruste.
Ei nyt kuitenkaan sotketa tätä topicia tällä aiheella ja hyvä niin.
« Viimeksi muokattu: 02.01.2017, 22:52:23 kirjoittanut Eikka »

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #28 : 26.01.2017, 00:36:07 »
Heissan!
760 rojektia saatu senverta etenemään, että perän sain paikalleen ja alakerran niputettua. Myös 244 käyttisprojektistani rupesin irrottelemaan imusarjaa ja kaasaria jonka tilalle olisi tarkotuksena laittaa sähköruiskun imusarja + megasquirt.

Imusarjaa mallaillessani huomasin, että sähköruiskun sarjassa ei ole paikkoja vedenkierrolle. Mistä saikaan niitä tulppia joilla voi tulpata ne reijät?
244:sen ''To-do'' Lista:
-Bmw e36 coilit eteen
-Megasquirt
-EHKÄ kannen vaihto 530
-Kampiakselin takastefan vaihto
-Munapussien poisto
-Turvatankin asennus
-Polttoainelinjojen teko
-Perän madallus
-Takakaarien mankelointi tai sitten levitys.


Veiveiksi valikoitui AIDOT kiinalaiset joihin arp2000 pultit. Männät ovat wössnerin tekeleet.




Veivit saapuivat tänään ja pitihän se tietenkin samantien mennä niputtamaan alakerta kasaan. Täysin valmiiksi en alakertaa vielä saanut, kun puuttuu se huohottimen letku joka tulee öljypumpun viereen.

Seuraavaksi pitäis ruveta asentaan megaruutaa ja bemarin e36 kynätolpat 244:seen. 531 kansi pitäis viedä koneistamolle suoristukseen. Kansihan tässä vaiheessa jää vielä vakioksi ja enstalvena sitten siihen isoja muutoksia.

Koitan jatkossa saada kuvia ja tekstiä hieman kattavammin, mutta laitetaan tämä nyt väsymyksen piikkiin. Huomautukset, mielipiteet ym paskanjauhannat ovat edelleenkin enemmän kuin tervetulleita.

Palaan astiaan taas hetikun jotain saatu aikaseksi.  -H-

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 virittelyä 450whp tavote, 244 ''pappalook'' b19ft
« Vastaus #29 : 03.02.2017, 15:45:31 »
244 Väsäsin kattotelineet katolle, ja niihin toki vanhat puiset sukset. Myös konehuonetta vähän piristin muutaman osan maalauksella ja syylärin+välijäähyn kunnollisella kiinnuityksellä ja sovittelin sähköruiskun imsarjaa ja ahtoputkia paikallensa. Kattotelineet, vanteet, ahtoputket, venttiilikoppa, syylärin kiinnikkeet ja paisarin kiinnike on maalattu samalla värillä. Itse tykkään väristä paljonkin, varsinkin tässä keltasessa ''kaunokaisessa''.

531 kansi kävi koneistamolla suoristettavana ja läppäsin venttiilit siitä ja puhdistelin kanavat. Löin nippuun uusilla venttiilinvarren kumeilla ja uuden elringin kansipahvin kera lohkon päälle. Muutenkin kasailin moottoria, kaikki muut löytyy perus moottoriin nyt muutakuin nokka-akseli ja huohottimen letku.







Ja jälleenkerran.. Pahoittelut kuvien laadusta.

Tänä viikonloppuna ei varmaankaan kerkeä autoille tekemään mitään, koska pitää velipojan patrolliin ruveta kansipaffi vaihtaan. Toki eihän siinä nyt montaa tuntia mene, tai niin sitä ainakin olettaisi.

EDIT: Kuvia vaihdettu päivittyneemmiksi.
« Viimeksi muokattu: 13.02.2017, 19:33:52 kirjoittanut janne102 »

 

Samppasport  Futurez