Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Gyrden -86 kaasari 240

  • 132 Vastauksia
  • 43037 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 690
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #75 : 17.10.2017, 23:37:18 »
Jeps. Jotakin tämän suuntaista arvelinkin. Pitääpä kasaillessa laittaa kaikki ruuvit ja säädöt "tehdasasetuksiin". Jopas on uudella kaasarilla hintaa. :D
Kyllä. Yhdessä vaiheessa oli molemmat solexin versiot ja silloin katselin uusia kaasuttimia, kun molemmista malleista oli läppäakselit väljänä. Tuo yläosastaan soikea korkean mallin kaasutin tuli myytyä sitten eteenpäin. Matalan malli eli yläosastaan pyöreä mallia löytyi muistaakseni misab:ilta 5000kr:lla :D

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #76 : 20.10.2017, 01:13:02 »
Nyt on kaasutin kasattu paikoilleen  uudella uimurilla ja huoltosarjalla. Imusarjantiiviste uusittu myös. Kaasuttimen imusarjaa vasten tuleva laippa oli hieman kiristynyt kieroksi, joten sitä piti oikaista. Auto lähti helposti käyntiin ja ajossa toimii suht hyvin ja tasaisesti. Seosruuvia n.5 kierrosta auki ja tyhjäkäyntiä n.8. Uimurin korkeudenkin tarkistin (33,8mm). Tyhjäkäynti vain muuttui hieman heikoksi. Alkaa ravistamaan ja sitten saattaa sammua. Liekköhän sytytysennakko sitten hieman pielessä kun välillä putkessakin polttelee kun löysää kaasun. Muuten kyllä vetää hienosti ja bensakaan ei haise niinkuin ennen. :) Nyt vaan kulutusta tarkkailemaan.
Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa injector

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #77 : 20.10.2017, 02:00:41 »
Käy kylässä, kassotaan syttö kohilleen  ;)
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 690
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #78 : 20.10.2017, 08:16:38 »
Nyt on kaasutin kasattu paikoilleen  uudella uimurilla ja huoltosarjalla. Imusarjantiiviste uusittu myös. Kaasuttimen imusarjaa vasten tuleva laippa oli hieman kiristynyt kieroksi, joten sitä piti oikaista. Auto lähti helposti käyntiin ja ajossa toimii suht hyvin ja tasaisesti. Seosruuvia n.5 kierrosta auki ja tyhjäkäyntiä n.8. Uimurin korkeudenkin tarkistin (33,8mm). Tyhjäkäynti vain muuttui hieman heikoksi. Alkaa ravistamaan ja sitten saattaa sammua. Liekköhän sytytysennakko sitten hieman pielessä kun välillä putkessakin polttelee kun löysää kaasun. Muuten kyllä vetää hienosti ja bensakaan ei haise niinkuin ennen. :) Nyt vaan kulutusta tarkkailemaan.
Dodi. Ei muuta, kuin päästömittarilla hieroo päästöt vielä kohdalleen niin saattaa loppua se putkessa polttelu. :) Jos säätö ei auta niin jotkut tarvike sytytystulpat voi myös nykypäivänä ottaa itseensä rikkaasta seoksesta.

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #79 : 22.10.2017, 13:11:24 »
Dodi. Ei muuta, kuin päästömittarilla hieroo päästöt vielä kohdalleen niin saattaa loppua se putkessa polttelu. :) Jos säätö ei auta niin jotkut tarvike sytytystulpat voi myös nykypäivänä ottaa itseensä rikkaasta seoksesta.

Näimpä. Uudet boschin tulpat vaihdoin ja sen jälkeen kovaa rallia niin korjaantui tyhjäkäynti ja paukkuminen sillä. O0 Voi toki olla, että virranjakajan alipainesäätö mekanismi ollu jumissa ja nyt lähti liikkumaan. ??? Vielä jos tosiaan sytön tarkistaa ja säätä seokset päästömittarilla.
Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa injector

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #80 : 22.10.2017, 22:02:13 »

Näimpä. Uudet boschin tulpat vaihdoin ja sen jälkeen kovaa rallia niin korjaantui tyhjäkäynti ja paukkuminen sillä. O0 Voi toki olla, että virranjakajan alipainesäätö mekanismi ollu jumissa ja nyt lähti liikkumaan. ??? Vielä jos tosiaan sytön tarkistaa ja säätä seokset päästömittarilla.

Kauhiata siun kanssa, uskalsit vielä bossit laittaa. Itellä kyseiset tulpat kestä huonostikkaa
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #81 : 22.10.2017, 22:33:09 »
Kauhiata siun kanssa, uskalsit vielä bossit laittaa. Itellä kyseiset tulpat kestä huonostikkaa
:D Hetken kyllä siinä tiskillä mietin vaa nuukuuksissaa bossit ostin. Mikähän tuo oisi oikeasti hyvä tulppa tämmöseen. ???
Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa injector

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #82 : 22.10.2017, 23:02:34 »
:D Hetken kyllä siinä tiskillä mietin vaa nuukuuksissaa bossit ostin. Mikähän tuo oisi oikeasti hyvä tulppa tämmöseen. ???

NGK, BERU tai Volvon alkuperäiset huomattu toimivaksi
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #83 : 22.10.2017, 23:13:10 »
NGK, BERU tai Volvon alkuperäiset huomattu toimivaksi

Eikös Volvon orkkis ole Boschin valmiste?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa injector

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #84 : 22.10.2017, 23:29:59 »
Eikös Volvon orkkis ole Boschin valmiste?

Berun tietääkseni
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #85 : 23.10.2017, 20:41:32 »
Berun tietääkseni

Joskus kauan aikaa sitten oli bosch, tosin tinakoneen tulpat. Lukee siinä rungossa valmistajan tyyppi.
Lähinnä sitä, että hölmöä haukkua boschia ja ylistää samaa tulppaa mahdollisella volvon logolla.  :P
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #86 : 26.10.2017, 21:51:26 »
Välillä vähän B230 moottorin purkua ja tutkiskelua. :P Lohko ja sylinterit näyttää olevan aivan hyvässä kunnossa. Hoonaus jäljet näkyy ja pykälää ei tuntunut sylinterissä. Kansi ja venttiilit kunnossa. Alakerta pukkiin ja purkuun. Kannen kimppuun seuraavaksi ja nokka-keppiä ehtimmään. :o










« Viimeksi muokattu: 26.10.2017, 22:34:43 kirjoittanut Gyrde »
Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #87 : 31.10.2017, 17:31:32 »
Kauhiata siun kanssa, uskalsit vielä bossit laittaa. Itellä kyseiset tulpat kestä huonostikkaa
Tulipa itsekkin todettua tämä. :P Alko hieman pätkiminään kovassa rasituksessa ja yläkierroksilla vähä puutu. Kokeeksi vaihdoin sitten Denson W20TT Twin Tip tulpat boschien tilalle. Kyllähän näissä selvä ero on. Nyt vetää ylös asti puhtaasti ilman nykimistä ja alavääntökin tuntu lisääntyneen. Tuntuu vastaavan paremmin kaasuun ajossa. Kait tuolla jo vaikutusta kulutukseenkin.
Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa injector

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #88 : 31.10.2017, 17:49:31 »

Katohan motin oot saanu mutereiksi  :D
Khyllä eri valmistajan tulpissa on eroja, hetihän se kulutukseenkin vaikuttaa ku ei nyvi rävi ja vetää tasaisesti alusta loppuun
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #89 : 02.11.2017, 15:33:03 »
Tuli hommattua hyvä kuntoinen pikkuratti ison tilalle. Talven liukkaille mukavempi niin ehtii paremmin veivata ruoria. :D


Vanha 40cm


Uusi pienempi 37,5cm
« Viimeksi muokattu: 02.11.2017, 15:40:45 kirjoittanut Gyrde »
Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

 

KL-varaosat  Race.fi