Kulkukoira  Proturbo

TAK: Volvo 960 T5 MYYTY

  • 204 Vastauksia
  • 80212 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: TAK: 960 T5
« Vastaus #90 : 06.05.2018, 19:31:18 »
Tuli turbo päivitettyä 16T malliseen ja tuntuu heräävän huomattavasti paremmin. Samalla tuli auto taas leimattua ilman sen suurempia ongelmia  8)

Ja pitihän se tietenkin vielä madaltaa. Otin edestä 2 kierrosta pois jousista ja sopivahan siitä tuli. Nyt auto on todella jäykkä keulasta ja on hieman etukenossa  ::)



TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #91 : 06.05.2018, 20:27:23 »
Onko toi tunkiobokseri joku siirrettävä sauna?

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #92 : 06.05.2018, 21:00:39 »
Onko toi tunkiobokseri joku siirrettävä sauna?

Menee vähän OT:ksi, mutta joo se on jo 35 vuotta toiminut meillä saunana. Vedettävä, ei rekisterissä ja on meiltä vuokrattavissa.  ;)
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #93 : 08.06.2018, 18:26:07 »
Löydettiin HenkkaJ:n kanssa lähes bolt-on coilover alusta:

Etupää: https://www.classicswede.co.uk/960_mk2___SV90_series_front_DC_coil_over/p1733344_17191973.aspx

Takapää: https://www.classicswede.co.uk/Adjustable_Rear_Coilovers_-Pair_SV90_IRS_960_mk2/p1733344_17222978.aspx

Pari juttua vielä mietityttää; miten tuota takapään alapäätä siitä tukivarresta kannattaisi vahvistaa / onko se edes pakollista? Miten esimerkiksi Gazin tolpista tuo takapäähän tehty muutos on tehty?  :idiot2:

Entä millainen homma etupäässä on tuota koiranluuta lyhentää, onko siihen olemassa mitään valmista "reseptiä" ?  ::)

Samalla kysäisin katsurilta alustan muutoskatsastuksesta, niin riittää, että myyntiselosteessa lukee, että tämä alusta soveltuu tähän mallin autoon. Joissain paikoissa taas vaatii kuulemma kaikenmaailman tyyppihyväksyntiä, joten katsurikohtaista lienee tämäkin  :D

Sunnuntaina on kerhon ratapäivät ahvenistolla ja sen jälkeen jatkuu auton laitto pikkuhiljaa eteenpäin. Ja ensi viikolla ollaan Autokerhon voimin Gatebilissa, joten saa tulla morjestamaan!
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #94 : 08.06.2018, 20:14:13 »
Löydettiin HenkkaJ:n kanssa lähes bolt-on coilover alusta:

Etupää: https://www.classicswede.co.uk/960_mk2___SV90_series_front_DC_coil_over/p1733344_17191973.aspx

Takapää: https://www.classicswede.co.uk/Adjustable_Rear_Coilovers_-Pair_SV90_IRS_960_mk2/p1733344_17222978.aspx

Pari juttua vielä mietityttää; miten tuota takapään alapäätä siitä tukivarresta kannattaisi vahvistaa / onko se edes pakollista? Miten esimerkiksi Gazin tolpista tuo takapäähän tehty muutos on tehty?  :idiot2:

Entä millainen homma etupäässä on tuota koiranluuta lyhentää, onko siihen olemassa mitään valmista "reseptiä" ?  ::)

Samalla kysäisin katsurilta alustan muutoskatsastuksesta, niin riittää, että myyntiselosteessa lukee, että tämä alusta soveltuu tähän mallin autoon. Joissain paikoissa taas vaatii kuulemma kaikenmaailman tyyppihyväksyntiä, joten katsurikohtaista lienee tämäkin  :D

Sunnuntaina on kerhon ratapäivät ahvenistolla ja sen jälkeen jatkuu auton laitto pikkuhiljaa eteenpäin. Ja ensi viikolla ollaan Autokerhon voimin Gatebilissa, joten saa tulla morjestamaan!

Hyvin toimii ilman vahvistuksia takapamput. -40mm versiolla saa orkkista korkeammaksi, jos haluaa ja myös aika tonttiin. Voisi kuitenkin ehkä olla jopa -80mm niin jäisi pumpulle sisäänjoustovaraa enemmän.
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa wckd

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #95 : 11.06.2018, 16:46:11 »
Pari juttua vielä mietityttää; miten tuota takapään alapäätä siitä tukivarresta kannattaisi vahvistaa / onko se edes pakollista? Miten esimerkiksi Gazin tolpista tuo takapäähän tehty muutos on tehty?  :idiot2:

I've had these on my car for about a year now without any reinforcements and nothing has broken off yet :P

Lainaus
Entä millainen homma etupäässä on tuota koiranluuta lyhentää, onko siihen olemassa mitään valmista "reseptiä" ?  ::)

If this is about the front stabiliser links then people in the US have used Buick Century 2005 rear links which are shorter than Volvo and a straight fit supposedly. Moog K6662.

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #96 : 29.06.2018, 14:45:48 »
I've had these on my car for about a year now without any reinforcements and nothing has broken off yet :P

If this is about the front stabiliser links then people in the US have used Buick Century 2005 rear links which are shorter than Volvo and a straight fit supposedly. Moog K6662.

Thanks!

Tuli sattumalta vastaan M5 perästä typ 210 3.91 välityksellä, joten pitihän se ostaa  ::) Tämän kesän projekti on sovittaa tuo volvoon.



760 vetarit käy tuon kanssa suoraan, mutta vaikeinta on varmaan saada se kardaanin kanssa aivan suoraksi . Lensulta jo vinkkejä kyselin, mutta jos jollain on kokemusta/tietoa kyseisestä sovituksesta, niin kaikki tieto on tervetullutta! HenkkaJ:llä on samanlainen projekti edessä, kunhan löydettäisiin sille sopiva perämurikka. Tehdään molemmat sovitukset yhdessä ja raportoidaan tänne, mikäli jotain järkevää saadaa aikaiseksi  ;D

Mitäs muuta tuon perän kanssa kannattaa huomioida? Muutoslaipalla kardaani, mutta mistä oikean pituinen? Volvon perään verrattuna tuo on aika paljon pidempi, joten pitää selvitellä missä malleissa on lyhyttä takapätkää ja koittaisi sen mukaan sovittaa murikkaa. Jos ei muuta ratkaisua löydy, niin pakko lyhennyttää tuo vakio  :-\

E: niin ja nopeusmittarin toimintaan otetaan kanssa vinkkejä! Yksi vaihtoehto on tehdä kokonaan uusi anturikehä murikan sisään. Toisena vaihtoehtona pohdin sitä, että kytkisi jonkun Arduinon tms anturin ja mittariston väliin ja sillä muuttaisi anturin signaalin tiheyden oikeaksi. BMW murikan kehässä on vain 10 mittapistettä, kun taas volvon omassa varmaan 30-40 ...
« Viimeksi muokattu: 29.06.2018, 14:51:08 kirjoittanut Jode »
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #97 : 29.06.2018, 15:38:05 »
E: niin ja nopeusmittarin toimintaan otetaan kanssa vinkkejä! Yksi vaihtoehto on tehdä kokonaan uusi anturikehä murikan sisään. Toisena vaihtoehtona pohdin sitä, että kytkisi jonkun Arduinon tms anturin ja mittariston väliin ja sillä muuttaisi anturin signaalin tiheyden oikeaksi. BMW murikan kehässä on vain 10 mittapistettä, kun taas volvon omassa varmaan 30-40 ...

takaveto volvoista löytyy 12-,48- ja 96-hampaista kehää, 900-sarjan värkeissä taitaa olla pelkkää 48.
Anturin johtoja mitattaessa tulee karvoista vaihtojännitettä, joka nopeuden kasvaessa suurenee.  Mittarissa sitten on joku muunnin jolla muunnetaan muistaakseni joko kantiksi tai sakaraksi ja se tieto menee ainakin abs:lle ja moottorinohjaukselle. Voi olla, että helpoin olisi tehdä tiheämpi kehä tuonne perään.
Tietty voihan olla mahdollista kertojalla saada signaali kohdalleen, mutta en osaa sanoa ymmärtääkö se mittaristo sitä jännitettä vai hertzejä
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #98 : 21.07.2018, 12:07:01 »
Mites osaisikohan mega ottaa nopeussignaalia vastaan ja muokata sitä eteenpäin?

Taka-akseli remppa pääsi vihdoinkin alkuun. Mitään jigiä en saanut aikaiseksi, joten hitsaan puhtaasti täältä vrcf:stä löytyneiden boostin kuvien mukaan ja toivon, että murikka menee suoraan. Harjoittelin tigillä alumiinin hitsuuttelua pari tuntia, sillä mitään aikaisempaa kokemusta kyseisestä vempeleestä ei ole  ::)









Takapään palat on 15mm paksua ja hitsasin molemmilta puolilta 145A virralla, saa nähä kuinka kestävä siitä nyt tuli  :idiot2:
Seuraavaksi pitäisi porata reiät murikan takapään kiinnityspulteille, saa nähdä mitä tulee  :D Järkeviä vinkkejä otetaan myös vastaan!
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #99 : 27.07.2018, 18:13:32 »
Murikka on nyt aikalailla paikallaan. Kardaanin laippa tulee nyt noin 2cm alkuperäistä ylemmäksi, mutta kulma korin suhteen on sama kuin volvon murikalla. Eli sen ei pitäisi olla ongelma, kun vaihteiston ja murikan laipat ovat samassa kulmassa.
 




Nyt viikonloppuna voisin hitsata yläpuolisen häkin kasaan. HenkkaJ tekee ensi viikolla muutoslaipan koulun sorvilla, joten kohta pääsee sovittelemaan tuota autoon. Vetarit on myös hankittu, mutta joku kardaanin takapätkä pitäisi hommata tuolle. Alkuperäisen haluan varmuudenvuoksi säilyttää, joten hommaan uuden lyhennystä varten  :D
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #100 : 19.08.2018, 14:26:12 »
Lauaintaina iski pieni motivaation puuska ja sain tuollaista aikaiseksi  ;D






Onkohan tuollainen mahdollista saada muutoskatsastettua helposti vai onko parempi vaan maalata kaikki mustaksi ja jättää muutoskatsastamatta?  ???

Vielä pitää viimeistellä tuo häkkyrä. Alustasarja on tilattu classicswedeltä ja kardaanin muutoslaipan teko viivästyy varmaan syyskuulle asti.

Jos joltain löytyy tohon koriin sopiva kardaanin takapätkä, niin ostaisin semmoisen tähän murikkaprojektiin!!
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #101 : 20.08.2018, 06:51:23 »
Varmaan lämpenee hienosti kolvi jos ei ole vesijäähyä ;D

Kun tuo setti on paikallaan ei sinne leimamies kunnolla nää niin on aivan turha muutoskatsastaa.

Sen sanon tässä vaiheessa että kardaanin laippa menee tosi läheltä bensatankkia, eli sen kanssa saa olla tarkkana.

Mulla oli tuollaisella systeemillä kasassa BMW akseli 20-30 tuhatta kilsaa ja sikaa sai oikein kunnolla eikä mitään ongelmaa.  Ja kai se toimii tällä hetkelläkin auton uudella omistajalla.

Tuohon vaan tosiaan 760:sen vetoakselit niin käy suoraan paikoilleen, taisi olla 10x1 jengoilla laipat kun volvolaiset harvemmalla, mutta ei varmatieto, tarkistakaa.

Itse laitoin laatikon päähän triger pyörän, jaoin Volvon hammaskehän hammasluvun perävälityksellä niin osu kohdilleen.
Mutta tuon kanssa tuli ongelma että todella pienissä nopeuksissa kun yritit tehdä lukko jarrutuksen ABS jotenkin sekoili...
Muuten tuo oli aivan älyttömän hyvä muutos. Lukko piti ja ei ollu mitään pelkoa päästääkö lukko irti kesken kylkiajon...
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #102 : 21.08.2018, 08:53:13 »

Sen sanon tässä vaiheessa että kardaanin laippa menee tosi läheltä bensatankkia, eli sen kanssa saa olla tarkkana.

Tuohon vaan tosiaan 760:sen vetoakselit niin käy suoraan paikoilleen, taisi olla 10x1 jengoilla laipat kun volvolaiset harvemmalla, mutta ei varmatieto, tarkistakaa.

Itse laitoin laatikon päähän triger pyörän, jaoin Volvon hammaskehän hammasluvun perävälityksellä niin osu kohdilleen.


Kiitos neuvoista!  :) Mistään ei varmaan saa valmiina laippaa / onko sulla aikaa tehdä tuollainen tässä syksyllä?

760 vetarien omat pultit meni kyllä käsin pyörittämällä paikalleen, mutta pitää vielä tarkistaa tuo homma  ???
 
Triggeri nopeusmittaria varten? Millaista anturia käytit ?  :)
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #103 : 22.08.2018, 06:23:39 »
Jaa-a  Jos hommaatte materiaalin ja mittaatte kaikki valmiiksi voin tehdä.

On se mahdolista että menee suoraan, varmaan taas joku vuosimalli juttu???

Mulla oli mopon ratas josta oli sorvattu hampaat alas jotta oli selvä lukupinta, yksi syy ABS toiminna omituisuuteen voi olla rattaassa olevat hampaiden pohja pyöristykset???
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #104 : 22.08.2018, 08:44:42 »
Jaa-a  Jos hommaatte materiaalin ja mittaatte kaikki valmiiksi voin tehdä.

On se mahdolista että menee suoraan, varmaan taas joku vuosimalli juttu???

Mulla oli mopon ratas josta oli sorvattu hampaat alas jotta oli selvä lukupinta, yksi syy ABS toiminna omituisuuteen voi olla rattaassa olevat hampaiden pohja pyöristykset???

No pitääpä käydä ostamassa 12 piikkinen ratas tuonne  ;D

Lukeeko nopeutta perus vr anturi vai kannattaako sinne sovittaa jostain volvon murikasta ylijäänyt anturi  ???
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

 

Kulkukoira  Proturbo