Autodiagnoosi  Carcom Oy

Ei käynnisty kuumana..

  • 7 Vastauksia
  • 4618 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mixxu

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Ei käynnisty kuumana..
« : 14.08.2011, 21:13:25 »
Ongelmana olis amazon-67 b-18 koneella..käynnistyy hyvin ja ajossa kone käy"nätisti" ja kun esim.n. 20min ajon jälk. sammutan koneen ja 5-10min jälk. yritän käynnistää niin ei käynnisty millään?? Kun taas odottelen n30-40min niin yleensä lähtee käyntiin?( kiva odotella jossain kaupan parkkipaikalla).. ajossa lämpömittari nousee tappiin melko heti muttei keitä ja nesteet pysyvät sisällä?? lämpösenä käy tyhjäkäynnillä epätasaisesti? Pajalla pari kertaa jo käytetty mutta ongelma ratkaisematta..eli asiaa ymmärtävän henkilön vastauksesta/vinkistä olisin kiitollinen.

Poissa jim doe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • Vrcf, Svk, Lahden volvokerho
Vs: Ei käynnisty kuumana..
« Vastaus #1 : 16.08.2011, 09:03:25 »
Ominaisuus, sama täällä. Onko suojapelti pakosarjan ja kaasuttimen välissä. Onko bakeliitti imusarjan ja kaasuttimen välissä.
Jotenkin römppäseen muodostuu benziinikaasua, tulee sellainen höyrysulku kaasuttimen sisään. Kun saa uutta benziiniä, lähtee nätisti käyntiin.
Team Pahka lopopower
amat 68 farkku sport ja 70
Opel Corsa van :-)

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: Ei käynnisty kuumana..
« Vastaus #2 : 16.08.2011, 12:04:59 »

Ominaisuus ;).

Omassa B-18 koneessa tosin pysty Zenithillä ominaisuus paheni, kun vaihdoin uuden kaasarin.
Eli koneen sammutuksen jälkeen bensa kohokammiossa turpoaa ja valuu kurkkua pitkin imusarjaan ja, jos käynnistää ennen, kuin imusarjassa oleva bensa on haihtunut niin käyntiin joutuu sahaamaan pitkään ja putkesta pöllähtää tummaa katkua eli käy hetken todella rikkaalla. Käyntiinlähtöä helpottaa, kun pitää kaasua jonkin verran auki.

Vanhassa kaasarissa oli niin väljä läppäakseli, että osa bensasta valui läppäakselia pitkin ulos ja pakosarjalle... :P
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa volmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
Vs: Ei käynnisty kuumana..
« Vastaus #3 : 16.08.2011, 19:32:10 »
No ei ainakaan minun B20 142:sen Zenith-Stromberg:ssä ole tuommoista "ominaisuutta". Mahtaakohan mulla olla sitten viallinen kaasari, kun siinä ei edes tyhjäkäynnillä kierroksetkaan humpaa ja ei muutenkaan ole ongelmia sen enempää kylmänä kuin lämpimänäkään ;) No tuohon omaan kaasariin olen juuri kyllä tehnytkin täydellisen kaasarihuollon ja siinä ei ole muutenkaan tehty mitään omia virityksiä :)

Poissa azu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Ei käynnisty kuumana..
« Vastaus #4 : 17.08.2011, 00:10:44 »
Voisiko oireet sopia siihen, että venttiilit alkaa kantaa kuumana?

Poissa jim doe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • Vrcf, Svk, Lahden volvokerho
Vs: Ei käynnisty kuumana..
« Vastaus #5 : 17.08.2011, 07:05:53 »
entäpä se metalliliuska, voisiko olla poikki? Se mikä on römppäsen sivulla
Team Pahka lopopower
amat 68 farkku sport ja 70
Opel Corsa van :-)

Poissa sempalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Ei käynnisty kuumana..
« Vastaus #6 : 18.08.2011, 19:51:10 »
En tiedä onko "rikollista", mutta kysytään saman topicin alla kun käynnistykseen liittyy...

mistä johtuu, että joskus B18 moottori ei käynnisty ensimmäisellä ei sitten millään, mutta kun lopettaa starttaamisen ja kääntää avaimesta niin heti lähtee käyntiin?
Mb c180 -18
Ford Fairlane/mainline 1956

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Vs: Ei käynnisty kuumana..
« Vastaus #7 : 18.08.2011, 20:08:54 »
Virtalukon pohja voi aiheuttaa tommosta  ???

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo