Autodiagnoosi  Carcom Oy

V90 -98 4,6l(purettu) ja ex 965 B6254T -95

  • 129 Vastauksia
  • 44548 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7591
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 965 B6254T -95
« Vastaus #75 : 11.07.2017, 21:07:36 »
Mitään muuta ei ole tarvinnut tehdä kuin tankata, ajaa ja joskus lisätä vähän öljyä.

Kohta on tullut käyttöönoton jälkeen 14tkm, eikä kytkin ei osoita vieläkään antautumisen merkkejä 0,5bar paineella :o En ole seosmittariakaan jaksanut laittaa. Oikea linnunluu pitää uusia. Meyle HD:n ostin, kunhan vaan 242:n laitolta malttaisi vaihtaa. Renkaat on aika pehmäellä kumiseoksella, treadwear 220, ja takarenkaissa onkin enää enintään 4,5mm pintaa. Joutuu kohta ostamaan uuden parin, jos kokeilis miten Uniroyal Rainsport3 käyttäytyy. Edessä on vielä 6,5mm.

Lauantaina taitaa tulla ~850km ja sunnuntaina siihen päälle 200. Käyttöauto siis.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Eempex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Vs: 965 B6254T -95
« Vastaus #76 : 11.07.2017, 21:26:01 »
https://www.rengaskontti.fi/auton-renkaat/ACCELERA/ACCELERA_651_SPORT tuollaiset on allekirjoituksen autossa ollut edessä 2vk alla ja vaikuttaa hyvältä. Threadwear noissa ilmoitettu 200, eli pitävät pitäisi olla. Viimekesän ajelin 595-rsr ja vaihdoin eteen accelerat kuluneiden tilalle. Lyhyellä kokemuksella ainakin uskaltaa suositella. Botnialla sit näkee kuinka ne kestää, kun vähän lämpiää.  O0
Jeep Grand Cherokee WK2

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7591
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 965 B6254T -95
« Vastaus #77 : 11.07.2017, 22:14:16 »
Kuten sanottua, 220 treadwear oli pehmeä eli kovempaan päin pitää mennä. Ei kiinnosta uusia kahta paria takarenkaita ja yhtä paria eturenkaita kesässä. Eturenkaat on kuitenkin näillä ajomäärillä syksyllä vaihtokunnossa ja jos samanlaiset laittaa uusiksi taakse, niin nekin on jo syksyllä loppu. Eikä tällä ole ajettu metriäkään radalla vielä, pelkkää maantietä. Korkeintaan varttia käy jossain kokeilemassa, muuten radalle tuskin tänä vuonna on menossakaan. Alustaan pitäisi panostaa ensin. Englantilaisessakin olleet Hankook V12 Evo2 olis kestänyt paremmin kuin nämä, mutta maksaa enemmän kuin Rainsport3 :P
« Viimeksi muokattu: 11.07.2017, 22:15:49 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 965 B6254T -95
« Vastaus #78 : 12.07.2017, 01:21:43 »
Oletko mittaillut/katsonut, minkä kokoinen insertti/patruuna mahtuisi näiden etutolppiin? Konilta ja Bilsteiniltä noita löytyisi.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7591
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 965 B6254T -95
« Vastaus #79 : 12.07.2017, 11:22:50 »
En ole koskaan purkanut etuiskareita, koska nämähän on samalla tavalla koko tolppa kuten etuvedoissa. Meinasin laittaa eteen uudet vakioiskarit, etsiä vielä vähän jäykemmät jouset ja soveltaa jostain paksummat vakaajat. Vakaajat ja iskarit ne tärkeimmät on nykytilanteessa. Ja tietysti takalevyt pitäis vaihtaa täristyksen takia.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 965 B6254T -95
« Vastaus #80 : 12.07.2017, 14:37:25 »
Nuo insertithän kiinnitetään alapäästä pultilla ja ylös tulee vain "ohjainholkki", tuli vain mieleen kun noita vaihtoehtoja puntaroin ja näkyy olevan ihan yleisesti käytössä esim bemari harrastajilla.
Pitäisi jostain etsiä yksi purkuun, niin saisi sisämitan ym mitat, tolpan putkesta ja iskarista. 45mm b6 patruunaa saa melko "edullisesti", reipas satanen per pötkö.

Esim https://www.fahrwerke-stossdaempfer.de/en/bilstein-product-info/b6-sport/p490/suspension-bmw-3-e21-bilstein-b6-front.html

Ja Konin säädettävät insertit on luokkaa 350€ parilta, näissähän on se säätö siellä yläpäässä.
« Viimeksi muokattu: 12.07.2017, 20:59:27 kirjoittanut Orlov »

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 965 B6254T -95
« Vastaus #81 : 12.07.2017, 19:20:29 »
Nuo insertithän kiinnitetään alapäästä pultilla ja ylös tulee vain "ohjainholkki", tuli vain mieleen kun noita vaihtoehtoja puntaroin ja näkyy olevan ihan yleisesti käytössä esim bemari harrastajilla.
Pitäisi jostain etsiä yksi purkuun, niin saisi sisämitan ym mitat, tolpan putkesta ja iskarista. 45mm b6 patruunaa saa melko "edullisesti", reipas satanen per pötkö.
Sori Lankku OT.
Mistä saa tohon hintaan? Linkkiä?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7591
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 965 B6254T -95
« Vastaus #82 : 12.07.2017, 23:52:50 »
Jos tuollaisen saa käymään, niin sama se on hommata tuollaiset. Pitää vaan sitten saada kerrasta kuntoon, koska itellä ei taida olla muita tolppia kuin autossa olevat.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 965 B6254T -95
« Vastaus #83 : 13.07.2017, 05:44:26 »
Tuli tässä töistä tullessa vielä katseltua tarjontaa mk2 jousitolpille, sitä ei enään ole tarvikepuolella, taitavat kaikki myydä optimal A-3438G:sta ja muut merkit dropanneet valmistuksen? Tuleehan sieltä tarjontaa, mutta ovat 7/900 ja 850 osia, jotka ei tietenkään käy.

Saattaa mennä melko mielenkiintoiseksi tai pikemminkin rakenteluksi.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7591
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 965 B6254T -95
« Vastaus #84 : 14.07.2017, 00:39:02 »
Mun mielestä näihin ei ole oikein muuta saanutkaan kuin Monroeta ja muistikuvan mukaan myös orkkis ois Monroe.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7591
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 965 B6254T -95
« Vastaus #85 : 03.10.2017, 18:53:22 »
Aika paljon viimeiset kuukaudet seissyt pihassa, mutta nyt pari viikkoa ollut taasen ajossa. Tein töiden jälkeen ennakoivan puolenmiljoonan huollon eli tarkastelin paikkoja sekä vaihdoin öljyt ja suodattimen. Kaupan kautta kotiin ja 500tkm täyttyikin melkein kotipihassa.



Tammi-helmikuun vaihteen jälkeen tullut ajoa noin 17500km. Takarenkaat alkavat olemaan oikeasti siinä kunnossa, että ennen pahempia syyskelejä vaihdettava.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 965 B6254T -95
« Vastaus #86 : 12.10.2017, 04:48:17 »
Ja sama vakiokytkin edelleen kiinni? :)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7591
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 965 B6254T -95
« Vastaus #87 : 12.10.2017, 11:11:41 »
Siellähän se. HX40 armahtaa tietysti jonkin verran, koska ei tule samanlaista alavääntöä kuin pienemmillä ahtimilla. Onhan siinä kulumisen merkkejä, mutta ei ole tietoa onko kytkintä vaihdettu Suomessa. Sen tiedän, että vaunua on vedetty paljon ensimmäisen suomiomistajan aikana. Pitää kunhan kiihdyttäessä malttaa tehdä vaihdot suht rauhallisesti ja vasta 0,6bar kohdilla alkaa luistamaan suoraan vedossa. Toisaalta 0,6bar on toiminnan suhteen rajoilla muutenkin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7591
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 965 B6254T -95
« Vastaus #88 : 17.10.2017, 23:58:54 »
Alkukeväästä vaihdoin testiksi taakse kuluneet Nivomatit, jotka ovat löystyneet lisää sen jälkeen aika selvästi. Töiden jälkeen tänään tuuppasin alle hyvät perusiskarit. Loppui takapään niiailu jokaisella kaasunpainalluksella, eikä valot enää näytä oraville reilummin kiihdyttäessä :D
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
Vs: 965 B6254T -95
« Vastaus #89 : 18.10.2017, 07:22:43 »
Alkukeväästä vaihdoin testiksi taakse kuluneet Nivomatit, jotka ovat löystyneet lisää sen jälkeen aika selvästi. Töiden jälkeen tänään tuuppasin alle hyvät perusiskarit. Loppui takapään niiailu jokaisella kaasunpainalluksella, eikä valot enää näytä oraville reilummin kiihdyttäessä :D

Minkälaiseen asentoon jäi? Kuvia? :) Mitkä pamput menivät paikalleen?
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

 

Proturbo  Autodiagnoosi