Futurez  Kulkukoira

V70 Mk1 AWD:hen MK2 lohko

  • 8 Vastauksia
  • 2326 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sysostar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
V70 Mk1 AWD:hen MK2 lohko
« : 16.05.2017, 23:35:01 »
Hei

Joku laittanut mk1 v70 mk2 lohkoa? ajatus siis koko alakerta mk2:sta ja vanha kunnostettu kansi.
Eikö erot ole kannessa/sytytyksessä?

Tämä sen takia kun vanhassa sylinteri putket halki. uhkapelillä joku 2000-2006 moottori josta toivoa että lohko ehjä.

Siis B5254T (1998) alakerran tilalle B5244T2/3 (2000-2006) koko alakerta. Kiinnitykset samoja?


Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 Mk1 AWD:hen MK2 lohko
« Vastaus #1 : 17.05.2017, 21:02:06 »
Samoja on mutta etummainen kiinnike vanhasta koneesta. Asiasta löytyy youtubesta videokin kyllä.
Uusi kansikin käy kyllä, nokat ovat oikeassa asennossa vaikka säätöä ei ole käytössä. Nokkaan pitää vain porata koloa suuremmaksi että virranjakajan pyörijä ja kampiakselin asentoanturin kiekon saa kiinni. Vanhasta myös vauhtipyörän anturi.
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 Mk1 AWD:hen MK2 lohko
« Vastaus #2 : 17.05.2017, 21:14:00 »
Olisiko ollu IPD usa sivuilla jossa asiaa käsiteltiin kattavasti
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa sysostar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 Mk1 AWD:hen MK2 lohko
« Vastaus #3 : 18.05.2017, 20:29:54 »
Hei

Kunnostettu kansi ja vanhoja nokka-akseleita venttiilikoppaa ym tarkoitus käyttää.
Vai onko jotain erityistä syytä pistää jotain uudemmasta ?

Moottorin tuentahan on vanhasta kun vanhaan (1998) autoon moottori menossa.

Onko jotain vuosimallia missä tulisi muutosta alakerrassa niin ettei enään kävisi ns. suorilta paikoilleen ?

Sitten kun jostain löytäisi ehjä alakerran joka ei olisi kovin kaukana napapiiriltä :)

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 Mk1 AWD:hen MK2 lohko
« Vastaus #4 : 19.05.2017, 22:14:23 »
Mulla olis olis 850R lohko ja alakerta ollu jouten tossa jo vuoden. Laakeroida varoiksi kun levällään.

Itseasiassa täysi kone löytyy, 19T ahdin ja uudet boschin green (R)suuttimet paketissa...
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa sysostar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 Mk1 AWD:hen MK2 lohko
« Vastaus #5 : 19.05.2017, 23:06:03 »
Kai esim. C70, S60, S80 kiinikkeet on samanlaiset kun puhutaan samasta moottorista ja vuosimallista?

Vielä ei ole tallin ovella sopivaa alakertaa niin kaikki toki huomioidaan. Koko moottorin hinta vain taitaa olla vähän liikaa...


Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 Mk1 AWD:hen MK2 lohko
« Vastaus #6 : 19.05.2017, 23:54:58 »
Eipä kone itsessään kallis ole. 300€? Turbo 5-600€ ja suuttimet alle 300€
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: V70 Mk1 AWD:hen MK2 lohko
« Vastaus #7 : 26.11.2017, 17:07:54 »
Hei

Joku laittanut mk1 v70 mk2 lohkoa? ajatus siis koko alakerta mk2:sta ja vanha kunnostettu kansi.
Eikö erot ole kannessa/sytytyksessä?

Tämä sen takia kun vanhassa sylinteri putket halki. uhkapelillä joku 2000-2006 moottori josta toivoa että lohko ehjä.

Siis B5254T (1998) alakerran tilalle B5244T2/3 (2000-2006) koko alakerta. Kiinnitykset samoja?

Volvon tehtaalta on tullu ulos kyseistä kombinaatiota eli tuolla sun kysymällä mk2 moottori / mk1 kori konsepti ja juuri tuo b5244t2 moottori on kyseessä ;) eli ei varmaankaan ole hankala myöskään asentaa jälkeenpäin..
Itsellä on omistuksessa yksi tälläinen harvinainen herkku ELK Niitä ei ole netin mukaan valmistettu kuin 6kk eli ei kauheasti ole tullut ulos, Muutenkin kyseisestä autosa löytyy vähän tietoa netistä..

Eli kyseessä on se 265hv 2.4 koneinen Mk1 Ärrä malli eli tarkemmin -00 vuoden MK1 V70R AWD jossa on juuri tuo 2.4 ( b5244t2) ja lisäksi Aisin 5 vaihteinen automaatti (aisin 50-55sn) joita käytetään siinä MK2 Korisessa.

Eli jos löydät sen 00 V70R niin siitä sais moottorin tai lohkon joka sopii suoraan. Kyseisessä moottorissa on valion se 19T ahdin josta ANTEROV70 nimimerkki tuolla tarjosikin. Itse olen tästä omasta b5244t2 moottorista koittanut kaivaa netistä tietoa ja varaosia mutta ei kauheasti ole tarjolla mitään indormaatiota kyseisestä V70R mallista vaan ainoastaan siitä 2.3 koneella olevasta löytyy tietoa.
« Viimeksi muokattu: 26.11.2017, 17:16:14 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa sysostar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 Mk1 AWD:hen MK2 lohko
« Vastaus #8 : 25.01.2018, 22:20:59 »
Kirjoittelempa vähän ylös jos muistas vielä kaikki.

Eli 1998 V70 AWD lohkon vaihto. Vaihtoon löyty 2004 vuoden B5254T (R:stä).

Apulaiteteline 98:sta. 5 pulttia menee paikoilleen eli yksi jäi pois.
Kaikki apulaitteet 98:sta

Etumoottorituki 98:sta. Yläpulttille isompi reikä niin saa yhdellä. Itse hitsautin alumiiniä joka silmukalle
ja porasin uudet reiät. 2004 on siis paksummat pultit

Ylämoottorinruki 98:sta. A muotosen tukiraudalle piti muokata lohkossa olevia pultin paikkoja.
Edessä alhaalla on jengat, takana ei. Tukiraudassa on kuitenkin 16mm holkki joten lohkoon molempiin
piti porata koloja isommiksi. Olisi helpompi toki tarkistaa silloin kun lohko oli lattialla
eikä jo paikallaan. No porakoneeseen kulmavaihde niin onnistu. Taakse tuelle piti pyörittää
myös kierteet pultille.

Startti 98:sta. En tiedä millainen 2004 on, mutta startin takana olevalle tuelle ei ollut pultille
kuin kolo. Paikka kuiten on joten porata vähän reikää ja pyörittää kierteet

Apulaite hihnan siipapyörä on isompi 2004, kehä noin 2cm pitempi. Eli 98 hihna ei käy.
V40 löytyy sopiva 2cm pitempi hihna. muistaakseni 1763mm.

Turboksi tuli 16t. Kummankaan öljytuloputki ei käy. 2004R putki ihan liian taakse, kaiketi
19t:lle tai ihan eri pakosarja. 98:sin putki otti kiini öljyjäähdyttimen putkiin/letkuihin
Käytin teräspunosletkua. Paluun sopi 98 putki. Vesiputkeksi ja letkuksi kävi 98:sta. Lohkon
takana menevä putki vesipumpulle, turbon vesiliitännässä on kulma, mutta meni kuiten paikoilleen letku.


Kansi, ecu ym 1998:sta

Ei nyt ihan suoraan käynyt, mutta aika pienillä muutoksilla sai paikoilleen.

 

RallyBaron  Samppasport