Kirjoittelempa vähän ylös jos muistas vielä kaikki.
Eli 1998 V70 AWD lohkon vaihto. Vaihtoon löyty 2004 vuoden B5254T (R:stä).
Apulaiteteline 98:sta. 5 pulttia menee paikoilleen eli yksi jäi pois.
Kaikki apulaitteet 98:sta
Etumoottorituki 98:sta. Yläpulttille isompi reikä niin saa yhdellä. Itse hitsautin alumiiniä joka silmukalle
ja porasin uudet reiät. 2004 on siis paksummat pultit
Ylämoottorinruki 98:sta. A muotosen tukiraudalle piti muokata lohkossa olevia pultin paikkoja.
Edessä alhaalla on jengat, takana ei. Tukiraudassa on kuitenkin 16mm holkki joten lohkoon molempiin
piti porata koloja isommiksi. Olisi helpompi toki tarkistaa silloin kun lohko oli lattialla
eikä jo paikallaan. No porakoneeseen kulmavaihde niin onnistu. Taakse tuelle piti pyörittää
myös kierteet pultille.
Startti 98:sta. En tiedä millainen 2004 on, mutta startin takana olevalle tuelle ei ollut pultille
kuin kolo. Paikka kuiten on joten porata vähän reikää ja pyörittää kierteet
Apulaite hihnan siipapyörä on isompi 2004, kehä noin 2cm pitempi. Eli 98 hihna ei käy.
V40 löytyy sopiva 2cm pitempi hihna. muistaakseni 1763mm.
Turboksi tuli 16t. Kummankaan öljytuloputki ei käy. 2004R putki ihan liian taakse, kaiketi
19t:lle tai ihan eri pakosarja. 98:sin putki otti kiini öljyjäähdyttimen putkiin/letkuihin
Käytin teräspunosletkua. Paluun sopi 98 putki. Vesiputkeksi ja letkuksi kävi 98:sta. Lohkon
takana menevä putki vesipumpulle, turbon vesiliitännässä on kulma, mutta meni kuiten paikoilleen letku.
Kansi, ecu ym 1998:sta
Ei nyt ihan suoraan käynyt, mutta aika pienillä muutoksilla sai paikoilleen.