Kulkukoira  Proturbo

140 taka jarrukilven vaihto

  • 7 Vastauksia
  • 5020 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa baronisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
140 taka jarrukilven vaihto
« : 03.06.2017, 01:05:49 »
Kun vaihtaa taakse jarrukilven niin pitääkö taka-akseli vetää kokonaan pois vai onko levy mihin kiinnittyy jarrulevy ja vanne kiinni esim booreilla ja saako sen irti irrottamatta akselia ja takapyörän laakeria?

Poissa sopanja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 140 taka jarrukilven vaihto
« Vastaus #1 : 03.06.2017, 07:32:50 »
Vetarin joutuu irrottamaan. Jarruhilppeet pois, vetarin laipan neljä pulttia auki ja vetää vetoakselin pois. Jarrukilpi on kiinni noilla samoilla pulteilla laipan takana. Suurin piirtein noin irtoaa ainakin -71 mallista.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1395
  • www.vrcf.fi
Vs: 140 taka jarrukilven vaihto
« Vastaus #2 : 03.06.2017, 17:33:46 »
Vanhaa muisteloa mutta eikös ollut niin että laakerin joutuu irrottamaan vetarista että saa jarrukilven vaihdettua?
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 140 taka jarrukilven vaihto
« Vastaus #3 : 03.06.2017, 18:04:34 »
Vetarin joutuu irrottamaan. Jarruhilppeet pois, vetarin laipan neljä pulttia auki ja vetää vetoakselin pois. Jarrukilpi on kiinni noilla samoilla pulteilla laipan takana. Suurin piirtein noin irtoaa ainakin -71 mallista.

Juu ja sitten vielä se käsijarrukenkien vastintappi.


Vanhaa muisteloa mutta eikös ollut niin että laakerin joutuu irrottamaan vetarista että saa jarrukilven vaihdettua?

Ei tarvii ainakaan uudemmissa. En tiedä sitten niistä vanhoista, missä laakerikin on toisin päin, eli jotain -67-68 malleja.

Poissa baronisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: 140 taka jarrukilven vaihto
« Vastaus #4 : 03.06.2017, 21:00:02 »
Laakerityyppi on vaihtunut -70/69 ja mulla on -71 eli laakeri tulee varmaankin vetarin kanssa. Stefa ja laakeri varmaankin kannattaa vaihtaa siinä vaiheessa. Laakeri ei ilmeisesti lähde akselista kuin rikkomalla?

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1395
  • www.vrcf.fi
Vs: 140 taka jarrukilven vaihto
« Vastaus #5 : 03.06.2017, 21:26:38 »

Ei tarvii ainakaan uudemmissa. En tiedä sitten niistä vanhoista, missä laakerikin on toisin päin, eli jotain -67-68 malleja.

Mulla on ne vanhan mallin (-69) irtovetarit jossain pyörimässä ja niissä on kilvet mukana, eli vanhoissa taitaa joutua laakerin irrottamaan.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa sopanja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 140 taka jarrukilven vaihto
« Vastaus #6 : 04.06.2017, 07:28:54 »
Uudemmassa mallissa laakerin edessä on sovitteella kiinni oleva lukitusrengas. Stefan vaihdossa menee laakeri ja tuo rengas uusiksi. Laakerin saattaisi saada periaatteessa ulosvetäjällä ehjänä irti mutta lukkorengas ei varmaan lähde rikkomatta.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2380
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 140 taka jarrukilven vaihto
« Vastaus #7 : 04.06.2017, 17:03:45 »
Eli samanlainen systeemi kuin 2/7/900 jäykissä akseleissa?
Se krymppirengas lähtee helposti kun vetää pillillä kuumaks sen. Sama asentaessa...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

 

Kulkukoira  Proturbo