Carcom Oy  Ateho

Kerman 945 GL -94 Auto Myyty

  • 59 Vastauksia
  • 14867 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Kerman 945 GL -94 Auto Myyty
« : 04.06.2017, 22:56:25 »
Eli tuli tänään hommattua ensimmäinen ysi itselle. Tuntuu hyvältä ja jämerältä kyllä ajaa mitä sen 100km nyt tänää tuli ajettua.
Tarkoitus olisi huoltaa, siistiä ja parannella pikkuhiljaa tämä takaisin ainaki parempaan loistoon. Jos on jonkun foorumilaisen entinen ni saa tulla kertomaan autosta. :)

Moottori 230fd
Loota aw71
1031 perä 4.1 välityksellä

Varusteet:
-Airbägi kuskille
-ABS-jarrut
-Sumuvalot
-Keskuslukko
-Ohj.tehostin
-Penkinlämmitimet
-Ilmastointi



« Viimeksi muokattu: 02.09.2018, 11:45:54 kirjoittanut kerma »
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: Kerman 945 GL -94
« Vastaus #1 : 06.06.2017, 03:56:43 »
Joo tulipahan tuota pieni hetki tutkittua tänään... Ihan alkuun jos joku sattuu tämän näkemään niin onko 940 polttoainetankki 60l vai 75l?  ???
Tutkin hieman auton alustaa ja näytti ihan kohtuulliselta, kerrankin ei sellaista karmaisevaa näkyä tullutkaan.  :D Takavakaaja on 16mm eli se pitäisi vaihtaa paksumpaan, mutta olin mittaavinani että edessä olisi 23mm!?! Onko sellaista näissä ollut?

Kyllä on todella pesua vaille tämä moottori...

Omituinen nippuside viritelmä ja en tiedä mistä autosta tämä varsi on peräisin, ei ainakaa ollut ysiin sopiva :D
No nyt tilalla oikea varsi ja sulka.

Mitähän tälle egr.lle kannattaisi, kunnostaa vai poistaa nätimmin?

Venttiilikopan kansi ja korkin stefa ainakin vuotaa...

Tämä varmaan nokan stefa tai v-koppa, vesipumppukin vuotaa... :P

Kansipahvi??

« Viimeksi muokattu: 06.06.2017, 04:10:17 kirjoittanut kerma »
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Paikalla Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: Kerman 945 GL -94
« Vastaus #2 : 06.06.2017, 07:47:07 »
Tankki on 75l. Eteen on saanut 23mm, eli voi ollakin. Tai sitten on paisunut 22mm. Kone on FD, kaikki saatelaitteet löytyy (egr+pulsair). Kuvassa ei ole egr, vaan pulsair. Jos poistat pitää tulpata reiät kannessa myös. Egr löytyy sieltä imusarjan alta. Konepesun jälkeen on varmasti helpompi sanoa arvata mistä vuotaa...

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: Kerman 945 GL -94
« Vastaus #3 : 06.06.2017, 13:26:21 »
Tankki on 75l. Eteen on saanut 23mm, eli voi ollakin. Tai sitten on paisunut 22mm. Kone on FD, kaikki saatelaitteet löytyy (egr+pulsair). Kuvassa ei ole egr, vaan pulsair. Jos poistat pitää tulpata reiät kannessa myös. Egr löytyy sieltä imusarjan alta. Konepesun jälkeen on varmasti helpompi sanoa arvata mistä vuotaa...

Okei kiitos infoista. Kyllä aika hyvässä maalissa oli kohta mistä mittasin vakaajan. Ohjekirjassa mulla lukee 60l niin siksi ihmettelin tankkia. Aivan, menee sekasin nuo saastelaitteet :D tyon ajattelin nätimmin laittaa mutta egr mun puolesta olkoon.
Mikähän olisi hyvä aine moottorin pesuun?
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: Kerman 945 GL -94
« Vastaus #4 : 07.06.2017, 04:30:28 »
Ostin moottorinpesua varten motonetin omaa jotain liuotinpesuainetta. Katsotaan mitä sillä saa aikaan.
Takavalojen kanssa tuli taisteltua kun ei millään meinaa toinen jarruvalo palaa, pitää miettiä nyt sitten että uudet valot kirkkaina vai toisko tuo porkkana väri vähän kontrastia mustaan autoon?
Ilmansuodatin vaihtui uuteen.


« Viimeksi muokattu: 07.06.2017, 04:32:47 kirjoittanut kerma »
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: Kerman 945 GL -94
« Vastaus #5 : 17.06.2017, 00:31:39 »
Joo iltavuoron takia ei jotenki ole hirveästi tälle tullut tehtyä mitään. Se ainakin selvinnyt että öljyä valuu suorastaan valtavasti! Nokan etustefa pahin ehkä, tai sen ajattelin tässä ihan ens viikolla viim. Vaihtaa.


Tämä harmaa hirvitys oli pakko vaihtaa! :D


Tämä Kenwood on ollut tossa seiskassa ja hyvä radio mielestäni, vaikka on matalampi niin ei mene pohjaan syystä että tuolla takana on 2kpl jotain jakosuodattimia ja muuta johto shaibaa. Yritän ne kitkeä sieltä pois että saa tuon radion ja sen kehyksen siihen :)
 
Oikea Pyyhkijänvarsi lakkasi toimimasta niin se täytyy katsoa mikä siinä oikein on.





Takaoviin laitoin tuollaiset kun löytyi :)

Ja pari kuvaa autosta, vähä kehnoja.











240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: Kerman 945 GL -94
« Vastaus #6 : 21.06.2017, 07:52:08 »
Pyyhkijänvivusto vaihdettu ja rasvailtu, nyt toimii :)



Tuli todettua että pakoputkisto alkaa olemaan aika loppu, no se täytyy uusia tässä ihan lähihetkinä.

Huomasin että on vasentakapää alempana ku oikee, luinki siitä juttua ja katoin ni jouset on kyllä ehjät. Ajattelin laittaa farmarin kuormajouset sinne ja uudet iskarit.
Onko huomattavaa eroa laittaako neste vai kaasu iskarit?? Haluaisin kuitenkin että on mukava ajaa ja tykkään letkeestä menosta, eihän nuo kuormajouset ole liian jäykät että menee kovaksi kyyti?
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa Keppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
Vs: Kerman 945 GL -94 (iskari ja jousi mietintää)
« Vastaus #7 : 21.06.2017, 11:42:54 »
Itellä ollu molempia neste-ja kaasu iskareita. Ite tykkään kaasuista enemmän, on vähän pintakovemmat kyllä. Nesteilla taas ehkä vähän "aaltoilevaa" menoa, ainakin jos takana on nesteet. Ei kannata ostaa niitä motonetin tarvike iskareita. Fixuxelta saa Kybin ja Bilsteinin iskareita, jotka on ihan hyviä.

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: Kerman 945 GL -94 (iskari ja jousi mietintää)
« Vastaus #8 : 21.06.2017, 12:11:58 »
Itellä ollu molempia neste-ja kaasu iskareita. Ite tykkään kaasuista enemmän, on vähän pintakovemmat kyllä. Nesteilla taas ehkä vähän "aaltoilevaa" menoa, ainakin jos takana on nesteet. Ei kannata ostaa niitä motonetin tarvike iskareita. Fixuxelta saa Kybin ja Bilsteinin iskareita, jotka on ihan hyviä.
Okei, kiitti neuvoista.  :) Katsoin niin autovaraosat24 myisi ainakin Kybin nesteiskaria 35€ kpl plus 10e postitus, voisin kysyä myös tuolta fiksukselta kun ei ole kaukana kotoa.
Mietin vielä kaasun ja nesteiskarin välillä kumpaan päädyn mutta nuo kuormajouset kyllä miellään ostaisin, uskaltaako ne hakea motonetistä vai suoraan jostain muualta? Joskus saanut motonetistäkin Meylen iskarit ja Lesjöforssin jouset, ne taitaa olla ihan hyviä. Sitten mulla ois bilsteinin b4 eteen mutta en tiedä laitanko niitä tähän ollenkaa.  :D melko jämäkät
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa Keppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
Vs: Kerman 945 GL -94 (iskari ja jousi mietintää)
« Vastaus #9 : 21.06.2017, 17:02:37 »
Uskaltaa Motonetin jousia ostaa. Mulla on itellä Bilsteinin B4 nyt edessä ja Kybin "korkeapainekaasut" takana. Mun mielestä noi B4:t on ihan hyvät normi autoon.

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: Kerman 945 GL -94 (iskari ja jousi mietintää)
« Vastaus #10 : 22.06.2017, 06:51:57 »
Okei, eihän se tietysti mitään maksa kokeilla että miltä ne tuntuis. Mietiskelen jonkin aikaa mihin päädyn ja ohan tossa muutakin hommaa listalla. :)
Onhan näissä uutena ollut kuitenkin kaasuiskaria? Sellaset siniset melko kulahtaneen näköiset sielä on takana että varmaan alkuperäset :D
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Kerman 945 GL -94 (iskari ja jousi mietintää)
« Vastaus #11 : 22.06.2017, 06:54:27 »
B4 on käytännössä vakio iskari, tietty kaasu sellainen.

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: Kerman 945 GL -94 (iskari ja jousi mietintää)
« Vastaus #12 : 22.06.2017, 08:39:51 »
Aijaa, luulin että sporttisempi valinta  :D Toisaalta kaikki mitkä oon ottanu pois on ollu yleensä niin lötköjä että noi tuntu ihan superkovilta. Ehkä se kaasu voiskin olla parempi valinta, tuskin se nyt kivireeksi muuttuu uusilla vakio kaasuiskareilla ja kuormajousilla. Taakse pitää sit samalla laittaa paksumpi vakaaja.
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: Kerman 945 GL -94
« Vastaus #13 : 28.06.2017, 18:50:45 »
Tuli tossa tehtyä kampiakselin lukitustyökalu, ei hieno mutta tuntuu toimivan kun eilen yhteen seiskaan jakopään laitoin sen avulla :)
Pitäs se nokan stefa tähän omaan vaihtaa ni siksi tein tuollaisen.
Ysiin vaihdoin takasulan (Champion) ja etusulat (magnum) koitin ihan huumorilla tuollaista ihme merkkiä että kauan pyyhkivät, kun vaihtaa lasin ni laittaa sitten paremmat.
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: Kerman 945 GL -94
« Vastaus #14 : 29.06.2017, 21:44:54 »
Hmm.. ensimmäiset ongelmat alkoivat tämän kanssa.  ::)
Eli nyt neljäs kerta kun tulee pitkä startti mutta aina kuitenkin lähtenyt ihan hyvin ja käy nätisti. EHKÄ pientä ylimääräistä bensan hajua ollut havaittavissa ja antoi vikakoodin 2-3-1 eli seos hommia... Tankissa välillä ollut 98/85 seosta 30/70% jaolla enemmän 98 tietysti. Saattaako nyt olla jotain siitä että LH ihmettelee kun tankissa onkin pelkkää bensaa? Lambda valo pitää korjata kun se ei pala näemmä. Huomenna laitan sytkäosia ja jotain muutakin tilaukseen. bensapumpun ja suutin releen otan varmaankin hanskalokeroon ja kunhan saan tilattua uuden laatuosan niin vaihdan. Onko muita ehdotuksia mitä kannattaisi tehdä? Pelkään pumppujen puolesta kun niiden kanssa ollu ikävää tuuria ennenkin  :D

EDIT: Boschin sytkäjohdot varmasti on ihan laadukkaat?
ja pitääpä vielä kattoa 6 nastan koodit mitä antaa...
« Viimeksi muokattu: 29.06.2017, 21:53:47 kirjoittanut kerma »
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

 

Carcom Oy  Ateho