Autodiagnoosi  Carcom Oy

M46 jumissa

  • 5 Vastauksia
  • 2772 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 550
M46 jumissa
« : 19.06.2017, 00:59:52 »
Mitä raati tuumaa, ihan orkkis tekniikkaisen 740 turbon m46 meni ylivaihdetta kytkettäessä n. 70 vauhdista jumiin ja tietty pyörät lukkoon.

Nyt jos koittaa laittaa jonkun vaihteen päälle ja päästää kytkintä niin laatikko jumissa joten kone sammuu, ykkönen toimii ja keppi vapaalla on ykkönen päällä. Myöskin kaavio tuntuu olevan vähän epämääräinen.
Kytkin pohjassa tuntuis kuitenki rullaavan ihan ok

Mahtaako näissä olla minkälaisia muita vikoja, itsellä kun ei ole muita osunut vastaan kuin sileäksi menneitä hammaspyöriä  ;D

Laatikkojumppaa on varmasti tiedossa, mutta vaihtoehdot nykyisellä aikataululla on joko m46 jossa satunnaisesti hyppelee kolmonen pois, m47 tai koittaa värkätä nykyinen m46 kuntoon edellämainittujen osilla
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: M46 jumissa
« Vastaus #1 : 26.06.2017, 13:36:32 »
Ihan fiksua vois olla laittaa loota atomeiks huvin ja harrastuksen vuoks niin näkee mitä on tapahtunu. Näin itse tekisin. Samalla oppii ehkä jotain. Kerrot sitten montako oravaa löyty  :)
V70 TDI

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: M46 jumissa
« Vastaus #2 : 26.06.2017, 15:13:06 »
Kaverin 360 teki saman kun peräöljyt pääsi laatikkoon, sen kummemmin tullut tutkittua mutta oisko pääakseli sitten jumittanut pötköksi tai jotain..
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 550
Vs: M46 jumissa
« Vastaus #3 : 27.06.2017, 08:00:38 »
Juhannuksen alla kerkesin laatikkoa senverran raottaa, ettei näyttänyt kovalla puolella selvää vikaa, metallihilua oli magneetissa ns. normaali määrä öljyjen ollessa aika mustat.
Ylivaihteen sihdissä ei ollut siinä kaulalla sitä tiivistettä enää olemassa ja sihdissä sekä magneetissa oli epämääräinen joukko isompia metalli yms. partikkeleita, joten näillänäkymin taitaa vika olla ylivaihdeyksikössä. mahdollisuus toki että laatikon puolelta sivuakselin laakeroinnissa jotain hämyä... Etulaakeri oli ainakin ok.
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: M46 jumissa
« Vastaus #4 : 27.06.2017, 13:34:16 »
Jos kaavio on oudon tuntunen nii avasitko päälikannen laatikosta ja katoit että ne levyt liikkuu siinä päälläniinku pitää ja on ehjät, ettei mee 2 vaihdetta päälle yhtäaikaa?
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 550
Vs: M46 jumissa
« Vastaus #5 : 27.06.2017, 17:06:03 »
Jos kaavio on oudon tuntunen nii avasitko päälikannen laatikosta ja katoit että ne levyt liikkuu siinä päälläniinku pitää ja on ehjät, ettei mee 2 vaihdetta päälle yhtäaikaa?

Tätä epäilin ensimmäisenä ja aukaisin kopan. Muistikuvien perusteella edellisesn laatikon aukaisusta kaikki näytti ehjältä...
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron