Autodiagnoosi  Carcom Oy

T6 304HP Viritys putkisto/downpipe/ohjelma

  • 10 Vastauksia
  • 7925 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pietilä

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
T6 304HP Viritys putkisto/downpipe/ohjelma
« : 03.07.2017, 22:23:15 »
Onko täällä porukkaa jotka ois näitä hieman uudempia T6 viritellyt?   Ei siis nuita aivan uusimpia vaan näitä 3.0L 304hp:n versioita?

Tuossa ois ainakin vaihtoehtoja mitä tuohon saisi, jotka myös voisi olla hyvät vaihtoehdot jos jossain vaiheessa nuo innostuisi päivittämään:

http://www.vivaperformance.com/cat-back-performance-exhaust-2011-s60-v60-t6-awd/
http://www.vivaperformance.com/3-5-performance-downpipe-s60-v60-t6-awd-s80ii-t6-v70-xc70-iii-t6-xc60-t6/

Onko nuo kuinka plug and play? Vai pitääkö suurempia muutoksia tehä?

Katsastuksesta ei taida virallisesti läpi mennä, mutta kaikissa paikoissa ei varmaan niin tarkasti nuita katsele?

Vaikuttaako päästöihin sen kummemmin sitten, lähinnä sekin katsastuksessa?

Hieman myös tuossa, että mitä se tuosta lambdasta ja spacerista puhuu? Toista paikkaa ei kuvissa kyllä näy, mutta eiköhän se tuolla alhaalla/takana ole?  Englannin taito kun on mitä on.  :facepalm:

Paljon tuosta  6 portaisesta Geartronic vaihteistosta nyt kannattaa/uskaltaa maksimissaan ottaa?

Eli luultavasti sen alle kannattaisi,  Polestarikin rajoitettu 350hp/500nm.  Toisaalta Rica taitaa tuosta laatikosta repiä Stage 2:lla sitä 570nm?

Ohjelmanhan nuo tietysti tarvii, että saa kaiken irti nuista ja mahdolliset vikavalot pois.






Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4397
Vs: T6 304HP Viritys putkisto/downpipe/ohjelma
« Vastaus #1 : 04.07.2017, 07:50:47 »
Siinä lukee, että lambdavalo saattaa syttyä "kisatyyppisen" katin takia, ja ongelma ratkaistaan laittamalla prikka taaimmaisen lamdsan alle. Prikka kuuluu sarjaan. Sen sijaan pitää erikseen ostaa DPn kiinnitystä varten QT 6 M8 x 40mm hex pultit, joustoprikat, ja mutterit.

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 550
Vs: T6 304HP Viritys putkisto/downpipe/ohjelma
« Vastaus #2 : 04.07.2017, 10:04:29 »
...
Tuossa ois ainakin vaihtoehtoja mitä tuohon saisi, jotka myös voisi olla hyvät vaihtoehdot jos jossain vaiheessa nuo innostuisi päivittämään:

http://www.vivaperformance.com/cat-back-performance-exhaust-2011-s60-v60-t6-awd/
http://www.vivaperformance.com/3-5-performance-downpipe-s60-v60-t6-awd-s80ii-t6-v70-xc70-iii-t6-xc60-t6/

Ferritalta suoraan taitaa tulla halvemmaksi kyseiset osat, Vivahan taitaa sijaita jenkkilässä

Onko nuo kuinka plug and play? Vai pitääkö suurempia muutoksia tehä?

Eiköhän nuo tehdä aikalailla sopiviksi, kunhan malli on oikea

Katsastuksesta ei taida virallisesti läpi mennä, mutta kaikissa paikoissa ei varmaan niin tarkasti nuita katsele?

Eihän niitä kaikki huomaa katsella, mutta kun/jos joku katselee niin kyselevät varmaan hyväksyntien/vastaavuustodistuksien perään, Näyttäisi että niitä ei tulisi, mutta katti oletettavasti on SBF/FIA hyväksytty joka paikallisilla konttoreilla kelpasi hyväksynnäksi tuon 850 suhteen... joku varmaan kävisi tämmöisen auton tapauksessa vakioputkella leimaamassa niin aikaisin kuin mahdollista, vaihtaisi putken pian tämän jälkeen ja päästelisi sen 1,5 vuotta menemään ennen seuraavaa leimaa, että putki näyttäisi olleen paikallaan jo pidemmän aikaa, jolloin leimalla ei niinkään kiinnitettäisi huomiota siihen

Vaikuttaako päästöihin sen kummemmin sitten, lähinnä sekin katsastuksessa?

todennäköisesti vaikuttaa tämänikäisissä jo merkittävästi, kun tuossa downpipessä on "race-katti" ja kokemuksesta voin sanoa, että -95 850 t5 piti ajaa kuumaksi ennen päästömittausta että meni 100 Cell metallikennokatilla läpi leimasta, samanikäisellä 940 taas 200 Cell sporttikatilla ei väliä miten menee leimalle ja pääsee läpi.

...
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Pietilä

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: T6 304HP Viritys putkisto/downpipe/ohjelma
« Vastaus #3 : 05.07.2017, 18:36:52 »
Siinä lukee, että lambdavalo saattaa syttyä "kisatyyppisen" katin takia, ja ongelma ratkaistaan laittamalla prikka taaimmaisen lamdsan alle. Prikka kuuluu sarjaan. Sen sijaan pitää erikseen ostaa DPn kiinnitystä varten QT 6 M8 x 40mm hex pultit, joustoprikat, ja mutterit.

Aivan, eli voisi toimia jo siis ilman ohjelmointiakin tuollain, ilman vikavaloja?   Toki siis kaiken hyödyn irti saamisessa tarvitsisi sitten ohjelmaa joka tietysti pitää samalla laittaa.

Jännä kyllä ettei tuon hintaiseen sarjaan kuulu nuo sitten.



Ferritalta suoraan taitaa tulla halvemmaksi kyseiset osat, Vivahan taitaa sijaita jenkkilässä

Joo ei tuolta tarkoitus ollutkaan tilata, tuoltahan tulisi tosiaan tullit ja alvit päälle. Kyselin jo suoraan tuolta Slamitilta, muttei heillä valikoimissa nuita näy, niin linkkasin nuo tuolta kun on paras kuvausta tuotteista. Ei edes tuolla Ferritalla ole nuin hyvin.

Ja tosiaan Slamit kun nykyään tuo BSR:ää Suomeen ja BSR:n kautta saa Ferritaa, niin downpipellä hinta rahdin kanssa 1050e ja putkisto rahdin kanssa 865e.   Eli halvempi kuin suoraan Ferritalta.


Eihän niitä kaikki huomaa katsella, mutta kun/jos joku katselee niin kyselevät varmaan hyväksyntien/vastaavuustodistuksien perään, Näyttäisi että niitä ei tulisi, mutta katti oletettavasti on SBF/FIA hyväksytty joka paikallisilla konttoreilla kelpasi hyväksynnäksi tuon 850 suhteen... joku varmaan kävisi tämmöisen auton tapauksessa vakioputkella leimaamassa niin aikaisin kuin mahdollista, vaihtaisi putken pian tämän jälkeen ja päästelisi sen 1,5 vuotta menemään ennen seuraavaa leimaa, että putki näyttäisi olleen paikallaan jo pidemmän aikaa, jolloin leimalla ei niinkään kiinnitettäisi huomiota siihen

Juuri on kyllä auto katsastettu, seuraava siis taisi olla 7/2018 viimeistään.  Hieman offtopic, mutta eikös tuokin nyt muuttunut/muutu niin, että alle 10 vuotiaissa autoissa tulee väli kaksia vuotta. Seuraava katsastus siis olisi normaali ja sen jälkeen olisi 2 vuotta väliä? Mutta täytyy toivoa, että ei nuita katselisi niin helpottaisi suuresti.



todennäköisesti vaikuttaa tämänikäisissä jo merkittävästi, kun tuossa downpipessä on "race-katti" ja kokemuksesta voin sanoa, että -95 850 t5 piti ajaa kuumaksi ennen päästömittausta että meni 100 Cell metallikennokatilla läpi leimasta, samanikäisellä 940 taas 200 Cell sporttikatilla ei väliä miten menee leimalle ja pääsee läpi.

Varmaan siis helpompi ja varmempi käydä jollain huoltamolla ottamassa nuo, ainakin ekalla kertaa niin pystyy useamman kerran testailee, että saako arvot läpi ja jos taas menee helposti niin seuraavalla kerralla voi viedä suoraan katsastukseen.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4397
Vs: T6 304HP Viritys putkisto/downpipe/ohjelma
« Vastaus #4 : 05.07.2017, 18:54:05 »
Aivan, eli voisi toimia jo siis ilman ohjelmointiakin tuollain, ilman vikavaloja?   Toki siis kaiken hyödyn irti saamisessa tarvitsisi sitten ohjelmaa joka tietysti pitää samalla laittaa.
Ainakin linkin sivulla väitetään, että tuo ilmoitettu tehomuutos olisi pelkällä putken vaihdolla, ilman ohjelmointia.

Poissa Pietilä

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: T6 304HP Viritys putkisto/downpipe/ohjelma
« Vastaus #5 : 09.07.2017, 01:46:37 »
Ainakin linkin sivulla väitetään, että tuo ilmoitettu tehomuutos olisi pelkällä putken vaihdolla, ilman ohjelmointia.

Aivan, tiedä sitten kuin paljoa nuo mainospuheet pitävät paikkaansa?

Tulipa myös tuota intercooleria katuttua ja ilmeisesti ovat sitä jotenkin muuttaneet kun nyt se sopii myös tutkalliseen autoon.  Aijemmin kun nuita katellut jotain kuukausia sitten, niin oli ettei passaa tutkalliseen autoon.

http://www.vivaperformance.com/performance-intercooler-volvo-s60-v60-xc60/

Kovia lukemia kyllä tuollakin lupailee?

Tuonkin tosiaan Ruotsista saisi suoraan halvemmalla, tässäkään ei tuotteen tekijällä ole yhtä hyviä myyntipuheita.

https://www.do88.fi/fi/artiklar/volvo-s60-v60-teho-valijaahdytin.html








Poissa Edu28

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: T6 304HP Viritys putkisto/downpipe/ohjelma
« Vastaus #6 : 22.08.2017, 12:41:21 »
Itsellä on tutkallinen malli ja cooleri meni ongelmitta keulalle.
335d X-Drive, 330e X-drive
Entiset:
S60 D5 AWD -15, VW Golf R -19, V60 T8 -19
S60 D5 AWD -11, C30 T5 Man -08

Poissa Pietilä

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: T6 304HP Viritys putkisto/downpipe/ohjelma
« Vastaus #7 : 22.08.2017, 14:42:29 »
Itsellä on tutkallinen malli ja cooleri meni ongelmitta keulalle.

Hyvä kuulla, täytyy itsekkin tuo tilata jossain vaiheessa. Asennus oli ilmeisesti kohtuullisen helppo?  Tänään juuri hain nuo Ferritan kamat.

Poissa Edu28

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: T6 304HP Viritys putkisto/downpipe/ohjelma
« Vastaus #8 : 28.08.2017, 04:14:03 »
Joo, maltti on valttia. Asennusohjeet tulivat mukana ja ne löytyy myös valmistajan sivuilta.
335d X-Drive, 330e X-drive
Entiset:
S60 D5 AWD -15, VW Golf R -19, V60 T8 -19
S60 D5 AWD -11, C30 T5 Man -08

Poissa Pietilä

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: T6 304HP Viritys putkisto/downpipe/ohjelma
« Vastaus #9 : 29.08.2017, 12:42:42 »
Joo, maltti on valttia. Asennusohjeet tulivat mukana ja ne löytyy myös valmistajan sivuilta.

Joo, ne sivuilta katsellut olenkin.   Ilmeisesti tuossa D5 AWD:ssa kiinni?  Oletko muuta tuohon tehnyt sitten, ohjelmaa tms? Että millaisia vaikutuksia tuolla oli.

Poissa Pietilä

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: T6 304HP Viritys putkisto/downpipe/ohjelma
« Vastaus #10 : 23.09.2017, 13:15:56 »
Vikavalothan tuolla putkistolla syttyi, mutta sammuin speiserillä. Nyt myös ohjelma tehty ja penkitetty nuilla muutoksilla. 355hp/530nm.  Eiköhän tuo putkisto kerkeä talven yli tuolla sen verran mennä likaiseksi, että menee katsastuksestakin läpi.  No sen näkee sitten.

 

Kulkukoira  Proturbo