Kulkukoira  Proturbo

M46 -> M90 swäppi

  • 5 Vastauksia
  • 3532 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2381
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
M46 -> M90 swäppi
« : 11.07.2017, 21:50:57 »
Kysytään nyt täälläkin mitä tuli showruumissa pohdittua.
Eli allekirjoituksen käyttikseen pitäis kestävämpää laatikkoa heittää tilalle ja olis hyvä tietää mitä pystyy tosta entisestä vielä hyödyntämään...

Laatikon kannakepalkki, joutuuko hommaamaan ihan M90:n koko palkin, vai käykö joku M46/M47/AW(??)-palkki?

Ymmärtääkseni tuo on nyt pottapyörällä? Tarkoitus olis laittaa pottapyörä+SRE763+D24TIC massalevy niin käykö tuo SRE suoraan nykyiseen vauhtikseen, vai meneekö koneistamolle muutakin kuin painotukseen?

Entäs sitten pää- ja työsylkät? Pääsylkkä lienee sama, mutta onko työsylinteri eri?

Pahoittelut mikäli nää jo foorumilta löytyy mutta minä en ainakaan haulla löytänyt...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Ledinauha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: M46 -> M90 swäppi
« Vastaus #1 : 11.07.2017, 23:38:21 »
Autona ilmeisesti 740/940?

Todennäköisesti tällähetkellä siellä on pottapyörä ja SRE763 käy suoraan siihen. Saattaa joutua shimmailemaan, riippuu levystä ja muusta setupista.
M90 ja AWxx käyttävät muistaakseni samaa palkkia, joskin eri kohtaan pultattuna (paikka on valmiina korissa) ja erilaisella kannakkeella. M46/47 palkki on erilainen.

Kytkinsylintereistä ei mulla tietoa...

Turbobricksin puolella aika paljon infoa.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2381
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: M46 -> M90 swäppi
« Vastaus #2 : 11.07.2017, 23:54:01 »
Juu siis tuo allekirjotuksen B230FT 940 on potilas.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
Vs: M46 -> M90 swäppi
« Vastaus #3 : 12.07.2017, 08:26:42 »
Kysytään nyt täälläkin mitä tuli showruumissa pohdittua.
Eli allekirjoituksen käyttikseen pitäis kestävämpää laatikkoa heittää tilalle ja olis hyvä tietää mitä pystyy tosta entisestä vielä hyödyntämään...

Laatikon kannakepalkki, joutuuko hommaamaan ihan M90:n koko palkin, vai käykö joku M46/M47/AW(??)-palkki?

Ymmärtääkseni tuo on nyt pottapyörällä? Tarkoitus olis laittaa pottapyörä+SRE763+D24TIC massalevy niin käykö tuo SRE suoraan nykyiseen vauhtikseen, vai meneekö koneistamolle muutakin kuin painotukseen?

Entäs sitten pää- ja työsylkät? Pääsylkkä lienee sama, mutta onko työsylinteri eri?

Pahoittelut mikäli nää jo foorumilta löytyy mutta minä en ainakaan haulla löytänyt...

Ainakin omassa 940 m46/AW-kannake oli sama kuin m90-kannake

Tosiaan SRE-763 on pottapyörälle tarkoitettu, joten jos siellä potta on, niin ei vaadi toimenpiteitä. Itsellä juurikin kyseinen setuppi m90 kanssa nyt paikallaan. Kytkinhaarukan kuulan alle laiteltiin 3 m8 prikkaa että korkeus on hyvä.

Työsylinteriä on kahta tyyppiä toinen pienemmällä männällä ja toinen isommalla (tätä myydään jossainpäin ns.turbomallina). Ulkoisesti samanlaisia enkä usko että on tarvetta vaihtaa, ero männän halkaisijassa muistaakseni n.2mm.
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8912
  • Teiden tukko
Vs: M46 -> M90 swäppi
« Vastaus #4 : 12.07.2017, 08:51:46 »
Ainakin omassa 940 m46/AW-kannake oli sama kuin m90-kannake

Tosiaan SRE-763 on pottapyörälle tarkoitettu, joten jos siellä potta on, niin ei vaadi toimenpiteitä. Itsellä juurikin kyseinen setuppi m90 kanssa nyt paikallaan. Kytkinhaarukan kuulan alle laiteltiin 3 m8 prikkaa että korkeus on hyvä.

Työsylinteriä on kahta tyyppiä toinen pienemmällä männällä ja toinen isommalla (tätä myydään jossainpäin ns.turbomallina). Ulkoisesti samanlaisia enkä usko että on tarvetta vaihtaa, ero männän halkaisijassa muistaakseni n.2mm.

Oman ysin kytkimestä tuli aivan käsittämättömän raskas käyttää SRE-asetelman asentamisen jälkeen.  :buck2: :idiot2: Kumpi työsylinteri sielä on, sitä en osaa sanoa.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
Vs: M46 -> M90 swäppi
« Vastaus #5 : 12.07.2017, 13:58:22 »
Oman ysin kytkimestä tuli aivan käsittämättömän raskas käyttää SRE-asetelman asentamisen jälkeen.  :buck2: :idiot2: Kumpi työsylinteri sielä on, sitä en osaa sanoa.

Mulla oli -765 SRE ennen koneen vaihtoa samalla laatikkosetupillla, ja se oli todella raskas, tuo -763 huomattavasti löysempi käyttää. ja mulla on isommalla männällä oleva työsylinteri.
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

 

Ateho  Elekma