Autodiagnoosi  Carcom Oy

Venäläisten harrastajia

  • 20 Vastauksia
  • 6363 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1612
  • It's Hip To Be Square
Vs: Venäläisten harrastajia
« Vastaus #15 : 26.09.2017, 20:51:27 »
Juurikin näin toveri Kovalchuck33, en keksi yhtäkään ominaisuutta jossa Lada voittaisi kardaanivolvon.

Ajo-omituisuuksista tuli mieleen, että ensimmäinen hankinta oli Maxi-Makasiinin ohjaustehostin, elikkäs urakkanuppi, eihän sitä muuten veivannut pirukaan yhdellä kädellä. Ja hankki hintansa useampaan kertaan, ilman ois tullu kiire ottaa kiinni kaikki luisut mitä se ois halunnu ottaa maantievauhdissa pintakaasulla sen enempää varoittelematta.

Ja sarjassamme ainoa vehje mistä piti kerran nousta takapenkkiläisten pois kyydistä että pääsi pienen ylämäen talon pihasta isolle tielle... Siinä ei ns. talvipainot toiminu.

Jos jotain yhtäläisyyksiä hakemalla hakee, niin voimalinja oli suht jyty kokoonsa nähden. Hallintalaitteet taas kaliiperia suolatikku, mitäpä muuta voi odottaa kun ryssä kopioi italialaista... :idiot2:
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Venäläisten harrastajia
« Vastaus #16 : 26.09.2017, 21:12:02 »
Voimalinjassa vain kardaani oli melko järeä ja muut osat melko kestämättömiä ja 5-vaihteisessa vaihdelaatikossa oli todella heikko 5-vaihde, joka alkoi vollottamaan/ei pysynyt päällä. 4-vaihteinen taisi kestää hivenen paremmin. Perän noista saa kans ääntämään nopeasti kun vähän polttaa kumia, eikä noihin ollut edes kummoisia välityksiä saatavilla vakiona ilmeisesti vain 4,1 ja 4,2 :D, tasauspyörästön lukosta puhumattakaan. Nuo välitykset on maantieajoon täysin sopimattomia, koska kone huutaa yli 3000rpm varmaan jo 80km/h nopeudessa. Kyllähän ne varmaan venäläisellä metsätiellä menevät, mutta auto tosin saattaa juuttua sinne metsään. Muuten moni 4-vetoinen maataloustraktorikin kääntyy, ilman jarruohjausta pienemmässä tilassa ympäri, kuin takavetoinen lada ja mukavampia ajaa maantiellä. Päästöongelmia katsastuksessa oli sähkökaasarin lisäksi myös huippumalli 2107/1700i:n GM ruiskussakin.

Noissa oli muistaakseni lisäksi melko surkea jarrutasapaino ja auto alkoi puoltamaan voimakkaasti, kun jarrut painoi lukkoon/jarrutti voimakkaasti.

« Viimeksi muokattu: 26.09.2017, 22:58:29 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1612
  • It's Hip To Be Square
Vs: Venäläisten harrastajia
« Vastaus #17 : 26.09.2017, 21:31:16 »
Neukkuvehkeistä muuten, ZILiä ehdin intissä tyypittämään ja sehän oli kuin olisi täysvetoista 50-luvun jenkkipikkaria ajanut. GAZ oli taas ergonomialtaan ihan omaa luokkaansa...  :facepalm:

UAZilla vedettiin ajoleirillä semmosia mäkiä kakkosella läppä lattiassa ylös mistä uudenkarheat Mersun Atecot tuli peruuttamalla pois. Tosin siihen ei paljoo vaadittukaan... Ei niitäkään ilman käsikaasua ois maantiellä pitkään jaksanu ajaa.

Vähän harmittaa että KrAZia ei päässy kokeilemaan, tais olla enää pioneerien käytössä... :-\
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa HarPes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 697
  • www.vrcf.fi
Vs: Venäläisten harrastajia
« Vastaus #18 : 01.10.2017, 16:15:55 »
Ziliin sain vihdoin kytkinrempan valmiiksi... vuoden se sitä odotteli...parin päivän jumppa kokonaisuudessaan... joutui laatikon vielä käyttämään irti kun painelaakerin käyttövipstaakia ei saanutkaan paikalleen laatikon ollessa kiinni... on tuo melkoisen erikoinen viritys kaikenkaikkiaan...
No liikkeelle sain sen joka tapauksessa ja siirrettyä pois tallin oven edestä missä se on ollut haittana sen vuoden verran...
Tarkistin jäähdytysnesteet ja lisäsin pari litraa... tarkistin myös öljyt.... ja mitä viddua... harmaata... voi pkele...ittestäänkö siitä on kansipahvi tai jotain menny vuoden aikana seisoessaan... Laskin öljyt pois ja pitää uutta laittaa tilalle ja sitten alkaa tutkimaan mikä mättää...
Eli harrastamista riittää... :)








Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Venäläisten harrastajia
« Vastaus #19 : 07.10.2017, 11:52:06 »
Ziliin sain vihdoin kytkinrempan valmiiksi... vuoden se sitä odotteli...parin päivän jumppa kokonaisuudessaan... joutui laatikon vielä käyttämään irti kun painelaakerin käyttövipstaakia ei saanutkaan paikalleen laatikon ollessa kiinni... on tuo melkoisen erikoinen viritys kaikenkaikkiaan...
No liikkeelle sain sen joka tapauksessa ja siirrettyä pois tallin oven edestä missä se on ollut haittana sen vuoden verran...
Tarkistin jäähdytysnesteet ja lisäsin pari litraa... tarkistin myös öljyt.... ja mitä viddua... harmaata... voi pkele...ittestäänkö siitä on kansipahvi tai jotain menny vuoden aikana seisoessaan... Laskin öljyt pois ja pitää uutta laittaa tilalle ja sitten alkaa tutkimaan mikä mättää...
Eli harrastamista riittää... :)







Mutta Zil on maastokuorma-autojen kuningas!
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3434
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Venäläisten harrastajia
« Vastaus #20 : 10.11.2017, 08:15:07 »
Mitä mulla oli muutamat ladat aikanaan niin Jeesus että oli kuumia autoja talvella ja lasit pysyi sulana kyllä.
Paras kylmäkäynnistys tuli tehtyä - 33 pakkasesta, virta avaimesta kun käänsi sanoi vaan vooou, *hetken hiljaisuus* vooou, voou, voou, voou, vou, vou, voi ja tulille  :2funny: naapurien ilme oli näkemisen arvoiset kun Igor lähti tulille kadun varressa ilman roikkaa silloin.
Nappisilmän jouduin pari kertaa pistämään kammella käyntiin kun se välillä ei halunnut startata, sai hölmöjä katseita jälleen  ;D
Tekniikka kesti kyllä paitsi nappisilmään jouduin pakoventtiilit vaihtamaan kun paloi ja perän vaihtamaan venttiili remontin jälkeen kun voimaa tuli niin paljon lisää että kytkin pommilla meni pienen vetopyörästön rattaat muruiksi  :2funny:

Paskoja oli ajaa Mutta hauskaa noilla oli rällätä  ELK
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

 

Proturbo  Autodiagnoosi