Futurez  Kulkukoira

S60 2.5T autom. kaipaa viriohjeita+Celtic tuning(?)

  • 8 Vastauksia
  • 4061 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Persaboi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
Ostin Ruotsista tuodun, vähän ajetun Volvo 2.5t:n noin kaksi kuukautta sitten. Auto on loistava ja hienosti huollettu ennen minua ja saanut huolellista huoltoa jo minunkin omistuksessani.

Vaikka tehoa onkin ihan sopivasti, kaipaisin autoon hieman luonnetta putkiston ja ohjelmoinnin avulla. Lähestyin CT-tuningin ohjelmointeja suorittavaa virittäjää ja hän tarjosi Stage 1-luokan lastua. Lupasi naurettavan suuret 279hv / 399Nm (+69hv / +79Nm) ja kertoi tämän onnistuvan täysin vakioon malliin. En tahtoisi uskoa, joten kysyn teiltä kannattaako tähän uskoa? Hintaa lastulle hän kertoi olevan suolaiset 650€.

Pakarivirittämisestä tahtoisin tietää onko dp ja catback molempi parempi vai saako jo jommalla kummalla pelkästään jo huomattua eroa? Minulla ei ole aiempaa kokemusta pakoputkiviritteisistä autoista..  :-[

Olen otettu jos jaksatte auttaa ja kertoa. On hienoa omistaa taas Volvo, ensimmäinen autoni oli Volvo 460:n johtajamalli josta on hienoja muistoja vaikka Rellun myllyllä olikin  ;D
Volvo S60 2.5t -06

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: S60 2.5T autom. kaipaa viriohjeita+Celtic tuning(?)
« Vastaus #1 : 11.08.2017, 21:07:37 »
Moikka.

Oma V70 2.5T Geartronic Classic (2007) 209hp 320nm vakio.

Tein itse catback putkiston jonka jälkeen lastutin OptimoiAutosi muokatulla Stage2 softalla. En oikeen saanu putkistosta muuta kuin pienen eron kaasuvasteeseen. Softan jälkeen muuttui todella paljon. 3" dp odottaa asennusta jonka jälkeen menen uudelleen penkittämään.

Penkissä oli vakio 194/300 about ja lastulla 229.5/351.4 MUTTA. Sain viestiä perään dynottajalta joka eri kuin lastuttaja mun tapauksessa.
Hän ilmoitti että älä murehdi puuttuvista tehoista, hän on dynottanut väärällä. "luisto %":illa asettanut 20% kun volvon automaateilla on ~+30%

Eli jos lisää edellämainittuihin lukemiin esim. +10% niin teho/vääntö on jo 213.4/330 ja lastulla 252.5 /386.4

Muistaakseni optimoiautosi stage2 lupaa 250hp 380nm

Juttelin ennen kun päädyin optimoiautosi softaan celtictunigin edustajan kanssa ja kyselin ja, hän varmisteli "pomoltaan" mm. ahdot nousee 1.1bar celticillä.

mulla on nyt max 0.85bar eli sieltä tulee jo lisää celticillä. Itsellä oli dynossa softan jälkeen kolmas veto putkeen jo sellanen että teho tippui ~7hp koska ahtoilman lämpö, pakolämpö ym. nousi jo paljon. Eli vakio cooleri/dp ahdistaa.

Itseäni hirvitti rehellisesti tuo celticin lupaus. On mahdollista varmaan että saa uudesta ainakin luvatut.

mulla on optimoiautosta ns. faktaa. Saan myöhemmin fixatut dynopaperit ja meen dp vaihdon jälkeen uudelleen penkkiin. Voin suositella optimoiautosi.

Ricasta on porukalla vaan hyvää sanottavaa.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: S60 2.5T autom. kaipaa viriohjeita+Celtic tuning(?)
« Vastaus #2 : 12.08.2017, 16:27:44 »
Edelleen lupaan maksaa softauksen jos tuo 279/399 toteutuu  ;D
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12488
Vs: S60 2.5T autom. kaipaa viriohjeita+Celtic tuning(?)
« Vastaus #3 : 12.08.2017, 16:34:50 »
Edelleen lupaan maksaa softauksen jos tuo 279/399 toteutuu  ;D
saako vakioon paljoa yli 250 tehoja?
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: S60 2.5T autom. kaipaa viriohjeita+Celtic tuning(?)
« Vastaus #4 : 12.08.2017, 17:00:21 »
saako vakioon paljoa yli 250 tehoja?

Ei saa, aivan maksimi on jossain 260hv luokkaa ja silloinkin ahdin on jo punainen, olkoon vaikka pakasta vedetty auto. Tuo on niin monesti jo testattu.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: S60 2.5T autom. kaipaa viriohjeita+Celtic tuning(?)
« Vastaus #5 : 12.08.2017, 19:08:50 »
IceSun:in S60 2.5T Awd muistaakseni vakioahdin, josta pakosiivet leikattu? Lisätty vakio ilmanputsariin lisäilmatulo? 3"dp 3" catback ja rica stg2 ~ 272hp? jos muistan oikein!
~60tkm ajettu timantti
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Persaboi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: S60 2.5T autom. kaipaa viriohjeita+Celtic tuning(?)
« Vastaus #6 : 19.08.2017, 18:04:28 »
Kiitän vastauksistanne.

Ihan niin pitkälle en halua mennä, että mutkan olisin valmis vaihtamaan. Tuo ~250hp vaikuttaisi jo ihan sopivalle. Vaatii vissiinkin 98 oktaanista ohjelmoinnin jälkeen kun tehot nousevat noin kovaksi?

Tuoko dp tai catbackin asennus häiriöilmoituksia?
Volvo S60 2.5t -06

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: S60 2.5T autom. kaipaa viriohjeita+Celtic tuning(?)
« Vastaus #7 : 19.08.2017, 20:43:54 »
Dp saattaa, mutta lastulla mahdollisuus puukottaa 2 lambda pois käytöstä. Riippuu paljon katalysaattorista. Pakoputkella ei ole vaikutusta.

Onhan tuo pirteä jo tolla 250hp

Edit: en tankkaa koskaan e95
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2.5T autom. kaipaa viriohjeita+Celtic tuning(?)
« Vastaus #8 : 19.08.2017, 20:44:12 »
Softauksen jälkeen 98okt on "pakollista"
Ei tule, jossei asentaja mukiloi lambdaa rikki ...
S80 Executive D5 AWD

 

Futurez  Kulkukoira