Race.fi  Puotilan autokorjaamo

S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.

  • 83 Vastauksia
  • 23017 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #60 : 07.10.2017, 21:02:09 »
Tuollakaan ei omien kokemusten perusteella ole väliä vetääkö peittoon koko alueen vai laittaako palasia vain keskelle.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Paikalla remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3468
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #61 : 07.10.2017, 21:07:07 »
Näitä (ja Kulmamiehen topikin) kuvia kun katselee niin ei ole ihme että meteliä riittää, eihän näissä ole äänieristystä käytännössä lainkaan! Motonetissä näytti olevan 99e 4,5m2:n paketti tuota Goldia, pitää käydä nappaamassa kyytiin kun kaveri lupasi lainata tallia joku vkl  :)
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Pietilä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #62 : 07.10.2017, 23:00:59 »
Tuollakaan ei omien kokemusten perusteella ole väliä vetääkö peittoon koko alueen vai laittaako palasia vain keskelle.

No siis juu, tottakai ne isoimmat kohat on aina ne pahimmat. Tietysti jos ihan maksimaalisesti joka paikan vaimentaa, niin jossain vaiheessa ne pienet kohat on niitä suuria.  Tällöin kyllä pitäs koko auto purkaa jos näin tahtoisi.  Vaan samapa tuo on kuitenki laittaa vähä enemmän kuin pieniä palasia kun tuon on purkanut jo kuitenkin ja kun ei siitä enemmästä ole mitään haittaakaa.  :)

Näitä (ja Kulmamiehen topikin) kuvia kun katselee niin ei ole ihme että meteliä riittää, eihän näissä ole äänieristystä käytännössä lainkaan! Motonetissä näytti olevan 99e 4,5m2:n paketti tuota Goldia, pitää käydä nappaamassa kyytiin kun kaveri lupasi lainata tallia joku vkl  :)

Jos V60:ssä tuo takakontti on samanlainen, että tuossa keskellä "vararenkaan" paikalla ei ole mitään eritystä, niin varmasti on suuri melunlähde tuo kyllä. Tuota kun koputteli niin vartin päästäkin vielä kaikui.  :D

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #63 : 08.10.2017, 17:10:30 »
Näitä (ja Kulmamiehen topikin) kuvia kun katselee niin ei ole ihme että meteliä riittää, eihän näissä ole äänieristystä käytännössä lainkaan!

Ainoastaan tuolla keulassa on tulipeltiä vasten ollut jotain vaahtomuovin tyyppistä. Muuten ollut paljaalla pellillä kaikki.  >:(


Jos V60:ssä tuo takakontti on samanlainen, että tuossa keskellä "vararenkaan" paikalla ei ole mitään eritystä, niin varmasti on suuri melunlähde tuo kyllä. Tuota kun koputteli niin vartin päästäkin vielä kaikui.  :D

Itsekin huomasin tuon että miten "löysä" se paikkasarjan alla oleva pelti oikein on. Ja sivuissa ei mitään fylliä, vaan noiden pierunkuorimaisten verhoilujen takana vaan paljasta peltiä  :idiot2:
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Pietilä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #64 : 13.10.2017, 17:38:18 »
Nyt olisi myös edestä lattiat vaimenneltu ja kaikkialta mihin sai menemään, sekä ovet myös.  Kaksi tai kolme mattoa vielä käyttämättä.  Myös tuota pehmytmattoa laittoin joka paikkaan jonkun verran.  Ajattelin vielä jos nuita muoviosia irroittelisi ja laittasi pehmyt mattoa sinne, ettei nuo muoviosat pääsisi toisiinsa nitisemään missään vaiheessa.

Kuinka suuri Make oli vaikutus nuilla kun ulkopuolelle lokareihin laittoit tuota vaimennusta?

Alkoin jo tässä miettiin, että millainenhan homma olisi käyttää tuo alusta kokonaan massauksessa, missä mahtaa hinnat olla?  Hiljenisisikö tämä vielä entisestään.  ::)

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #65 : 13.10.2017, 19:52:35 »
Nyt olisi myös edestä lattiat vaimenneltu ja kaikkialta mihin sai menemään, sekä ovet myös.  Kaksi tai kolme mattoa vielä käyttämättä.  Myös tuota pehmytmattoa laittoin joka paikkaan jonkun verran.  Ajattelin vielä jos nuita muoviosia irroittelisi ja laittasi pehmyt mattoa sinne, ettei nuo muoviosat pääsisi toisiinsa nitisemään missään vaiheessa.

Kuinka suuri Make oli vaikutus nuilla kun ulkopuolelle lokareihin laittoit tuota vaimennusta?

Alkoin jo tässä miettiin, että millainenhan homma olisi käyttää tuo alusta kokonaan massauksessa, missä mahtaa hinnat olla?  Hiljenisisikö tämä vielä entisestään.  ::)
Lokareihin en laittanut vaan lokasuojiin. ;) Rengasäänet muuttuivat  etäisimmiksi ja ensi kuuntelin ettei taakse tarvisi tehdä mitään mutta kylläpä se sieltä kuuluu voimakkaammin niin sinne sama homma kuin eteen. Kaiken kaikkiaan sellaiset taajuudet ovat kaikonneet jotka ärsyttivät eniten ennen vaimennuksen aloittamista. Ennen korvakuulolta pystyi arvioimaan nopeuden mutta enää että ajaako 80 vaiko 120.
« Viimeksi muokattu: 13.10.2017, 19:56:26 kirjoittanut Make »
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #66 : 13.10.2017, 19:55:36 »
Ajettavuudesta sen verran nyt kun ajellut Eibacheilla ja yleensäkin  niin varmasti paras ajettava Volvo kyllä koskaan. Tuli ajeltua Hirvaskankaalta Uuraisille ja siitä Multialle pätkää niin taipuu kyllä kuin ajatus mutkiin. Auto ei vetele ja kaasun painallus parantaa vain menoa sekä ohjaus tuntuma säilyy hyvänä koko ajan.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #67 : 14.10.2017, 16:46:36 »
Ajettavuudesta sen verran nyt kun ajellut Eibacheilla ja yleensäkin  niin varmasti paras ajettava Volvo kyllä koskaan. Tuli ajeltua Hirvaskankaalta Uuraisille ja siitä Multialle pätkää niin taipuu kyllä kuin ajatus mutkiin. Auto ei vetele ja kaasun painallus parantaa vain menoa sekä ohjaus tuntuma säilyy hyvänä koko ajan.

Itsekin huomannut tuon kallistelun vähentyneen oleellisesti ja luotto autoon mutka-ajossa on hyvä. Tällä uusikorisella ja vanhakoppaisella on eroa alustalla kuin yöllä ja päivällä.
Olen jostain lukenut tai kuullut, että näissä uudemmissa S/V60:ssä olisi tuollainen aktiivinen voimanjako tuolla etuakselilla. Eli jarruttaa mutkassa sisempää pyörää ja jakaa tehoa ulommalle pyörälle helpottaakseen kääntymistä.

Offtopicina kysymys, vaikutatko muuten seutujen perusteella Keski-Suomessa?  ::)
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #68 : 14.10.2017, 18:11:04 »
Itsekin huomannut tuon kallistelun vähentyneen oleellisesti ja luotto autoon mutka-ajossa on hyvä. Tällä uusikorisella ja vanhakoppaisella on eroa alustalla kuin yöllä ja päivällä.
Olen jostain lukenut tai kuullut, että näissä uudemmissa S/V60:ssä olisi tuollainen aktiivinen voimanjako tuolla etuakselilla. Eli jarruttaa mutkassa sisempää pyörää ja jakaa tehoa ulommalle pyörälle helpottaakseen kääntymistä.

Offtopicina kysymys, vaikutatko muuten seutujen perusteella Keski-Suomessa?  ::)
Toisena autona 2009 S60 ja ero aika huikea näiden välillä.

Pohjois-pohjanmaalta tuli käytyä lenkki Tampereen suunnalla niin sattui matkan varrelle.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Paikalla remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3468
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #69 : 15.10.2017, 19:51:14 »
Vaimennustouhua tuli aloiteltua täälläkin pesun lomassa ja eihän tuolla juuri mitään eristeitä ole. Puuhailin krapulapäivän ratoksi näin alkuunsa kontin pohjaa, ensi vkl:na pääsen kaverin talliin jolloin viitsii alkaa verhoilujakin purkamaan.

Blankolta näyttää:



Pohjaa aloiteltu, huomenna voi duunimatkalla fiilistellä miten vaikuttaa. Tähän asti pääsin ennen kuin tuli pimeätä enkä löytänyt työmaavalaisinta joten en viitsinyt sokkona alkaa sihtailemaan...

V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #70 : 15.10.2017, 20:21:41 »
Täällä vaimennettu tänään apumiehen puoleinen ovi tuon kahvan toimimattomuuden tiimoilta ja täytyy lähiaikoina tehdä kuskin puolen ovelle sama. Nuo sisälokasuojat edestä täytyy myös varmaan vaimentaa ja joihinkin paikkoihin lisätä tuota pehmytmattoa. Oveen tuli kunnon kassakaappiefekti kun sai painoa lisää vaimennusmateriaalin muodossa. Tömähtää aika hyvin nyt kiinni  8). Nyt voi alkaa sanomaan että on jo hiljainen auto.  S*
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12494
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #71 : 17.10.2017, 17:25:28 »
Itsekin huomannut tuon kallistelun vähentyneen oleellisesti ja luotto autoon mutka-ajossa on hyvä. Tällä uusikorisella ja vanhakoppaisella on eroa alustalla kuin yöllä ja päivällä.
Olen jostain lukenut tai kuullut, että näissä uudemmissa S/V60:ssä olisi tuollainen aktiivinen voimanjako tuolla etuakselilla. Eli jarruttaa mutkassa sisempää pyörää ja jakaa tehoa ulommalle pyörälle helpottaakseen kääntymistä.

Offtopicina kysymys, vaikutatko muuten seutujen perusteella Keski-Suomessa?  ::)
siellä on ihan normi ajonvakautus joka jarruttaa jos lähtee luistoon. Ei muuta. Polestar malleissa oli sitten enemmän älyä voimansiirrossa. Ero tulee siitä että uudemmat on Fordeja jotka ollu aina hyviä ajaa. Tuo oma S80 on ihan eri auto kuin 2 vuotta vanhempi S60 oli. Omassa kun saa vielä alustan ja ohjauksen säädettyä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #72 : 17.10.2017, 20:13:50 »
siellä on ihan normi ajonvakautus joka jarruttaa jos lähtee luistoon. Ei muuta. Polestar malleissa oli sitten enemmän älyä voimansiirrossa. Ero tulee siitä että uudemmat on Fordeja jotka ollu aina hyviä ajaa. Tuo oma S80 on ihan eri auto kuin 2 vuotta vanhempi S60 oli. Omassa kun saa vielä alustan ja ohjauksen säädettyä.
Mitä vertaan S80 mk2 tuohon 60.een niin ohjaustuntuma parantunut selvästi, alusta ei ääntele terävissä heitoissa, eikä lyö läpi. Ohjausta ei tarvitse kääntää tien kallistuksen mukaan ja selkeästi parempi ajaa "kovaa".
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #73 : 17.10.2017, 20:37:17 »
siellä on ihan normi ajonvakautus joka jarruttaa jos lähtee luistoon. Ei muuta. Polestar malleissa oli sitten enemmän älyä voimansiirrossa. Ero tulee siitä että uudemmat on Fordeja jotka ollu aina hyviä ajaa. Tuo oma S80 on ihan eri auto kuin 2 vuotta vanhempi S60 oli. Omassa kun saa vielä alustan ja ohjauksen säädettyä.

Polestarissa se tosiaan taisi olla tuo aktiivinen voimansiirto. Muistikuvien varassa kun elää niin tulee hutilyöntejä.  :facepalm:

Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #74 : 17.10.2017, 20:43:22 »
Täällä nyt hommattuna iso läjä tuollaista vaahtomuovin tyyppistä lisävaimennukseksi. Täytyy sitä lykätä tuonne peräloosterin koteloihin ja ovipahvien taakse kunhan saan jonkinmoista liimaa hommattua siihen.  ::)
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

 

Ateho  Elekma