Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo 940 AHTIMET

  • 15 Vastauksia
  • 6125 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Roope 940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Volvo 940 AHTIMET
« : 11.09.2017, 21:25:47 »
Mitkä (isommat ja paremmat, kuin vakio) ahtimet sopivat volvo 940 suoraan?
Kertokaa kanssa jos tiedätte onko kyseisiä ahtimia vakiona muissa autoissa vai onko suoraan tilaustavaraa kiitos :)!

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
Vs: Volvo 940 AHTIMET
« Vastaus #1 : 11.09.2017, 23:32:41 »
Mitkä (isommat ja paremmat, kuin vakio) ahtimet sopivat volvo 940 suoraan?
Kertokaa kanssa jos tiedätte onko kyseisiä ahtimia vakiona muissa autoissa vai onko suoraan tilaustavaraa kiitos :)!
noh... jos lähetään nyt Mitsun TD04 sarjan ahtimista liikkeelle jos yhteen sopivia halutaan

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 AHTIMET
« Vastaus #2 : 12.09.2017, 05:59:59 »
Samaten taitaa pelailla Td05- sarja aika lailla yhtä isoilla muutoksilla, eli dp ja öljynkierto mahdollisesti.
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 AHTIMET
« Vastaus #3 : 18.09.2017, 00:17:05 »
Lyödään samaan aiheeseen kyssäri kun sattui sopivasti. Mitenkä tuo Garretin t3/4 kuinka helppo homma vaihtaa ?
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa Mikko Härkönen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 AHTIMET
« Vastaus #4 : 11.10.2017, 19:34:56 »
Yksi ihan vakiopakosarjaan pultattavista, isohkoista hyrristä löytyy länsinaapurilta.
http://turbobandit.com/TURBO-Engine-tuning/Turbochargers/TB58
Volvo 240 GL 1989 b200k
Ikuisuusprojekti b234ft...

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 AHTIMET
« Vastaus #5 : 12.10.2017, 16:24:23 »
Yksi ihan vakiopakosarjaan pultattavista, isohkoista hyrristä löytyy länsinaapurilta.
http://turbobandit.com/TURBO-Engine-tuning/Turbochargers/TB58

Kunhan koneistaa laipan suoraksi. Eli toisinsanoen mikään muu kuin TD04 ei mene suoraan, muut pystyy käyttämään koneistettua pakosarjaa (ja kaikki muu uusiksi).
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2246
Vs: Volvo 940 AHTIMET
« Vastaus #6 : 12.10.2017, 20:49:24 »
Kunhan koneistaa laipan suoraksi.
Tai laittaa parikymppiä maksavan adapterilaipan ja pidemmät pinnapultit. Tai ettii ihan alkupään kymppisarjalaisen halkosarjan. Tai ajaa rälläkällä sen huulloksen pois:


Ei muuten edes vuotanut.  ;D

Tuon sarjan kaverina oli WR480, joka on myös vallan mainio hyrrä, jos sellaisen jostain saa. Ahtoja.com:in varastosaldo taitaa olla ikuinen "tulossa".

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 AHTIMET
« Vastaus #7 : 12.10.2017, 20:55:22 »
Tai laittaa parikymppiä maksavan adapterilaipan ja pidemmät pinnapultit. Tai ettii ihan alkupään kymppisarjalaisen halkosarjan. Tai ajaa rälläkällä sen huulloksen pois:


Ei muuten edes vuotanut.  ;D

Tuon sarjan kaverina oli WR480, joka on myös vallan mainio hyrrä, jos sellaisen jostain saa. Ahtoja.com:in varastosaldo taitaa olla ikuinen "tulossa".

Adapterilaippa (ex ex Volvossa) löysty ja vuoti aina jommalta kummalta (joo oli suorat pinnat) puolelta kun ajoi tosi tosi kuumaksi (liikaa liitoksia lämmönvaihteluihin). Ei vaikutusta oliko tiivisteitä vai ei välissä.

Viimeisempään vedin rälläkällä laipan helvettiin ja nauhahiomakoneella tasaseks. En käyttänyt ees tiivisteitä. Ei pieninintäkään ongelmaa.

Se halkosarja kannattaa unohtaa...  :P
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 940 AHTIMET
« Vastaus #8 : 12.10.2017, 21:41:28 »
Eikö oo helpompaa käyttää uudenmallin sarjaa, jossa ei ole huullosta? Halkosarjaakin on huulloksella ja ilman.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 AHTIMET
« Vastaus #9 : 12.10.2017, 21:57:05 »
Eikö oo helpompaa käyttää uudenmallin sarjaa, jossa ei ole huullosta? Halkosarjaakin on huulloksella ja ilman.

Kerro tästä? Kaikki uudemman mallin sarjat on huulloksella? Jopa Volvon TD05:n kanssa.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 940 AHTIMET
« Vastaus #10 : 12.10.2017, 21:59:15 »
Kerro tästä? Kaikki uudemman mallin sarjat on huulloksella? Jopa Volvon TD05:n kanssa.
Garretilla olevasta autosta otettu sarja oli ilman huullosta. Ilmeisesti jenkkimallia tai jotain, mutta semmosiakin sarjoja on. FT garretilla siis.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 AHTIMET
« Vastaus #11 : 12.10.2017, 22:50:04 »
Garretilla olevasta autosta otettu sarja oli ilman huullosta. Ilmeisesti jenkkimallia tai jotain, mutta semmosiakin sarjoja on. FT garretilla siis.

Jaa. Itse nähnyt vaan huuleton halkosarja t3, tai uudemman mallin huulellinen missä joko td04, td05 tai garrettin t25.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Volvo 940 AHTIMET
« Vastaus #12 : 18.10.2017, 18:14:17 »
Garretilla olevasta autosta otettu sarja oli ilman huullosta. Ilmeisesti jenkkimallia tai jotain, mutta semmosiakin sarjoja on. FT garretilla siis.

Mulla on tommonen +90 FT:n sarja garretilla ollut ja oli myös huulloksella. T25:n siis.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: Volvo 940 AHTIMET
« Vastaus #13 : 18.10.2017, 22:27:15 »
Garretilla olevasta autosta otettu sarja oli ilman huullosta. Ilmeisesti jenkkimallia tai jotain, mutta semmosiakin sarjoja on. FT garretilla siis.
Mulla on tommonen +90 FT:n sarja garretilla ollut ja oli myös huulloksella. T25:n siis.
Kerro tästä? Kaikki uudemman mallin sarjat on huulloksella? Jopa Volvon TD05:n kanssa.
Kyllä mäkin väittäisin että joku on sen koneistanut sileeks, tollasta Garret/FT sarjaa olen itsekin pyöritellyt ja kyllä siinä se huullos oli.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 940 AHTIMET
« Vastaus #14 : 19.10.2017, 20:13:36 »
Kyllä mäkin väittäisin että joku on sen koneistanut sileeks, tollasta Garret/FT sarjaa olen itsekin pyöritellyt ja kyllä siinä se huullos oli.
Tämähän on toki mahdollista, siinä vermeessä oli huullokseton garretti vesikierrolla ja modaamattomat DP/imu/ahtoputket, mutta ahtimen tarkkaa tyyppiä en kyllä mitenkään kykene muistamaan. Voihan se olla, että siihen on sovellettu joku B230ET ahdinpaketti orggikseen sarjaan, kauheen siististi oli tehty siinä tapauksessa kun kötösteltyjä osia ei havaittu  :o
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Proturbo  Autodiagnoosi