RallyBaron  Samppasport

Käytetyn dieselin tuonti Saksasta

  • 10 Vastauksia
  • 2823 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Käytetyn dieselin tuonti Saksasta
« : 18.05.2017, 11:29:36 »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa HVD5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • V70 D5 -02 man.
Vs: Käytetyn dieselin tuonti Saksasta
« Vastaus #1 : 19.05.2017, 13:18:08 »
Olisiko samalla käyttövoimaverottajan markkinat? =)

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Käytetyn dieselin tuonti Saksasta
« Vastaus #2 : 19.05.2017, 13:27:20 »
Ei ne voi nousta ylen korkeiksi. Suomessa on suuri määrä vanhoja dieselautoja jotka tulevat pysymään tien päällä vielä pitkään. Politikointi kielletty mut severta voi todeta et tietyt poliittiset tahot tulevat puolustamaan vanhoja dieselautoja. Ne kun on paremminkin maakuntien ilmiö. Mopo/MP verokin kaatui tuosta vain

Edit: esimerkkinä voi ottaa kasaripensat. Mulla oli semmottinen. Kaasarikone eikä katalysaattorista tietoakaan. Saastutti varmaan törkeesti mut maksut meni painon vai oliko kuutioiden mukaan eikä ollu juuri mitään. Mutta eipä niiden kimppuun ole kukaan hyökänny eikä hyökkää
« Viimeksi muokattu: 19.05.2017, 13:30:51 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa HVD5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • V70 D5 -02 man.
Vs: Käytetyn dieselin tuonti Saksasta
« Vastaus #3 : 23.05.2017, 13:50:29 »
Juu, en minäkään sitä toivo. Ajan vanhalla diisselillä itsekin.

Poissa Roki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Käytetyn dieselin tuonti Saksasta
« Vastaus #4 : 23.09.2017, 05:14:33 »
No siinä vaiheessa kun rekkoihinkin aletaan bensaa tankkaamaan, niin miekin voin jo luopua dieselistä.
V70 2.5D -00

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Käytetyn dieselin tuonti Saksasta
« Vastaus #5 : 23.09.2017, 09:46:08 »
Hivenen perusteita, miksi erilaisia polttoaineita yleensä on: Jos lontoo ei taivu, niin kuvassa on havainnollistettu mitä maasta pumpatusta öljystä oikein tulee - toki tuotakin prosessia voinee jonkun verran viilata.

http://nordic.businessinsider.com/i-talked-to-finlands-only-self-made-energy-billionaire---and-now-i-realize-how-utterly-futile-electric-vehicles-are-in-addressing-climate-change-2017-2

Nyt näyttää siltä, että dieselillä ajaminen tulee jatkossa kalleimmaksi. Mutta miten isolla erolalla on toinen kysymys.
« Viimeksi muokattu: 23.09.2017, 09:57:07 kirjoittanut D5GT »

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Vs: Käytetyn dieselin tuonti Saksasta
« Vastaus #6 : 26.09.2017, 08:49:40 »
Hyvä linkki tuo. Ajan omat dieselit kyllä loppuun kaikessa rauhassa jos lainsääätäjä suo ja sitten katselen senhetkistä tarjontaa.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Käytetyn dieselin tuonti Saksasta
« Vastaus #7 : 26.09.2017, 10:11:27 »
Ei dieselin tai bensan käyttö tai tuotanto tule loppumaan, ellei energian tarve ala laskea tai jostain syystä ne aidosti kiellettäisiin liikenteessä. Mutta eiköhän prosessista pukkaava diesel muodossa oleva energia käytettäisi kuitenkin jossain.

Kieltämättä nykyinen keskustelu vahvistaa näkemystä, että korvaaviin energiamuotoihin pitää siirtyä. Yli 10 v sitten mietin kaasua ja 10 v sitten totesin, että seutraava on sähköauto - no ei mennyt ihan putkeen, kun vaihtoehtoja ei sitten tullutkaan  ;D Sähkö siksi, että sitä voidaan tuottaa omien rajojen sisällä ja pientuotantonakin.

Kun pelottelu on vaikuttanut jo markkinoihin niin mitä tulee tapahtumaan - dieselit jää ongelmajätteeksi vai onko ne jollkin ryhmälle kuitenkin se oikea vaihtoehto ja hinnat tarjonnan vähetessä jopa nousee? Esim. aikoinaan isot takaveto Volvot oli suhteettoman kalliita, kun niillä oli kysyntää. Kotimainen biodiesel voi vielä kääntää kelkkaa.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Käytetyn dieselin tuonti Saksasta
« Vastaus #8 : 27.09.2017, 19:56:13 »
Tämä diesel vs. sähkö -homma on vähän sama asia kuin vuosikausia (vuosikymmeniä) hoettu "korot nousee" joka ei ole vieläkään tapahtunut. Osa lähti hätäpäissään vedätykseen ja sai maksaa aika kovan hinnan.

Ilmeisesti immeiset ei muista että suomessa on puolueita joille on elinehto että joka niemenmutka ja saarelma on asutettu ja että siellä saa rupsutella vanhoilla autoilla. Nämä puolueet eivät yksinkertaisesti voi alkaa ylettömästi tukemaan sähköautoilua muiden vaihtoehtojen kustannuksella koska se kurjistaisi heidän äänestäjäkuntaansa. Mark my words: dieselit jyrisevät suomessa vielä kauan. Todella kauan ;D
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Käytetyn dieselin tuonti Saksasta
« Vastaus #9 : 27.09.2017, 20:25:35 »
Juuri nyt te ketkä olette ostamassa käytettyä Dieseliä menkää hakemaan halvalla ne parhaat! Euroopassa on niin paljon peloteltuja raukkoja jotka antavat teille lähes uudet autot ihan todella halvalla kun nyt haette ne parhaat pois, nyt ne on myynnissä    :) ;) :D. Jos itse olisin nuorempi :'( lähtisin kilpailuttamaan esim Saksaan kuka "antaa" halvimmalla parhaan vähiten ajetun ja uusimman luxusvarustellun Diesel moottorisen autonsa.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Käytetyn dieselin tuonti Saksasta
« Vastaus #10 : 30.09.2017, 07:27:09 »
Kannattaa ehdottomasti tsekata mitä saksassa on tapahtumassa dieselien hinnoille. Itse en ole tsekannut mutta ihme olisi jos ei ole selvästi laskenu ja laske edelleen. Siellä on isot ja hyvin toimivat markkinat toisin kuin suomessa.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron