Carcom Oy  Ateho

Huikkosterin 945 Classic -> E85

  • 354 Vastauksia
  • 87686 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #210 : 10.06.2018, 20:25:22 »
Kulutuksissa vaikuttaa ihan eniten kuski. Tämän takia ei kannata raamatunomaisesti aina ajatella sitä, mitä muilla tai itsellä vie.

Mukavan laakeammaksi muuttui kyllä tämän auton ajettavuus humaltumisen myötä.
O0
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa valde

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #211 : 11.06.2018, 08:16:04 »
Minua ihmetyttää aina nuo ihmisten vakiokuntoisten kulutukset. Oma meni täysin tehdaskuosissa maantietä kahdeksaan litraan ja kaupungissakin alle yhdentoista. Ei kai se automaatti nyt noin julmetusti voi nostaa varsinkaan maantieajossa?

Kyllä se vaan yllättävän paljon nostaa, kaverin manuaali ft menee 8-9 litraan ja itsellä menee järjestäen noin 11-12 litraa seka-ajossa, mitä kaveria tunnen niin ajotapa suhteellisen samankaltainen.

 Maantiellä oon päässyt peräti 9,2 litran kulutukseen, mutta jos vähääkään pyörähtää kaupungin puolella kyllä lukemat pompsahtaa tappiin.
V60CC D4 AWD


Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #212 : 01.07.2018, 22:48:30 »
Eilen tuli 400000km mittariin. Hyvin nää kestää :)

Suuttimia odotan vieläkin. Oli jo finjectorin kanssa keskustelua että 600cc on toistaiseksi loppu joten kelpaisiko 580cc. Vastasin että kelpaa mutta ei tullut vastausta.

Kylmäkäynnistykseen lisäsin runsaasti soppaa ja on lähtenyt käyntiin lähes joka kerta ensimmäisellä. Kulutus on ollut 13-16l/100km työmatkassa.

Ja tänään vaihdoin kartiopuslat. Olihan nuo aika loppu :D. Ajettavuus muuttui huimasti paremmaksi. Menee vakaasti suoraan ja kääntyy terävämmin pienemmillä ohjausliikkeillä.




242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #213 : 08.07.2018, 19:30:12 »
Kävin tankilla ja tuli pieni yllätys.


Tältä näytti mittari kun menin tankille. Muuten hyvä mutta kuva on otettu sen jälkeen kun tankkasin 72l 75litran tankkiin. Aloin jo kattelemaan auton alle minne sitä etanolia menee.

Mittari nousi täyteen kun ajoin kuoppaisella tiellä. Eihän tuohon uskalla luottaa :-\. Miten kohon jumimista voi korjata? ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #214 : 08.07.2018, 19:33:03 »
Kontista huoltoluukku Auki ja pari kopsautusta puukalikan ja vasaran avustuksella tankkilaitteen kanteen, jos ei laskeudu niin sitten tankkilaitteen purku.
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #215 : 08.07.2018, 20:35:35 »
Kyllä se nyt liikkuu mutta miksi se jumitti? Väljä, likaa? Jos jää kerran jumiin niin voi jäädä toistekkin :-\.

Pitäähän se kaivaa ylös mutta katsotaan asiaa 300-400km päästä kun on vähemmän ainetta tankissa.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #216 : 08.07.2018, 21:48:28 »
Eihä se koho oo mikään ihme vempele. Vaihda samalla reissulla RE85 kelponen pumppu  ;)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #217 : 10.07.2018, 19:28:38 »
No silläpä just mietin miksi se jumii kun on niin yksinkertainen. Meinaatko että pumppu ei kestä kauaa etanolia?

Tässäpä pääsee virranjakajalle remonttia tekemään. Jännä että nyt vasta avasin tuon ekaa kertaa.




Kannella ja pyörijällä on kilometrit täynnä ja öljyä vuotaa runsaasti. Metsästänpä huomenna osia.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #218 : 10.07.2018, 20:27:12 »
Älä laita vanhaa roskiin, näyttäis alkuperäiseltä...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #219 : 10.07.2018, 20:40:48 »
Yllättävän hyvin toimii silti, ostatko alkuperäislaatuisen varaosan? Varmaan parempi kuin uusi intermotor :D
Kyllähän tuolla vois ajaa vielä pitkäänkin mutta jos ei kuitenkaan kokeilla ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #220 : 10.07.2018, 20:44:26 »
Yllättävän hyvin toimii silti, ostatko alkuperäislaatuisen varaosan? Varmaan parempi kuin uusi intermotor :D
Kyllähän tuolla vois ajaa vielä pitkäänkin mutta jos ei kuitenkaan kokeilla ::)
En osta, ostin hukkakipinäpuolan... Mutta laita varalle jos uusi tarvike osoittautuu porsimaan. Mieluusti esim takalattian alle, niin se on matkassa kun se uusi porsii.

Muok: isän autossa on yli 400tkm ajettu orggis kansi kiinni, se ei ole sen auton kansi vaan hitu vähemmän ajetusta napattu, mutta silti 450tkm lie lähempänä totuutta kuin 400. Eio kauhean usein vaihtoa vaativa osa  ::)
« Viimeksi muokattu: 10.07.2018, 20:46:00 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #221 : 11.07.2018, 13:21:10 »
Aamulla kävin ilmastointihuollossa euromasterilla. 405g tuli pois ja 950g laitettiin eli olihan tuo tarpeen. Nyt on oikeasti kylmä auto :)


Siniseltä tilasin virranjakajan o-renkaat ja konesahasta ostin moottorisahan kampiakselin stefan 12x20x5mm. Tämä kuulemma istuu jakajaan vaikka onkin 0.5mm liian pieni. Kokeillaan.
Kannen ja pyörijän tilasin ad:lta, tulee mitä tulee.


Toisen jakajan rungon saan kaverilta ja teen siihen remontin ettei jää auto telakalle jos alkaa vastustaa.



« Viimeksi muokattu: 11.07.2018, 13:24:32 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #222 : 11.07.2018, 13:31:00 »
Kahdesta jakajasta koittanut itse irrottaa sitä tappia ja irrottamatta ehyenä jäänyt. Hommaa _oikeesti_ sopiva laadukas tamppi ja sitten uittelua irrottajassa ja lämpöä ja sormet ristiin. Se nai todella tiukkaan näemmä  :-\
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #223 : 11.07.2018, 13:37:50 »
Kyllä ja jakajan runko lohkeaa helposti eli siitä ei kiinnitetä ruuvipenkkiin. Yhden hall anturin vaihtanut joskus jolloin tuli tutustuttua aiheeseen.
« Viimeksi muokattu: 11.07.2018, 13:40:13 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

s73

  • Vieras
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #224 : 11.07.2018, 17:31:15 »
Skandixilta löytyy korjaussarja mukana shimmilevyt, paljonko pitäisi olla päittäisvälystä?
Tappia voi myös jäädyttää, motipilta löytyy freezer -50c.
Youtubesta löytyy video missä näkyy työkalu sen tapin irroitukseen.
 :)

 

Autoracing  KL-varaosat