Futurez  Kulkukoira

360 tdi paine mobiili

  • 24 Vastauksia
  • 7349 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 360 tdi paine mobiili
« Vastaus #15 : 18.10.2017, 09:54:56 »
Väittäisin että sähköt on helpompi tehdä/perkailla kuin itse syöttöpumppu ennakonsäätimineen.
Kuka on nähnyt toimivan tehokkaan mekaanisella pumpulla olevan VAG-TDI:n?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 360 tdi paine mobiili
« Vastaus #16 : 18.10.2017, 17:14:43 »
Cordoba on muistaakseni vielä niin karvalakki että ei siinä vakkareita ja ajotietokonetta ole.

Väittäisin että sähköt on helpompi tehdä/perkailla kuin itse syöttöpumppu ennakonsäätimineen.
Kuka on nähnyt toimivan tehokkaan mekaanisella pumpulla olevan VAG-TDI:n?
Siihen on varmasti syy, miksi autoissa ei mekaanista pumppua ole TDI-koneessa pahemmin ollut. Traktoreissahan on suorasuihkutus ollut jo pitkään ja mekaaninen pumppu. Taisi jäädä tehot noissakin 2.5TDI+mekaanisissa pumpuissa sinne 200hv luokkaan, kun loppui pumpusta tuotto.
« Viimeksi muokattu: 18.10.2017, 17:18:18 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 tdi paine mobiili
« Vastaus #17 : 19.10.2017, 08:06:32 »
En oo pelkästään nähny toimivaa tdi:tä mekaanisella pumpulla vaan oon myös tehny sellasen. Penkissä en käyny viimisel kokoonpanolla mut jos edellises deekus oli 255/370 ni tdi koneella ero oli ku yöllä ja päivällä. Ja tehot varmasti rajottuu sinne 200hp paikkeille jossei pumpun sisältä muuta vipusuhteita niin että sieltä saa kaiken irti.

Poissa Paine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.
Vs: 360 tdi paine mobiili
« Vastaus #18 : 19.10.2017, 10:14:49 »
Täytyy nyt kattoa vähän Masi oksensi eilen jäähy nesteet pihalle ja tunnin odottelun aikana eksyin  anonen kirjoituksiin foorumilla. Ja meinasin kyl lentää perseelleni  :buck2: oli vaikuttavaa tietoo tosta sähkö pumpusta ohjaimista ja lastutuksesta  P>. Immu on Lanka malli juu. Sitä Oon miettinyt Kan että vipusuhde sen syötön säätö kiekon kans voi ol et joutuu muuttaa. Hyvin olette ympäri puhuneet ;D mutta ostin alkuviikosta 2.5 tdi suuttimet ku vissii suuremmat nii en ottanut ku 4 tavallista en neula suutinta ni ehkä nyt sitte kokeillaan mekaanisella.  Säästän korbodan paalilta jos Tua lastutuksen mailma alkaa kiinnostaa ei tie.  :D
Projektin aika taulu on varmaa 2018/2019 vuoden vaihteessa leimalle ku paska seati leimaa sinne asti ni jos pääsis sinä talvena taas ajaan oikeen volvolla :sundaydriver:
« Viimeksi muokattu: 19.10.2017, 19:00:35 kirjoittanut Paine »

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 360 tdi paine mobiili
« Vastaus #19 : 19.10.2017, 17:09:21 »
Ei toimi muuten 2.8mm nostolla oleva nokkalevykään kunnolla edes VE-pumpussa, vakiolla vipusuhteella, vaan max. kierrokset loppuu 4500rpm paikkeille vaikka kiristäisi governorjousta.

Poissa Paine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.
Vs: 360 tdi paine mobiili
« Vastaus #20 : 23.10.2017, 07:41:26 »
Terve taas

Viikon lopun saldo jäi vähän köyhäksi oli muka niin paljon muuta ettei ehtinyt  :P

Kansi pultteihin hommasin avaimen. Nostin kannen pois eikä siellä mitään erityistä ollut kaikki ehjää alakerran osalta laakereita en vie tarkistanut. Lisäksi askartelin tuon moottori pukin ja täytyy myöntää että kaupallinen tuli.  ;D Piti pumppuihinki perehtyä mutta se jää nyt ensi viikon loppuun  ::)

Poissa Paine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.
Vs: 360 tdi paine mobiili
« Vastaus #21 : 30.10.2017, 19:03:01 »
 Terve taas vähä venähti tännekki kirjottaminen mutta kumminkin.purin koneesta apuakselin irti ja öljypohjan laakerit näytti siedettäviltä. Mittarin mukaan menty vaan 107 tuhatta mutta eipä varmaa pidä paikkaansa.



Pääsen lomille jo ke niin täytyy kattoa jos kävisi hakemassa itse Volvon tontille mihin kone eksyy.muuta kummaa ei sitte tullut tehtyä käyttis seatin turbotus vei viikon lopun luppo ajan aika mallikkaasti. :D
« Viimeksi muokattu: 30.10.2017, 19:06:29 kirjoittanut Paine »

Poissa MJF

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 tdi paine mobiili
« Vastaus #22 : 30.10.2017, 22:38:58 »
Noissahan matkamittari menee nollille 300tkm kohdalla, ajomäärä on siis todennäköisesti 407tkm  :D

Poissa Paine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.
Vs: 360 tdi paine mobiili
« Vastaus #23 : 13.11.2017, 08:52:26 »
Viikon lopun saldoa  :D


Paali valmis kuorma ihan paali lavetilla. Kerran aletaan harrastamaan niin kerralla ja kunnolla. :2funny: mutta joo toinen harmaa kaksi ovinen 84 vm punainen sisusta purkuun kun kerkiää. Punainen ruiskulla oleva 90 kai ? Harmaa sisusta purkuun sekin ja molemmat 360siä.Täytyy parin viikon Rova leirin jälkeen hakea helmi peli mistä aletaan leipomaan autoa vm 89 kaks ovien pienellä takaluukulla 12 vuotta katon alla seissyt mutta joo palataan taas kun uutta tapahtuu. ::)

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 360 tdi paine mobiili
« Vastaus #24 : 23.11.2017, 00:22:13 »
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=331779

Tässä jotain takavetosen dieselöinnistä, 240 koppaan kylläkin.

EDIT: Tällaiseenkin yksityiskohtaan on hyvä muistaa kiinnittää huomiota. :D

"I took it for its first drive and stopped at the gas station. It was hysterical when I realized that the diesel pump nozzle wouldn't fit in the filler neck…"
« Viimeksi muokattu: 23.11.2017, 00:26:16 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron