Kulkukoira  Proturbo

Nokka ja kansi 940 ft

  • 4 Vastauksia
  • 2561 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Roope 940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Nokka ja kansi 940 ft
« : 21.10.2017, 23:24:43 »
Simmoista täsä mietin mikä olisi hyvä nokka ja kansi 940 volvoon (tarkoitus ottaa se maltillinen 250-300hp irti)
Olen nyt löytänyt KG TRIMMINGIN myytäviä V ja VX nokkia tai sit IPD myy nokkaa, mutta joku sanoi että liian iso overlap (-32)? Hyvä/ok kansi mahtaa olla tämä 531? myydäänkö näitä kansia vielä uusina vai onko löytö tavaraa? Kertokaa ja valaiskaa ihmeessä asiasta enemmän, kiitos!

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Nokka ja kansi 940 ft
« Vastaus #1 : 21.10.2017, 23:42:28 »
Vakio T riittää jo tuonne 250hp päälle. A:n vaihto tai V:n vaihto tilalle muuttaa vaan paremmaksi, vähän häviää alle 1500rpm muuten pelkkää positiivista.

Isoilla turboilla overlap on hyväksi, pikku mitsuilla on huono menee tukkoon ja pakopaineet tapissa. (Kuten VX3).

Vakio 530 riittää kyllä ainakin pikku mitsuilla, noissa lukemissa.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Roope 940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokka ja kansi 940 ft
« Vastaus #2 : 21.10.2017, 23:50:14 »
Vakio T riittää jo tuonne 250hp päälle. A:n vaihto tai V:n vaihto tilalle muuttaa vaan paremmaksi, vähän häviää alle 1500rpm muuten pelkkää positiivista.

Isoilla turboilla overlap on hyväksi, pikku mitsuilla on huono menee tukkoon ja pakopaineet tapissa. (Kuten VX3).

Vakio 530 riittää kyllä ainakin pikku mitsuilla, noissa lukemissa.

Kiitos vastauksesta! Joo siis tarkoituksena juuri tuo tehomäärä, kun käyttis auto on ja haluaisi sen kestävän varmasti.... Eli V nokka parempi kuin tuo VX? ja jos 531 kannen löytää kannattaa ainakin ottaa talteen ellei jopa vaihtaa vai tuoko ongelmia? ja turbokin olisin tarkoitus vanhan rikkoutuessa vaihtaa vähän isompaa kuin tuohon hiustenkuivaajaan--- :buck2:

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Nokka ja kansi 940 ft
« Vastaus #3 : 31.10.2017, 18:03:52 »
Suuttimet, immu, model passande cooleri, yksilölliset lastut, 16-19T ahdin. Sillä saa sen 250-300hp.

A tai V suositeltavaa, vakio turbon kanssa ei kannata vaihtaa T nokkaa pois ollenkaan, eikä kyllä edes downpipeä (ahdot karkaa).

531 kannesta tuskin mitään hirveitä hyötyä vielä näillä tehoilla, enemmänkin tuo pakopuoli jarruttaa ensimmäisenä (ainakin re85 käytössä).
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Roope 940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokka ja kansi 940 ft
« Vastaus #4 : 01.11.2017, 00:28:18 »
Suuttimet, immu, model passande cooleri, yksilölliset lastut, 16-19T ahdin. Sillä saa sen 250-300hp.

A tai V suositeltavaa, vakio turbon kanssa ei kannata vaihtaa T nokkaa pois ollenkaan, eikä kyllä edes downpipeä (ahdot karkaa).

531 kannesta tuskin mitään hirveitä hyötyä vielä näillä tehoilla, enemmänkin tuo pakopuoli jarruttaa ensimmäisenä (ainakin re85 käytössä).

Joo sinne 300hp paikoille pitäisi päästä tässä pikkuhiljaa rakennellen, niin kiitos hyvistä ohjeista! :)

 

RallyBaron  Samppasport