Race.fi  Puotilan autokorjaamo

volvo 1997 s70 106kw oikea lambda?

  • 8 Vastauksia
  • 2118 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pujar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
volvo 1997 s70 106kw oikea lambda?
« : 19.11.2017, 17:59:44 »
Eli onko kellään varmaa tietoa mikä on oikea lambda kyseiseen autoon!B5252S moottori.Moottorihäiriö valo syttyi kun vedin kohtuu raskasta peräkärryä.Gasoa alkoi menemään heti reilusti enemmän mitä normaalisti.Luin vikakoodit ja tuli lambda lämmitys,lähti kuittaamaalla ja ei ole viikkoon valo syttynyt,kulutuskin on normaali.Silti tilasin uuden bosch lambdan  Tuotekoodi: F 00E 263 078.Lamda ei ollut sopiva autoon,hyvä että pysyi edes käynnissä!Alkuperäisessä oli volvo merkintä 9135329.Onko kellään tullut vastaavaa eteen?Ei haluttaisi ostaa 350e alkuperäistä,josko löytyisi vauhtikaupasta!

Poissa belem

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 1997 s70 106kw oikea lambda?
« Vastaus #1 : 19.11.2017, 18:23:53 »
Mulla kävi samoin tuohon 850 een kun tilasin saksasta siihen sopivan anturin, no ei käynyt kunnolla, alkoi avaamaan lisäilmasuutinta, laitoin vanhan takas. Katti silloin vaihdettiin, nyt ok kaikki, joku sanoi, että värit johdoissa pitää olla samat kuin edellisen toimineen anturin.
Tilatussa puuttui ainakin se punainen.

Poissa pujar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 1997 s70 106kw oikea lambda?
« Vastaus #2 : 19.11.2017, 18:53:43 »
Tuossa väritkin passasi mut silti ei toiminut,moottorin lämmöt kun nousi niin käynti vain huononi!Voisko tuo valon syttyminen johtua siitä että moottori ei pääse säätö alueelle kun vetää raskasta kärryä!Tuo 10 venttiilinen on muutenki semmonen nuhapumppu just siinä 80kmh alueella!Mittasin lambdan lämmitysvastuksen -->7ohm eli luulis senkin olevan kunnossa.

Poissa belem

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 1997 s70 106kw oikea lambda?
« Vastaus #3 : 20.11.2017, 18:50:38 »
Sitte kun käy huonosti niin aukasepa konepelti ja purista Lisäilmamoottorin imusarjaan menevää paksua letkua littiin, jos käynti
paranee niin lambdan ilmoituksesta kone luulee olevansa kylmä .

Poissa pujar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 1997 s70 106kw oikea lambda?
« Vastaus #4 : 06.12.2017, 02:27:02 »
Vielä kerran tilasin fae merkkisen,samat värit johdoissa ,oikea liitin -->ei toiminut,1km jälkeen pätki ja kakisteli,hyvä että kotia pääsi!tilasin siniseltä orkkiksen,255€.häiriövaloa ei silti sytyttänyt

Poissa pujar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 1997 s70 106kw oikea lambda?
« Vastaus #5 : 13.12.2017, 12:59:49 »
Alkuperäinen volvon ntk anturi paikallaan ja pelaa kuin enkeli!En ois kyl uskonut että ei pelaa muulla kuin alkuperäisellä.Tarvike anturilla alkoi heti sekoilemaan kun moottorin lämmöt nousi normaaliksi.Vikavaloa ei silti sytyttänyt.

Poissa pannaripetteri

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 1997 s70 106kw oikea lambda?
« Vastaus #6 : 15.01.2018, 18:13:44 »
Omassa autossani ollut juuri samanlainen ongelma. Vika oli/on lambda-anturin esilämmityksessä,
joka ei siis lämmitänyt kylmänä lambda-anturia.

Kyseinen osa on kuulemma rakenteeltaan sellainen, että anturia lämmitetään sähköllä
siihen saakka, kunnes pakokaasut alkavat tuottaa riittävästi lämpöä lambda-anturille.
Lambda tarvitsee siis riittävästi lämpöä toimiakseen oikein ja tarkoitus on siis vähentää
haitallisia pakokaasupäästöjä moottorin ollessa "kylmä". Kun moottorin tuottamat pakokaasut
lämpiävät, "lisälämmitystä" ei tarvita. Eli vähän sellainen turha lisäosa anturissa...

Omaan autooni vaihdettii ks. lambda-anturi kolmesti. Merkkivalo saattiin sammumaan, mutta autolla
ei pystynyt enää ajamaan. Kaikki kokeilu lambdat olivat ns. tarvikeosia, ei siis Volvo alkuperäisosaa.

Lopuksi laitettiin vanha "viallinen" lambda-anturi paikalleen ja matka on jatkunut nyt kolme vuotta
häiriövalon kanssa. Kun vika ei ole vaikuttanut ajamiseen tai katsastamiseen, niin on edelleen korjaamatta.
Ainut haitta on siis "häiriömerkkivalo" koetaulussa, mutta siihen näköjään tottuu...

Poissa tomeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 1997 s70 106kw oikea lambda?
« Vastaus #7 : 16.01.2018, 09:04:32 »
Se haitta tuosta jatkuvasti palavasta merkkivalosta on, että uudet viat jää huomaamatta, jolleivat vaikuta kulkuun. Toisaalta mitäpä niillä sitten väliäkään  :P

-Tomppa

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5019
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: volvo 1997 s70 106kw oikea lambda?
« Vastaus #8 : 16.01.2018, 10:59:27 »
Se haitta tuosta jatkuvasti palavasta merkkivalosta on, että uudet viat jää huomaamatta, jolleivat vaikuta kulkuun. Toisaalta mitäpä niillä sitten väliäkään  :P

-Tomppa
Niinh tuo 10V on aika jälkijunassa tässä koodihommassa...
Vanhanmallisissa 20V malleissa koodit helpompi lukea ja vaikka ei poistaisikaan koodeja, uudet jäävät muistiin ja vaikka olisi sama koodi uudestaan, sen voi lukea montako kertaa se on tullut ja onko se myös mennyt vai onko pending eli siis päällä sillä hetkellä.
Itse olen tikulla tökkinyt nuo 10V mallit saranapuolelta pois meidän mäeltä, ei ole potkua ja vaikea vianhaku.
Aika turhia jos kysytään minulta, miksi edes tehty? No, eipä kysytä. :)
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

 

Carcom Oy  Ateho