Ateho  Elekma

Mitsu TD04HL pesien kääntö?

  • 23 Vastauksia
  • 6983 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jiivee666

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • www.vrcf.fi
Mitsu TD04HL pesien kääntö?
« : 08.12.2017, 21:33:05 »
Voiko noita pesiä tai oikeastaan keskiötä kääntää ihan huoletta?

Pakopesä tota klemmaria löystämällä ja kompurapuoli lukkorengasta puristamalla?
Eikö öljyn tulo pitäisi olla suoraan ylös? vai onko joku tietty kulma missä saa korkeintaan olla?

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsu TD04HL pesien kääntö?
« Vastaus #1 : 08.12.2017, 22:55:55 »
Ohjaintapit pitää poistaa ja sitä varten pitää irroittaa pesät. Poiston ulostulo n. +- 15 °
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa jiivee666

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsu TD04HL pesien kääntö?
« Vastaus #2 : 09.12.2017, 07:19:49 »
Ok, eli muuten mitään estettä kääntämiselle ei ole kuin ne tapit.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsu TD04HL pesien kääntö?
« Vastaus #3 : 09.12.2017, 10:13:54 »
Ei ole muuta estettä. Tietysti hukkiksen kellolle pitää tehdä sopiva kiinnike että kello on oikeassa asennossa pakopesään nähden.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsu TD04HL pesien kääntö?
« Vastaus #4 : 09.12.2017, 10:32:21 »
Kannattaa laittaa öljy- ja vesiputket kiinni kun suunnittelee hukkaportin kellon paikkaa. Ei siinä mitenkään ahdasta ole mutta harmittaa asennusvaiheessa jos paluuputkeen pitää tehdä läpivienti...
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa jiivee666

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsu TD04HL pesien kääntö?
« Vastaus #5 : 09.12.2017, 21:39:48 »
Kannattaa laittaa öljy- ja vesiputket kiinni kun suunnittelee hukkaportin kellon paikkaa. Ei siinä mitenkään ahdasta ole mutta harmittaa asennusvaiheessa jos paluuputkeen pitää tehdä läpivienti...

Totta, hyvä vinkki. Mun tuurilla näin olisi varmasti käynyt  :D
Joku muutos pitää tosiaan tehdä koska hukkis osuu pultinreikiin nähden ihan toiselle puolelle tai
laittaa ulkoinen hukkis
« Viimeksi muokattu: 09.12.2017, 21:42:52 kirjoittanut jiivee666 »

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsu TD04HL pesien kääntö?
« Vastaus #6 : 10.12.2017, 10:56:51 »
Hitsattiin tyyppikilven paikalle 5 mm alulatikka johon sai pultattua hukkiksen. Ihan köykäsesti tigillä.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa RikuPit

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsu TD04HL pesien kääntö?
« Vastaus #7 : 18.08.2022, 16:18:13 »
Vinomoottoriin tulossa etuvetoisen turbo. Tiedossa siis ainakin pakopesän kääntö ja hukkiksen kellolle uusi teline. Tuosta kääntämisestä lukasinkin jo että joutuu pesää käyttää irti asti ohjuritapin takia. Tappi pois, pesä haluttuun asentoon ja kovaa ajoa? Onkos jotakin muuta mitä ois hyvä ottaa huomioon, esim häiriintyykö pakopesän ja keskiosan liitos, lähinnä vuotoja mietin.

Poissa Notn4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 178
Vs: Mitsu TD04HL pesien kääntö?
« Vastaus #8 : 18.08.2022, 17:28:19 »
Näitä ollu muutama auki ja ei kyllä ole vuotoja ollut, se hukkiksen asentaminen varmaan hankalin, jostain sai valmiita kiinnikkeitä takapotku käyttöön mutta saa sen itsekkin tehtyä ilman suurempia erikoistyökaluja.

Tarkkana myös sen kompurapesän lukkorenkaan kanssa, jos sitä irrottelee, siinä on viiste yhdessä reunassa ja toinen reuna suora, eli sen saa laitettua väärinpäin jos käyttää kokonaan irti. Tärkeää myös varmistaa että osuu uraansa kunnolla, ikävää jos hyrrä pyörien kotelo popsahtaa paikaltaan kesken ajon, onneksi ei itellä ole päässyt käymään mut kuullut kauhutarinoita.

Ne kohdistustapit saattaa olla sit melko lujassa, varsinkin jos purkaa käytettyä turboa, yhden olen katkaissut ja sitähän ei sen jälkee pois saa, tasoitin jämät varovasti dremelillä ja kyllä sekin fööni toimi ihan hyvin.

Poissa RikuPit

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsu TD04HL pesien kääntö?
« Vastaus #9 : 18.08.2022, 19:43:30 »
Tämä ahdin ilmeisesti menee pelkästään 180astetta pakopesää kääntämällä jolloinka kompuralähtö asettuu ylöspäin ja samalla myöskin öljyntulo. Saattaa natsata vielä vakio öljylinjatkin mikä ois hyvä juttu. Eli ei tarvitsisi siihen lukkorenkaaseen kajota  Mutta näkee sitten kun pääsee sovittelemaan kunnolla.

Poissa jumo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsu TD04HL pesien kääntö?
« Vastaus #10 : 18.08.2022, 21:08:36 »
Kahdesta olen kompurapuolen kääntänyt, ainakin ysissä osoittaa liikaa lokasuojaan. Lukkorengas pois ja dremelillä ajoin tapin pois. Kl racing ainakin myy hukkaportin kellolle uuden kannakkeen.
V60 D3AWD -20, S60 2003, 940 -96 B230FK, 19T 3"IMM, 668Dekat ja lastut + 1.2bar
Youtube:Tuusannuuska

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsu TD04HL pesien kääntö?
« Vastaus #11 : 18.08.2022, 21:22:58 »
Kasatessa voi puristaa ahdinta kasaan isolla vinkalla niin sen ison lukkorenkaan saa helposti uraan.

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Notn4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 178
Vs: Mitsu TD04HL pesien kääntö?
« Vastaus #12 : 19.08.2022, 07:00:05 »
Juu itekki joutunu aina kompuraankin koskea, eikä se rengas mikään mahdoton ole asettaa paikoileen, pysyy vain tarkkana kuin porkkana niin kyllä se siitä  :D

Poissa RikuPit

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsu TD04HL pesien kääntö?
« Vastaus #13 : 06.09.2022, 16:41:35 »
Noniin nyt olis etuvetoisen turbo muutettu käymään vinokoneeseen.



Pitihän se kompurakotelokin irti käyttää kans ja kääntää. Joku siitä taisi sanoakin että lähtö jäi osoittamaan liikaa lokasuojaan päin.

Laitoin kompurakotelon ja keskiosan väliin uuden o-renkaan, mutta paninn merkille että vanha oli väriltään sininen, onko se värikoodattu lämpöä enemmän kestäväksi kun tavallinen musta jonka sinne laitoin :o

Asensin keskiosan ja kotelon öljyn kanssa jotta rengas asettuisi paremmin. Puristin vinkalla yhteen. Meni kivuttoman oloisesti kasaan, mutta ihan kuin lukkorengas ei olisi aivan samassa kohdassa kuin aikaisemmin. Lukkorenkaassa näkyy jälki eli on ennen ollut ainakin siltä kohtaa syvemmällä. Ja lukkorengas on oikeinpäin, viiste keskiötä kohti. Vai johtuisiko vaan siitä että lukkorengas on eri asennossa eli päät ei ole samassa kohtaa kuin ennen  ::) päät kuitenkin mukavan näköisesti syvällä niiku kuuluukin.

Entäpä huonosti asettunut o-rengas? Vai onko sillä taipumus lumpsahtaa sijoiltaan kun palasia lyödään yhteen vai meneekö turbo edes kasaan ilman voimaa jos olisi huonosti siellä. Jos huonosti jäisi kotelon väliin niin luulisi että ei mene keskiö edes perille asti. Akseli pyörii tossa hyvin.

Ei viitsisi kovin montaa kertaa käyttää auki vaan tarkastaakseen nyt kun vielä selvitty ilman vahinkojakin  ;D
« Viimeksi muokattu: 06.09.2022, 16:59:57 kirjoittanut RikuPit »

Poissa Notn4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 178
Vs: Mitsu TD04HL pesien kääntö?
« Vastaus #14 : 06.09.2022, 17:17:48 »
Itellä oli kerran se lukkorengas hieman pielessä, varovasti koputtelin kompuraa kumivasaralla ja sit rengas napsahti kotiin, silloin sen huomasi että rengas ei ollut täysin kotona kun yritti siipiä pyörittää ja ne laahasivat vähän kotelon seinään.

Jos siivet pyörii ja et saa koteloa irti käsin vääntämällä niin kyllä sen silloin pitäisi olla kolossaan.

O-renkaasta en tiedä enempää, omissa en muista nähneeni sinistä rengasta, toki kaikki käytettyjä niin tiedä sit montako käsiparia siellä käyny.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy