RallyBaron  Samppasport

Ahdetun bensa/E85-moottorin polttoainepuoli

  • 6 Vastauksia
  • 4459 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Ahdetun bensa/E85-moottorin polttoainepuoli
« : 11.01.2018, 18:16:13 »
Ylläpito saa siirtää tai otsikkoa muokata jos kokee tarpeelliseksi...

Eli omaan projektiin olis polttoaine-puoli hahmottelussa, ei tavan 98 käyvää ahdettua vinokonetta kummempaa, mutta ekaa kertaa tekemässä joten näkemystä saa antaa.

Oma visio polttoaine-linjastosta olis kutakuinkin seuraava:
Jaz 45l turvatankki, siirtopumpulla karkealle suodattimelle josta 3l keruusäiliön kanteen, keruusäiliöltä painepumpulla hienommalle suodattimelle jolta suutinkiskoon. Suutinkiskon toiseen päähän paineensäädin jolta paluu keruusäiliön kanteen josta edelleen tankkiin.

Vai meneekö ihan metsään?  ???

Lähinnä suodattimien sijoitus linjaan mietityttää, silmiin osui myös keruusäiliöitä joissa painepumpulle sijoitus säiliön sisään. Vai tarvitseeko moinen linja edes noin tiukkaa suodatusta?

Mitenkäs polttoaineen lämpeneminen tämmöisillä kierroilla? Tuskin lienee ongelmaksi asti?

Yksi idea mikä kävi mielessä myöskin olis parin hanan lisääminen linjaan? Lähinnä tyhjennystä/remonttia ajatellen.

Linjat tulee joko AN6 tai AN8 kokoisina, riippuen vähän kierteistä yms. Pumppujen specsejä nyt en vielä alkanut arpomaan, painepumpuksi todennäköisesti normaali 044-tyyppinen. Suuttimiksi tulossa 1200cc EV14 ja suutinkisko on Nuken tekele.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1518
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Ahdetun bensa/E85-moottorin polttoainepuoli
« Vastaus #1 : 11.01.2018, 22:19:36 »
Minusta tuo välisäiliö on aikalailla turha. Jos jazissa on vaahdot paikallaan niin loiskumisen ei pitäisi olla ongelma.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • Jee jee
Vs: Ahdetun bensa/E85-moottorin polttoainepuoli
« Vastaus #2 : 12.01.2018, 11:17:49 »
Jos jazissa on vaahdot paikallaan niin loiskumisen ei pitäisi olla ongelma.
Kyllä se vaan tuppaa silti olemaan ongelma, jos tankki ei ole aivan täynnä.
!

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Ahdetun bensa/E85-moottorin polttoainepuoli
« Vastaus #3 : 12.01.2018, 17:12:32 »
Kyllä se vaan tuppaa silti olemaan ongelma, jos tankki ei ole aivan täynnä.

Kyllä mä sen välisäiliön sinne haluaisin kun tarkotus laskea vinkkelissä ja pitkää liukua...

Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1518
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Ahdetun bensa/E85-moottorin polttoainepuoli
« Vastaus #4 : 12.01.2018, 21:20:48 »
Kyllä mä sen välisäiliön sinne haluaisin kun tarkotus laskea vinkkelissä ja pitkää liukua...
No siinä tapauksessa välisäiliö on ihan paikallaan.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Ahdetun bensa/E85-moottorin polttoainepuoli
« Vastaus #5 : 12.01.2018, 21:22:05 »
Onko aidosti E85 kestävää vaahtoa vielä keksitty? En muista kenen valmistajan (JAZ ehkäpä?) "kestävä" vaahto löytyi polttoainesuodattimesta kesän saatossa.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa e0000333

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahdetun bensa/E85-moottorin polttoainepuoli
« Vastaus #6 : 13.01.2018, 14:41:33 »
Just tein omaan kilpa-autoon polttoainesysteemin ihan uusiksi. Tarkoitus ajaa pelkällä E85:lla ja vähän sielä täälä murehdutti materiaalien kestävyys.

Vaahdot on Lautamäeltä, karkeasuodatin Mfilterin MP490, Facetin siirtopumppu, Aeromotive k.p.pumppu, 900 Saabin K-jet hienosuodatin kokoa "elephantbeer",  matalapaine/imuletkut etralta E85 "speksattuna", korkeapainepuoli teräspunos teflonia.

Mfilteriltä sain vastauksen että muovimateriaali on testattu E85 ja on ok. Ja helppohan se on seurata kun on näkösällä ja vaihdettavissa anytime. Tankissa olevista letkuista sekä vaahdosta otin "näytteen" ja laitoin kurkkupurkkiin tallin hyllylle.

Voi kysellä kuulumisia myöhemmin vaikka YV:llä ja voin laittaa jotain havaintoja jos näytteet alkaa purkissa mätäneen...... Sama homma toki hyvä ehkä tehdä itse kunkin omassa tallissaan....

 

Elekma  Autoracing