Proturbo  Autodiagnoosi

Traktoriautot Suomeen

  • 111 Vastauksia
  • 22877 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6024
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #45 : 26.01.2018, 12:06:00 »
Ei auta uudelleen lukeminen, kun meinaan että auton massa + havainnointivirhe tai asenneongelma ja luulen että nuo autot on niin vanhoja että automaattijarrutusta ei vielä ole.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2907
  • "Noku mä haluan"
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #46 : 26.01.2018, 12:08:48 »
Ei auta uudelleen lukeminen, kun meinaan että auton massa + havainnointivirhe tai asenneongelma ja luulen että nuo autot on niin vanhoja että automaattijarrutusta ei vielä ole.

Tällä logiikalla sinä olet vaarallisempi liikenteessä, kuin nykypäivän mopoautoilija

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #47 : 26.01.2018, 12:10:58 »
Ei auta uudelleen lukeminen, kun meinaan että auton massa + havainnointivirhe tai asenneongelma ja luulen että nuo autot on niin vanhoja että automaattijarrutusta ei vielä ole.

Vähän veikkaan, että tuo rajoitintekniikka tarkoittaa, että autosta pitää löytyä standardin mukainen obdII-liitin. Tällöin rajautuu aika lailla nuo vanhat pois.

Mutta tämä siis on vasta minun mutuiluani, ei muuta.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6024
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #48 : 26.01.2018, 12:18:01 »
Ei minuakaan kiinnosta inttää tästä, kunhan ei omaisiin osu, tilastothan sen totuuden lopulta kertoo. 2000-luvun bensa-autoissa lienee riittävä obd-tuki kaikissa?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2907
  • "Noku mä haluan"
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #49 : 26.01.2018, 12:21:30 »
Ei minuakaan kiinnosta inttää tästä, kunhan ei omaisiin osu, tilastothan sen totuuden lopulta kertoo. 2000-luvun bensa-autoissa lienee riittävä obd-tuki kaikissa?

Ei tässä ole mitään inttämistä.

Mopoauto painaa vähän ja kulkee vähän. Henkilöauto painaa enemmän ja kulkee enemmän, joten näinollen henkilöautolla saa aikaan pahempaa jälkeä, eli tuon sinun logiikkasi mukaan niin sinä kuin minäkin olemme liikenteessä vaarallisempia kuin tämänhetken mopoauto.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #50 : 26.01.2018, 15:48:44 »
Onko Ruotsissa noin toimittu vai onko pelkkää kuulopuhetta? Eli paaliin kalusto ja sanktiot päälle?
Kyllä ruotsissa Streetrace-autot voidaan ottaa ja romuttaa. Tästä on hovioikeuden päätös.

https://www.expressen.se/motor/trafik/hovratten-streetrace-bil-for-280-000-ska-skrotas/
Kyllä se vaan noin menee. Ja todistusmateriaaliakin löytyy, joten luulis tuollaisen tepsivän.
Todiste kys Mustangin tuhoamisesta!!

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #51 : 26.01.2018, 16:28:23 »
Mopoauto on melko heikko rakenteinen, joten periaatteessa jalankulkija (ainakin minunlainen läski) on "vahvoilla". Toisaalta taas, rakenteita ei ole suunniteltu/testattu jalankulkijaa tai yhtään mitään munakoria isompaa varten.

Tuossa pihalla seisoo vuoden 2004 Renaul Megane II. Sen keulan rakenteita kun katselee, niin tajuaa mitä se jalankulkijan huomioonottaminen tarkoittaa jo tuon ikäisessä. Keula on todella pyöreä ja puskuri, lokasuojat, konepelti, katto on muovia, joka myötää todella helposti. Konepelti/puskuri antaa helposti 10cm periksi palautuen muotoonsa, kuten kattokin.

Vaikka EPAna suosittuun kardaanivolvoon jos vertaa.... noh. 700/900 srj. jalankulkijaturvallisuutta voi verrata samankokoiseen tiiliskiveen (vaikka ainakin 940 konepelti antaa kyllä periksi, vaikkakin vähän).

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #52 : 26.01.2018, 16:58:36 »
Tuossa pihalla seisoo vuoden 2004 Renaul Megane II. Sen keulan rakenteita kun katselee, niin tajuaa mitä se jalankulkijan huomioonottaminen tarkoittaa jo tuon ikäisessä. Keula on todella pyöreä ja puskuri, lokasuojat, konepelti, katto on muovia, joka myötää todella helposti. Konepelti/puskuri antaa helposti 10cm periksi palautuen muotoonsa, kuten kattokin.

Onko kattokin muovia? Kokeile ottaako magneetti kiinni.  Jos ei ota ja muoviksi materiaali osoittauttuu niin Tuohan on sitten valmis mopoauto. :2funny: ;D :D >:( :( :o

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #53 : 26.01.2018, 17:29:53 »
Taitaa olla muovinen konepelti myös joissain citikoissa ja pösöissä on kans etulokasuojat muovia, noissa 2000 alun malleissa.
« Viimeksi muokattu: 26.01.2018, 17:38:09 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #54 : 26.01.2018, 17:46:41 »
Taitaa olla muovinen konepelti myös joissain citikoissa ja pösöissä on kans etulokasuojat muovia, noissa 2000 alun malleissa.

Mutta tuskin kuitenkaan katto on muovia?

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #55 : 26.01.2018, 18:09:46 »
Mutta tuskin kuitenkaan katto on muovia?

Ei ainakaan eilen ollut, tosin saattoi olla Laguna, en muista enään.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #56 : 26.01.2018, 18:18:33 »
Kattopaneeli on muovia, jonka alla on tiheään peltivahvikkeita.

Kuten myös konepelti. Joihinkin kohtiin ottaa magneetti, muttei kaikkialle.

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #57 : 26.01.2018, 20:26:39 »
Kattopaneeli on muovia, jonka alla on tiheään peltivahvikkeita.

Kuten myös konepelti. Joihinkin kohtiin ottaa magneetti, muttei kaikkialle.
Oisko viallinen magneetti toimii vain toinenpuoli ;D :D
Kuten aiemmin, mopoauton sukua, hyvä että on kattopaneeli eikä paneelikatto! :2funny:

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #58 : 26.01.2018, 21:02:00 »
Mutta tuskin kuitenkaan katto on muovia?
Ei mielestäni ja citroen xantioissa on lasikuituinen takaluukku, muovisen konepellin lisäksi.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #59 : 26.01.2018, 21:34:37 »
Ei mielestäni ja citroen xantioissa on lasikuituinen takaluukku, muovisen konepellin lisäksi.
Mopoautoissa kaikki ulkopinnat on muovia ja joissakin on esim. valojen kehikko jotain seosmössöä. Valot voi suunnata nyrkillä.

Back to offtopicrenault, pitänee vielä tarkistaa. Katolla on kaksi syvää naarmua (ilmeisesti jotain painavaa vedetty katolta pois) ja kiiltävä valkoinen siinä paistaa. Katto soi samaten kuin esimerkiksi lokasuoja eikä ainakaan kesällä työkalupakin magneetti ottanut jokakohdassa kiinni.
Tietysti, voisiko se olla myös alumiinia, en tiedä. Paska auto se on joka tapauksessa, vaikka olisi zirkoniumista valettu. :2funny:

 

KL-varaosat  Race.fi