Voihan se olla, xenonlamppu ei ainakaan erityisesti nauti jatkuvasta päälle-pois räpsyttelystä jota se väkisin joutuu kaukovalossa kokemaan. Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta olen kuullut että huomiovaloautomatiikalla varustetut autot syövät xenon lähivaloja nopeammin kuin vanhemmat joissa valot olivat aina päällä ajaessa.
Yleinen purkauslamppujen ominaisuus. Monimetallilampuista (mitä nämä "xenonit" oikeasti ovat) ei dataa käsillä, mutta esim. loisteputkilla homma voi mennä niin, että 24/7 poltettaesss elinikä 20 000 h ja tunti päällä, tunti pois, tyylillä 10 000 h. Lyhyillä polttojaksoilla lampun voi tappaa hyvinkin nopeasti.
Jokainen sytytys siis lyhentää elinikää, mutta kaikkein murhaavinta on, ainakin loistelampuilla, lyhyet polttojaksot. Sytytetyn lampun pitäisi antaa palaa niin kauan, että se saavuttaa täyden toimintalämpötilansa. Loistelampuilla 10 min luokkaa, autojen valot tietty pienempiä ja aika lyhyempi. Mutta selvähän se, että valojen räpsäyttäminen päälle 5 s ajaksi joka kerta, kun ajetaan sillan ali, ei ole hyvä juttu.