G2 ikäkausisäännöissä sanotaan "sytytyspuola, kondensaattori ja virranjakaja ovat valinnaiset ehdolla, että sytytysjärjestelmä pysyy samana mitä valmistaja on edellyttänyt kyseiseen automalliin ja että näiden varusteiden vaihtaminen ei aiheuta muutoksia valmistajan sanotussa mallissa tarkoittamaan asennustapaan".
Käsittääkseni muutettaessa kärjellinen sytkä kärjettömään muuttuu nimenomaan sytytysjärjestelmä - eikö vain?
Myöskään 142:sen homologaatiopapereissa ei tuolle G2 aikakaudelle ole luokiteltu kärjetöntä sytkää.
Sääntöjä pitää myös aina tulkita niin, että se mitä ei nimenomaisesti ole mainittu sallituksi on kielletty.
Korjatkaa ihmeessä, jos olen tulkinnut asioita väärin koska ilman muuta kärjettömän laitan, jos se on sallittua. Rafu sen kuitenkin huomaa viimeistään siiloin, kun ekassa kisassa ollaan katsastuksessa.