Elikkä likan S60ses oli ongelmaa kuskin puolen takajarrupalat laahasi niin kuumaksi että kanamunaa olis paistanut.
Ongelma poistui uusila paloilla n 3viikoksi kunnes taas yht. äkkiä, niin julmetusti laahaamaan että savu kävi.
Tänään vaihdoin uuden sylinterin (Mätänetistä tehdaskorjattu Brembo Volvo-osalla) samat palat takaisin koska eivät olleet juurikaan kuluneet.
Taas testiä, 10km ajon jälkeen ja usean jarrutuksen ,muutaman kerran kuivalla asfatilla nahkoineen, laikkaa voi koskea sormin , eli ei vaihteeksi laahaa. Jarruletkun tarkistin ulkoisesti ja jarrupaineella ei minkäälaisia murroksia tjsp eli se on kunnossa.
Noh, tänään tapahtu sitten jotain mystistä, tuolla FWD-AWD osiossa kerroin että oltiin ns. hangessa, josta kotiin tullessa omassa autossa myöskin vasen takajarru niin jumissa 10km ajon jälkeeen että ämpärillinen lunta suli hetkessä. Annoin jäähtyä rauhassa kunnes tunnin päästä koeajolle 10km lenkki eikä mitään ongelmia vaikka muutaman kerran ,ns lukkojarrutuksia kuten aikaisemmin likan s60sellä. Mistä ihmeestä tuolaiset jumit voi johtua. Omassa n 10thkm ajetut laikat ja palat takana (siis melkein uudet) ja vika iskee kuin salama kirkaalta taivaalta ja häviää kanssa. Ajoin vielä aamula n 80km lenkin kun kävin vaihtamassa tuon likan S60sen sylinterin. siitä seuraavaksi...
Kun ostin tuon sylinterin Mätänetistä niin pyysin tiskiltä KUSKIN puoleisen takasylinterin niin myyjä olikin myynyt meikäläiselle oikean puoleisen
.. Hätäpäissäni kun en heti tarkistanut kun vasta kotona. Eiku takaisin 80km lenkki sen takia. Meinasin kysyä myyjältä että postiautolako ajelet?