Autodiagnoosi  Carcom Oy

Ruby Red S80

  • 19 Vastauksia
  • 7028 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Topsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • Kanta-Hämeen Kalifornia
Vs: Ruby Red S80
« Vastaus #15 : 30.05.2018, 22:04:18 »
3cm pärjäsi hienosti Rovaniemeä myöten, joten tuo Tampere on ainoastaan kuskista kiinni  ;) Ilmeisesti Forssa-Loimaa akselilla liikut jos kerran olet tuon joskus aikanaan bongaillut? :D

Maseratien kanssa takakaarien pokkauksia oli hiukan käännetty, niinkuin kuvistakin huomaa. Arteccien kanssa sitten hieman lisää. Maseratit oli tosiaan 10.5" leveät takana, ja Artecit 11". Seuraavat vanteet oli tarkoitus rakennella vielä eveämmiksi, kun kaarissa on tilaa 12" leveille pokkaukset käännettynä, kunhan et vain istuu täydellisesti ;)

Perä tuntui yllättävänkin hyvältä, iskarit oli säädetty joka nurkasta niin tiukalle kuin saa, joten se tietysti vaikutti asiaan. Lisäksi takana taidettiin olla millien päässää pohjaanlyöntikumeista, joten sekin minimoi joustoa aika tehokkaasti.

Takapään coilien kanssa en usko tulevan ongelmia, kun vain rakentaa sopivat jousilautaset sinne. Itselä tuli kerran vakiotkin iskarit kurkistamaan takaluukusta, kun iskarin lautanen päästi iskarin tulemaan läpi  :D
Joo, oon siitä puolesta välistä lähtösin ja nyt kesän hommissa taas näillä nurkilla.

Koitin kuvia tihrustaa, mutta en selvää saanut. 12 tai 15 mm spacerilla nuo 8 tuumaset uppois viel muitta mutkitta. Kuitenkin tuota venyn tuomaa tilaa on hyvin hankala arvioida kuinka uppoo kaareen. Willtheyfit antaa tietysti vähän osviittaa, muttei kuitenkaan huomio madalluksen tuomaa tilaa camberin muutoksen johdosta, joten kokemuksen rintaääni luo enemmän luottoa noihin mittailuihin mitä on tullu tehtyä. Jos tässä vannekuume ja madaltamisinto iskee mahdottomaksi, niin eiköhän näillä tiedoilla jo tarjouksen uskalla jättää.  ;D

No jos pari milliä joustovaraa oli, niin saattaa olla jäykähkön oloinen millä jousilla tahansa  ;D
__________ S80 2006 2.5T __________

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Ruby Red S80
« Vastaus #16 : 02.06.2018, 14:00:31 »
Erittäin hyvä värikombo. Tää punanen sopii just eikä melkein tähän koppaan. Tupakkimuovitkin näyttää sen verran hyvältä, että pitänee itelle hankkia kans moiset. Vielä kun sitä noin metrin tiputtaa niin on oikein hyvä  O0

joten tuo Tampere on ainoastaan kuskista kiinni  ;)

Välillä hirvitti vakiokorkusellakin, saatika sit madalletulla. Tai sit mää oon tulosa vanhaks ja mukavuudenhaluseks  ::)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Topsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • Kanta-Hämeen Kalifornia
Vs: Ruby Red S80
« Vastaus #17 : 02.06.2018, 22:51:32 »
Renkaan kantavuushan ei tolla 215/35 kombolla täyty mutta on nuo ainakin itellä nyt hyvin alla pyörinyt. Muistaakseni iskarin kireys on nyt 22 napsua löysältä jäykempään suuntaan, kyllähän se täydellä takapenkillä ajaessa joustaa mutta ei omastamielestä ainakaan pompottamaan jää. Jousen poiskarkaamista tossa ei pitäs päästä käymään kovinhelpolla ainakaan kun menee niin paljon sinne ylös "kuppiin" se jousi. Kiitokset.

Tämä jäi jostain syystä huomaamatta :idiot2: En tullut ajatelleeksi tuota, että jousi asettuu alkuperäiselle paikalleen säädön poiston myötä. Eipä se taida kyllä sieltä kupista karata mihinkään, ja jos jostain syystä karkaisi niin jäisi kuitenkin killumaan iskarin ympärille. Tarvitsee melkein koittaa tuollaista temppua sitten kun jossakin välissä on sopivasti aikaa puuhailla, kun kuitenkin ilmainen muutos on.

Erittäin hyvä värikombo. Tää punanen sopii just eikä melkein tähän koppaan. Tupakkimuovitkin näyttää sen verran hyvältä, että pitänee itelle hankkia kans moiset. Vielä kun sitä noin metrin tiputtaa niin on oikein hyvä  O0

Välillä hirvitti vakiokorkusellakin, saatika sit madalletulla. Tai sit mää oon tulosa vanhaks ja mukavuudenhaluseks  ::)

Muovit tuli tilattua tuomaan vähän lisää tummaa autoon, kun yksinään noiden umpion pohien kanssa näyttää omaan silmään vähän pandalta. Myös vanteet auttoivat samaan ongelmaan.

Ajaminen muuttuu niin tylsäksi puuhaksi, jos ei monttuja tarvitse yhtään katsella, mutta rajansa kaikella. Joka pahuksen kaivannon ylityksessä saa pujotella ja joku hiillostamassa takana, kun rauhakseen yli menee. Roiskeläpät alkaa varottelemaan aika äkkiä, jos kiirehtiä yrittää.
__________ S80 2006 2.5T __________

Poissa vainols

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 343
Vs: Ruby Red S80
« Vastaus #18 : 02.06.2018, 23:08:13 »
Tämä jäi jostain syystä huomaamatta :idiot2: En tullut ajatelleeksi tuota, että jousi asettuu alkuperäiselle paikalleen säädön poiston myötä. Eipä se taida kyllä sieltä kupista karata mihinkään, ja jos jostain syystä karkaisi niin jäisi kuitenkin killumaan iskarin ympärille. Tarvitsee melkein koittaa tuollaista temppua sitten kun jossakin välissä on sopivasti aikaa puuhailla, kun kuitenkin ilmainen muutos on.

Jep ja kohtuu helppo homma tehä. Iskarin kiristämisellä saa tosiaan turhat joustot ja pomppiset aika hyvin eliminoitua ainakin takana.
Mercedes Benz E 220cdi -14, ex Mercedes Benz S350 Lang -06, ex Mercedes Benz S500L -02, ex Mercedes Benz E 320 CDI -05, ex V70R AWD Laser Blå -00, ex Volvo XC70 D5 AWD -05, ex S80 2.5T -04, ex S80 TDI -00, ex V70XC 2.5T -99, ex V70 2.5T -98, ex 940 2.3T -96

Poissa Topsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • Kanta-Hämeen Kalifornia
Vs: Ruby Red S80
« Vastaus #19 : 24.09.2018, 20:17:29 »
Kesä oli ja meni, nyt jos olisi taas vähän rauhallisempaa aikaa niin kerkeis kirjoittelemaan. Alkukesästä tuli nypättyä takaa säätökilkkeet pois jousista ja mittaa jäi karkeesti 290 mm keskiöstä kaareen. Etee tuli ruuvailtua iskari niin alas ku mahdollista. Jäi vetarista irti jonkun puolisen senttiä ja taitaa kulkee sentin verran korkeemmalla mitä perä. Camberin kasvaminen ja kuuma kesä ei ainakaan pidentänyt jo loppu olevien kumien tilaa. Yks päivä töiden jälkeen tuli arvioitua tilannetta, joka johti välittömiin jatkotoimenpiteisiin ::)

No onneksi oli jemmassa auton alkuperäiset Orestesit uusilla kumeilla. Kuitenkin renkaat jää nyt sisään sen verta enemmän, että vaatii jo jokseenkin paljon vekslailua, jossei väkisin halua rattia kääntää. Ja onhan se nyt sen verran härskin näköinen, että tarvii saada bebseille uudet kumit ensi kesäksi.

Kesän aikana tuli myös hiottua ronskisti hiekkapuhaltunutta sumaria. Tuli se paremmaksi, mutta jäi keskeneräiseksi kun hyppäs paperit 500:sta 2000:een, joten käsin ois ollu melkonen urakka silotella hyväksi.

Edellis viikonloppuna tuli vaihdettua öljyt, kun ovat olleet vuoden sisällä ja kilometrejä tullut karkeasti 10 000. Samalla tuli siistittyä konehuonetta ensin miedolla paineella painepesurilla ja kinnastelulla ja päälle Autoglymin Bumper & Trim gel. Tuli myös laitettua testiin tuo Korrekin TFC "pinnoite" ja viimeistelyaine. Pirun helppo levitettävä ainakin on tuo pinnoite ja kiiltokin kohtalainen viimeistelyaineen kanssa. Samalla, kun oli jo vauhtiin päässyt, niin ei auttanut muu kun kaivaa kissansaippua esiin ja hinkata penkit talvea varten puhtaaksi. Tuohon päälle tuli taas räimittyä tuo Turtlen tekele.

Viime perjantaina tuli teetettyä Keskusautohallilla VVT-pyörä remppa molemmille nokille. Mekaanikon mukaan pakopuolella oli ollut sentin välystä, mitä en kyllä epäile hetkeäkään. Auto on vuotanut koko minulla olo ajan nokalta ja odotellut jakopään ajankohtaiseksi tulemista, joten on varmasti kerinnyt löytämään tyhjää. Samalla kun auto oli jo nosturilla, vaihtui Volvon alkuperäinen vesipumppu. Kallis reissu, mutta edessä lienee huolettomia kilometrejä. Remontin jälkeen uskaltaisin väittää persdynolla, että vääntäisi paremmin alhaalta. Etenkin kolmosella vedätettäessä tuntuu, että "murisee" voimakkaammin ja liimaantuu enemmän penkkiin, mitä ennen remonttia.

Loppuun vielä pakollinen kaverikuva, kun tuli spotattua autokaupan pihassa. Oli myös sisustaltaan saman värinen ;D
__________ S80 2006 2.5T __________

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron