Futurez  Kulkukoira

B5244S Turbotus

  • 2 Vastauksia
  • 2101 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jertzuu

  • Vieras
B5244S Turbotus
« : 18.04.2018, 13:44:45 »
Elikkä minkälainen homma on turbottaa vapari B5244S? Menekö turbomallin (B5244T) pakosarja, turbo yms suhteellisen suoraan kiinni? Ja mahtaakohan 315tkm ajettu kone kestää? Saisi vaikka 220hp (+50hp) irti koneelta. Vai onko vain turhaa koneen rääkkäämistä?

Turbokone menee varmaankin suoraan, jos sellaisen löytäisi? V70 mk2 kyseessä

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: B5244S Turbotus
« Vastaus #1 : 18.04.2018, 14:21:41 »
Pakosarja kyllä sinne istuu. Öljynpaluureikä tarvitsee ainakin lohkoon puhkasta. Olikohan vielä niin, että vaparin lohkossa turbon öljynpainelähtöä ei ole? Eli se tarvitsisi haaroittaa öljynpaine anturilta. Suuttimet ainakin tarvitsee isommat ja moottorinohjauksellekkin tarvinnee jotain tehdä.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: B5244S Turbotus
« Vastaus #2 : 18.04.2018, 14:22:06 »
Ei taida tuohon 2000/8 alkaen olevaan V70 olla laillista jälkeen turbottaa tai vaihtaa edes tekniikkaa. Oma näkemys on vaihtaa autoa tässä kohtaa.

Edit: Makrua kompatakseni, kyllä turbon osat tuohon sopii. Ecu joutuu vaihtaa ja varmaan johtosrjkin.

Näissä on vaparissa ja ahdetussa erilainen imusarja myöskin.
« Viimeksi muokattu: 18.04.2018, 14:23:56 kirjoittanut Maxxxed »
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron