Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo B5244S ja koodi ECM 640A+öljynpaineet hukassa+kone kolisee.

  • 24 Vastauksia
  • 7154 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mixuha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Tosiaan keskiviikkona oli auto ajossa. 40km ajelin ja vikakoodiksi pukkasi 902C sisäisen ohjausmoduulin luku- ja kirjoitusmuistin(RAM) virhe. Nollailin koodin nyt, katsotaan syttyykö uudelleen ajan kanssa. Ohjausvaihteen korjauksen jälkeen ohjaus oli hetken aikaa jäykkä, mutta samalla testilenkillä alkoi muotoutua pitkälti samallaiseksi kuin ennen, ja vuotokin lakkasi. Muuten paketti tuntuu pelaavan hyvin, ei väriä pakokaasuissa ja vedotkin tallella! Mukava päästä joskus ajamaankin, kun hajosi 1,5vko oston jälkeen.

Poissa harald

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 448
  • www.vrcf.fi
Hi

Oli huonoa tuuria autokaupassa,mutta tämmöstä näiden vanhojen kärryjen kanssa on,,,kysyisin tuon vaihtokoneen hintaa kuljetuksineen sekä paljonko aikaa menee
koneen vaihtoon?

S60 v2001 103kw B5244 S2

Poissa Mixuha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Koneen hinta rahteineen ~1000e.. entisen koneen pois otossa meni ~5h ja uuden koneen paikalleen laitossa ~7h, mutta samalla vaihdoin vvtpyörän, jakopään yms hilppeet uuteen koneeseen. Eli jos innostusta riittää eikä mutkia tule matkaan niin päivässä vaihtaa. Tänään ajellessa palattiin taas projektin lähtövaiheeseen eli koodi ECM-640A pamahti tauluun. :idiot2:

Poissa harald

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 448
  • www.vrcf.fi
Kiitoksia tiedoista
Tuosta vikakoodista tuli mieleen,että jos moottorin ohjauksen päivittäisi uusimpaan versioon niin ongelma voisi ratketa jos kerran kaikki NA:n säätöpalikat on ok ja
sähköt kulkee oikein. 
( olen jostain lukenut tuosta päivityksestä,mutta en muista mistä )
S60 v2001 103kw B5244 S2

Poissa Mixuha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Sillon kun vaihdoin viallisen vvt:n ja putsailin solenoidin ja vikavalo syttyi uudelleen aina, selvitin siniseltä, että autossa on uusin ohjelmistopäivitys. Vvtn vikavalon sytytti ilmeisesti liian alhainen öljynpaine ja siitä johtuva vvtn toimimattomuus. Säädöt pitäisi olla kohdillaan ja muutenkin toimia. Nyt ajettu taas 100km ilman vikavalon syttymistä.

Poissa harald

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 448
  • www.vrcf.fi
Oiskohan toi sitten  nyt vaan vetässyt sen vikakoodin "vanhasta muistista"
jos sitä nyt ei enää jatkossa ilmaintuusikaan.
S60 v2001 103kw B5244 S2

Poissa Mixuha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Nollailin koodit kyllä koneen vaihdon jälkeen. Eli ei pitäisi sieltäkään olla peräisin. Katsotaan mitä tuleman pitää..

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Kokeile toisella VVT:n solenoidilla?
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Mixuha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Niin on tarkoitus tehdä, jos valo vielä syttyy. Solenoidin purin atoimeiksi,putsasin, hioin/kiillotin ja testasin toimivuuden. Ainakaan silloin en saanut solenoidia jumimaan, mutta onhan se mahdollista, että antaa satunnaisesti häiriötä.

Poissa Mixuha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Nyt ei ole VVT:n valo syttynyt 3000km aikana, joten voisi olettaa sen olevan toistaiseksi kunnossa kaikin puolin!

 

Carcom Oy  Ateho