Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

2.5TDI virityskeskustelut

  • 1042 Vastauksia
  • 344600 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa UrhoKakkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #825 : 30.07.2015, 16:54:37 »
No ei kyllä mutta oli sivu kysymys..:-) missä tuo sijaitsee? Koneen lämpöä näyttä aina ok mut termari on tänä vuonna auennu 3 kertaa. Ja vaihdoin sen viime kuussa mutta ei silti juuri aukea.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #826 : 30.07.2015, 20:44:24 »
Ylävesiletkun juuressa 1-2 suutinten välissä suurinpiirtein.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa UrhoKakkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #827 : 30.07.2015, 21:16:36 »
Pitääkin yrittää tutkia kun päivän valo huomenna alkaa paistamaan.:-) kiitokset. :-)

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #828 : 02.08.2015, 01:35:24 »
Oliko kellään tietoa mistä tuohon syöttöpumppua saisi isompaa nestepäätä?
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa UrhoKakkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #829 : 02.08.2015, 03:38:32 »
Ebaystä bongasin joku aika sitten 12 ja 13mm hintaan 79.90 mutta laadusta ei tiedä sanoa..:-)

Poissa perddu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #830 : 03.08.2015, 01:36:20 »
Terve. Kertokaas mitä kannattaa tehä autolle että sais tehoo mutta silleen että tomaatti ja kannentiiviste ja turbo ei vaurioidu. Egr nyt tulpattu. Paljon softan laitto maksaa ? Onko vaikutusta jos vakioputken tyhjentäs kokonaan kun ois ylimääränen putki jolla vois kokeilla ? Ja löytyykö nykyään sitä 3bar mappia minkä sais kiinni ilman isompi toimenpiteitä ? Kiitos jo etukäteen :)

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #831 : 03.08.2015, 10:25:30 »
Terve. Kertokaas mitä kannattaa tehä autolle että sais tehoo mutta silleen että tomaatti ja kannentiiviste ja turbo ei vaurioidu. Egr nyt tulpattu. Paljon softan laitto maksaa ? Onko vaikutusta jos vakioputken tyhjentäs kokonaan kun ois ylimääränen putki jolla vois kokeilla ? Ja löytyykö nykyään sitä 3bar mappia minkä sais kiinni ilman isompi toimenpiteitä ? Kiitos jo etukäteen :)

Lueppa tämä säie läpi, niin selviää aika paljon virityksistä.

Aw42 kestää sen n.400nm vääntöä.
Kannen tiiviste ei ihan pienellä mene, useampi + 2bar paineella ajelee.
Eikä se turbo sieltä hajoile, kuin vanhuuttaan.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #832 : 03.08.2015, 14:56:09 »
Lueppa tämä säie läpi, niin selviää aika paljon virityksistä.

Aw42 kestää sen n.400nm vääntöä.
Kannen tiiviste ei ihan pienellä mene, useampi + 2bar paineella ajelee.
Eikä se turbo sieltä hajoile, kuin vanhuuttaan.
eikö kenkeellä ollu enemmänki vääntöä? Em heppuhan on tahallaan yrittäny rikkoa teitä virittämällä eikä oo onnistunu. Mulla hajos manuaalilaatikko kaksoismassavauhtipyörällä n.530nm väännöllä ja hegeh:llä hajonnu jo kaks. Automaattia ei vissiin oo vielä rikki saatu.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #833 : 03.08.2015, 17:32:47 »
eikö kenkeellä ollu enemmänki vääntöä? Em heppuhan on tahallaan yrittäny rikkoa teitä virittämällä eikä oo onnistunu. Mulla hajos manuaalilaatikko kaksoismassavauhtipyörällä n.530nm väännöllä ja hegeh:llä hajonnu jo kaks. Automaattia ei vissiin oo vielä rikki saatu.

Taisi nämä molemmat olla manuaaleja?

Kyllä se automaatti varmaan enemmänkin kestää, mutta tuo n400 nyt monesti on mihin rajattu vääntö.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #834 : 03.08.2015, 18:38:32 »
Kenkeellä manuaali ja ensimmäinen vaurio 100tkm kenkimisen jälkeen. Kannentiiiste ehkä mennyt mutta auto käyttökelpoinen.

Kenkee saa ite lukemat kertoa, mutta sairas vekotin. Ainoa miinus että ~2,5bar jälkeen katkeaa veto (joku suojamodi?). Ja sitä lelua on kengitty sillä +2bar ahdoilla aivan helvetillisesti.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #835 : 03.08.2015, 18:57:05 »
Kannentiiviste menee ku tuossa vaiheessa pakopaine on 5 barin luokkaa :D
Siis vakioahtimella.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #836 : 03.08.2015, 19:07:54 »
Ja lisätään nyt vielä, että alkuperäinen kytkin ja kaksoismassa tossa kenkeen tdi:ssä. Joku 450tkm takana.

Poissa perddu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #837 : 03.08.2015, 23:25:27 »
Nyt ois katti tyhjennetty. Ens viikolla lähtee enemmän nuista sähköistä osaavan henkilön käsiin. Eli ahtomodia ja evryä. Paljokohan sitä nuilla irtoo ? Ja mitä seuraavaksi kannattas tehä kun tarkoitus laitella pikkurahalla. Miten se 3bar mappi ???  Ja liekkö loppu putkistolla (vaimennin) kuinka suuri vaikutus tehoihin ?
« Viimeksi muokattu: 04.08.2015, 04:27:03 kirjoittanut perddu »

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #838 : 04.08.2015, 06:19:54 »
Imusarja kannattas käyttäå irti ja putsata. Voipi olla egr:n vuoksi melko tukossa.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #839 : 04.08.2015, 06:30:41 »
Nyt ois katti tyhjennetty. Ens viikolla lähtee enemmän nuista sähköistä osaavan henkilön käsiin. Eli ahtomodia ja evryä. Paljokohan sitä nuilla irtoo ? Ja mitä seuraavaksi kannattas tehä kun tarkoitus laitella pikkurahalla. Miten se 3bar mappi ???  Ja liekkö loppu putkistolla (vaimennin) kuinka suuri vaikutus tehoihin ?
kannattaa laittaa suora putki katin sisälle. Muuten siihen jää vaan tyhmä paisuntasäiliö. Evryllä ja ahtomodilla saa n.200 maksimissaan, riippuen auton kunnosta. Koko putkisto kannattaa laittaa uusiks. Joku saabin 3 bar mappi käy suoraan, itellä oli tuunattu volkkarin mappi. Ahtomodi kyllä käytännössä tekee saman asian, säästät 70e ku jätät mapin laittamatta :D ilmanotto on kans tärkeä. Jos käytät orkkis koteloa niin kotelon pohjaan reikä josta putki vaikka sumuvalon viereen. Kylmä ilma on tiiviimpää -> isompi ilmamassa -> palaminen on parempaa -> WOIMAA.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

 

Samppasport  Futurez