KL-varaosat  Race.fi

2.5TDI virityskeskustelut

  • 1042 Vastauksia
  • 344599 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #915 : 13.10.2015, 21:25:16 »
ainakaan multa ei löytyny pumppua kun purettiin sähköpalovaurioista v70ä.
Joo en minäkään sinne ole katsonut ja siksi en ole varma siitä että sitä olisi, ääni on vaan saanut päättelemään että siirtopumppuhan se siellä  :)
Voihan se ääni tulla muualtakin ihan hyvin.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #916 : 13.10.2015, 21:30:57 »
Joo en minäkään sinne ole katsonut ja siksi en ole varma siitä että sitä olisi, ääni on vaan saanut päättelemään että siirtopumppuhan se siellä  :)
Voihan se ääni tulla muualtakin ihan hyvin.
kyllä mää uskosin että muualta tulee, polttoainesuodattimen täyttöki käy niin törkeän hitaasti ettei siellä kyllä oo mitää pumppua avittamassa. :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #917 : 14.10.2015, 14:45:05 »
Ettei ois niin että mk2 mallissa jos on 2.5tdi niin ilman siirtopumppua ja jos volvon omalla koneella niin on siirtopumppu. Ainakin kaverin autosta semmoinen hajosi ja oli mk2 D5. Mutuilua vain..
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Deeku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • B230
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #918 : 14.10.2015, 16:12:46 »
Tämähän ei tänne varsinaisesti kuulu mutta kävikös tämä satsi suoraan volvo 850 TDI -97 malliin?  ::)
http://www.tuningkauppa.com/Volvo-850-V70-JOM-Blueline-Coilover-alustasarja-741106

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1397
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #919 : 14.10.2015, 21:04:36 »
Ettei ois niin että mk2 mallissa jos on 2.5tdi niin ilman siirtopumppua ja jos volvon omalla koneella niin on siirtopumppu. Ainakin kaverin autosta semmoinen hajosi ja oli mk2 D5. Mutuilua vain..

Joo, Common Rail koneessa (eli D5) on sitten sähköpumppu tankissa kyllä.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #920 : 01.12.2015, 21:41:56 »
Mites tää nyt meni, jos hommaan 3bar MAP anturin motonetista, niin mitä tarviin kaveriksi?

Ymmärsin että tuo nostaa ahtoja n. 20%, tarviiko lisätä syöttöä tms. tehdä vai osaako kone tehdä itse tuon verran?

Onko tuohon jollain heittää mikä johto tulee mihinkin ja löytyykö tuohon jotain liitintä että ei tarvitse vanhaa tuhota heti? Pohjassa oli lämpötila-anturi? Sekö piti jotenkin disabloida/tukkia?

Olisi reserviä vähän sitten ohjelmointiakin ajatellen jos saa aikaseksi..
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #921 : 16.02.2016, 01:07:46 »
Mites tää nyt meni, jos hommaan 3bar MAP anturin motonetista, niin mitä tarviin kaveriksi?

Ymmärsin että tuo nostaa ahtoja n. 20%, tarviiko lisätä syöttöä tms. tehdä vai osaako kone tehdä itse tuon verran?

Onko tuohon jollain heittää mikä johto tulee mihinkin ja löytyykö tuohon jotain liitintä että ei tarvitse vanhaa tuhota heti? Pohjassa oli lämpötila-anturi? Sekö piti jotenkin disabloida/tukkia?

Olisi reserviä vähän sitten ohjelmointiakin ajatellen jos saa aikaseksi..

Mun allekirjoituksen topicista löytyy sivun 10 puolivälistä tästä juttua. :)

Mua kiinnostais nyt alkaa ite kokeilemaan tuon MSA15.7 lastutusta ja ohjelmointia. Onko täällä ketään kuka on tuota harrastanut, minkälaista softaa (Winols?) eeprom-emulaattoria (Ostrich?) näiden kanssa yleensä käytetään? Muutenkin näin-pääset-alkuun -ohjeet kelpaisi.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #922 : 16.02.2016, 07:40:10 »
Mun allekirjoituksen topicista löytyy sivun 10 puolivälistä tästä juttua. :)

Mua kiinnostais nyt alkaa ite kokeilemaan tuon MSA15.7 lastutusta ja ohjelmointia. Onko täällä ketään kuka on tuota harrastanut, minkälaista softaa (Winols?) eeprom-emulaattoria (Ostrich?) näiden kanssa yleensä käytetään? Muutenkin näin-pääset-alkuun -ohjeet kelpaisi.

Kas, kiitoksia. Pitääkin kattoa lomareissun jälkeen jos laittais noita tarpeita tilaukseen. :)
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #924 : 19.02.2016, 09:11:07 »
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #925 : 19.02.2016, 09:18:49 »
Ainakaan nuo kuvan mukaiset ei sovi MSA15.7:aan.

http://smg.photobucket.com/user/spogger/media/28042012232.jpg.html

Tuossa oikealla yläreunassa on ne kaksi muistipiiriä jotka on tarkoitus korvata toisilla.

Noi valmislastuthan sitten on vähän mitä on, ei ne ole juuri sille omalle autolle/kokoonpanolle tehtyjä.
« Viimeksi muokattu: 19.02.2016, 09:21:16 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Boomtown

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • Mitäs sitte?
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #926 : 10.03.2016, 13:31:37 »
Mites ootte tehny ton putkiston tohon? Lueskellu kyl tätä topicii paljon. Eli vissiinkis turbolta taakse aste 3" on riittävän suuri? Miten toi lähtö turbolta? Uuteen putkeen uus laippa vai hitsaamaan vanhaan laippaan? En ole vielä auton alle katton et mitä sinne saa sopimaan mutta te ketkä ootte jo tehny vois vähän vinkata tyhmää :) ahtopainemittarin kävin jo hakees ja vkl aikan asennan sen. Ahto/evry modi on tulon päällä kunha saapuu kotiin asti. Ennen modien asennusta kannattaa vissiin toi putki muokata ettei ahista katti ja takapönttö. Täällä on puhuttu et yks läpivirtaava pönttö riittää. Mut ootteko laittanu sen mihin väliin? Vai auton persiiseen viimäseks pöntöks? Vähä jäi tää putken teko epäselväks. Tos melkein naapurissa on toi Martelius ja sielt vois saada kohtalaiseen hintaa suoraa putkee. Noi pöntöt ny maksaa 60€.
Eikös toi bilteeman välijäähdytin oo riittävän hyvä tonne keulalle? Mittoja en ny enää tietenkää muista mut siel oli hyllys 300x600 ja sit sit puolet matalampi ja tätä matalempaa meinasin tonne keulalle. Ei oo ilmastoinnin kennoa edessä et mahtuu varmaa vähän paremmin.
Muitakin vinkkei saa antaa :)

Autohan on s70 -97.
Ex:    BMW 316 1.8 -87. Volvo 240 2.0 -82. Volvo 740 2.0 -86. Audi 80 1.8 -84. Ford Fiesta 1.1 -89. Ford Taunus 1.8? -82. Ford Escort 1.8 -94. Chrysler Neon 2.0 -97. Renault Megane 1.6 -98. Nissan Primera -99 GT. Mitsubishi Legnum 2.5tt -97. Volvo S40 2.0t -99. Volvo V70 -98 2.5T. Seat Leon -04 1.8t. Vw Golf -95 1.9tdi. Opel Vectra -98. 2.0i.

Nykynen: Volvo S70 2.5Tdi -97.

Volvo745D

  • Vieras
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #927 : 19.04.2016, 05:44:42 »
Mites ootte tehny ton putkiston tohon? Lueskellu kyl tätä topicii paljon. Eli vissiinkis turbolta taakse aste 3" on riittävän suuri? Miten toi lähtö turbolta? Uuteen putkeen uus laippa vai hitsaamaan vanhaan laippaan? En ole vielä auton alle katton et mitä sinne saa sopimaan mutta te ketkä ootte jo tehny vois vähän vinkata tyhmää :) ahtopainemittarin kävin jo hakees ja vkl aikan asennan sen. Ahto/evry modi on tulon päällä kunha saapuu kotiin asti. Ennen modien asennusta kannattaa vissiin toi putki muokata ettei ahista katti ja takapönttö. Täällä on puhuttu et yks läpivirtaava pönttö riittää. Mut ootteko laittanu sen mihin väliin? Vai auton persiiseen viimäseks pöntöks? Vähä jäi tää putken teko epäselväks. Tos melkein naapurissa on toi Martelius ja sielt vois saada kohtalaiseen hintaa suoraa putkee. Noi pöntöt ny maksaa 60€.
Eikös toi bilteeman välijäähdytin oo riittävän hyvä tonne keulalle? Mittoja en ny enää tietenkää muista mut siel oli hyllys 300x600 ja sit sit puolet matalampi ja tätä matalempaa meinasin tonne keulalle. Ei oo ilmastoinnin kennoa edessä et mahtuu varmaa vähän paremmin.
Muitakin vinkkei saa antaa :)

Autohan on s70 -97.
Mullon pätkässä evry ja ahtoja 1.5,katti tyhjä ja suoraa 2.5"taakse asti,sen akvaarion tilalle käy sommittelemalla 2kpl 45asteen mutkia motonetistä. Sopivat säveletkin saa ;)

Btw,kytkin/massapyörä toppaan ei taijja kukaan enää löytää,liekkö kellään kokemusta tai tietoo käykö 170hp transportterin kytkin/vauhtipyörä volvossa käytettävään tdiin perrään? Saattas jopa kestää paremmin ku alkuperänen...? :idiot2:

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #928 : 19.04.2016, 12:54:08 »
Kiinteällä vauhtipyörällä värinät kulkeutuu laatikkoon paremmin eikä laatikko kestä sitä kauaa. Ainakaan kovemmalla teholla. Mää sain kaksoismassallaki sen antautumaan..
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #929 : 19.04.2016, 14:16:23 »
Yksi virittäjä ainakin antoi tennaria n. 300tkm-400tkm välin, alkuperäinen kytkin ja kaksoismassa eikä vielä kilissyt tms.

Minun valinta olisi uusi kaksoismassa, ihan sen vuoksi, että jos se kestää 300tkm jälkeen 100tkm rääkkiä 2-2,5bar ahdoilla ja ~550nm vääntöä, niin tuskin ihan heti leviää uusikaan.

Laatikon porsiminen on enemmän peräsimestä. Tosin ainahan kaikki on mahdollista.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron