Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

2.5TDI virityskeskustelut

  • 1042 Vastauksia
  • 344577 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sami_H

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #90 : 20.04.2011, 22:41:54 »
Motonet.fi ja hakuun 28-1511
siinä on lämpöanturikin jos sitä tarvii, jos ei niin menee sinne letkn päähän kun kaivaa supistajan pois ja lemmarilla letku kiinni.
Liittimen joutuu vahtaa tai tinata suoraan.

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #91 : 07.05.2011, 23:08:22 »
kellään tällästä pataa levällään? vaihdelaatikon pulttijakoa kaipailtais.. takavetoiseen haaveena kys. moottori
740 M50B25

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #92 : 08.05.2011, 09:08:37 »
kellään tällästä pataa levällään? vaihdelaatikon pulttijakoa kaipailtais.. takavetoiseen haaveena kys. moottori
Kulmamies nimimerkki on laittanut ainakin kyseisen moottorin takavetoon.
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=27529.0

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #93 : 08.05.2011, 21:37:18 »
kiitos P>
740 M50B25

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #94 : 14.06.2011, 12:14:45 »
itsellä ei 3 alimmaista pulttia menny suoraan kohilleen vaan vaatii pientä pirraamista mutta muut menee.
volvo 240 tdi :)

Poissa Kale3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • Autot tehty ajettaviks, ei säälittäviks.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #95 : 27.10.2011, 17:38:31 »
Niin, tuo imusarja homma. Mitenkä se nyt oli, voiko sen ny tehdä silleen niiku pakosarjankii..  :o Kun ei kaasuläppää tms.. ??   :P
-Etuveto on etuvoimaa, neliveto on vetovoimaa.. :D

Poissa MJF

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #96 : 03.11.2011, 07:18:57 »
Miten on eerop laitteet rokannut?

Poissa allu-85

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 364
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #97 : 07.11.2011, 19:47:40 »
Minkä kokkoinen cooleri menee helposti V70N 2,5 tdi:n keulalle? Mites ne lähdöt tulisi olla, samassa päässä, toinen ylhäällä ja toinen alhaalla?
V70N D5244T2

Poissa Dieseli

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #98 : 25.11.2011, 20:58:53 »
Tuli sitten viime lauantaina käytyä kuopiossa Findieselillä. Autosta, V70N, on katti tyhjätty ja EGR tulpattu, muuten vakio. Ennen softausta antoi 149 hv ja 307 nm. Olen tuohon aika tyytyväinen, autolla on ajettu 310 tkm. Arttu teki taikansa ja sen jälkeen lähti 173 hv ja 390 nm. Hitusen pukkas hymyä naamalle, auto muuttui aika rajusti. Seuraavaksi sitten uutta ahdinta suunnittelemaan..
V70N TDI
FH 12 460 (töissä)

Poissa Razur

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #99 : 28.11.2011, 10:22:46 »
Mitäs venttiilijousia olette vaihteneet alkuperäisten tilalle?

Poissa MJF

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #100 : 28.11.2011, 11:59:55 »
Osassa moottoreista on yksinkertainen jousi, osassa pikkujousi ulkojousen sisällä. Yhteen koneeseen laitoin yksinkertaisen jousen kaveriksi pikkujousen tuplajousisesta. Oli vähän jäykempi kuin vakio tuplajousi. Seuraavaan versioon laitoin Rostenin diisseli-jouset, puntarilla mitattuna ei ollut jäykkyydessä juurikaan eroa tuohon tehtyyn tuplajouseen. Lukemat on tietenkin tullut hukattua johonkin ajan myötä :( Sinnehän sopii mitkä vaan Volkkarin 1,5-2,0 koneen virijouset, Kentiltä, Cranelta tai Compilta löytynee tarjontaa.

Poissa Karvonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #101 : 31.01.2012, 16:01:55 »
En nyt tiennyt oikein mihin muuhunkaa topicciin laittaa ja uutta en tohtinut aloittaa eli: Itsellä tuollainen vakio 2.5 TDI 850 farkku, ja miettinyt tuossa että tekisi mieli hieman piristää sitä ehkä kesällä mutta en tiedä oikein mitä kannattaisi tehdä. Evrystä olen lueskellut mutta ei välttämättä oikein homemade patentit innostaisi itseä. Täten olen siis miettinyt että jos käyttäisi jossain missä heittäisivät toisenlaisen ohjelman käyttöön kun aikalailla yleisesti lupailevat sillä n. ~170hv ja ~330nm vääntöä. Ajattelin nyt sitten kysäistä että olisiko moisessa mitään järkeä ja löytyykö muita jotka olisi tehnyt moista? Tehotavoite ei siis ole mikään mailmaa mullistava ja moisetkin lukemat varmasti piisaisivat, ainakin hetkeksi ;)

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #102 : 31.01.2012, 20:20:22 »
Täten olen siis miettinyt että jos käyttäisi jossain missä heittäisivät toisenlaisen ohjelman käyttöön kun aikalailla yleisesti lupailevat sillä n. ~170hv ja ~330nm vääntöä. Ajattelin nyt sitten kysäistä että olisiko moisessa mitään järkeä ja löytyykö muita jotka olisi tehnyt moista? Tehotavoite ei siis ole mikään mailmaa mullistava ja moisetkin lukemat varmasti piisaisivat, ainakin hetkeksi ;)
Järkevä vaihtoehto.
Paikkoja löytyy monia, riippuu missä päin itse olet.
Debil, Turbotec, Special Tuning Harinen, Motest.....

Poissa ay28922

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #103 : 09.02.2012, 09:17:03 »
V70N 2.5Tdi ja katin tyhjennys kiinnostaa. Mun ymmärryksen mukaan sisuskalut voi hakata tohjoksi ja se on siinä...?
Muutama kymysys kuitenkin:

- muuttuuko pakoäänet, kumiseeko (ei kuljettajan  ::)) kajuutassa tämän jälkeen?
- pitääkö katin sisään vetää ehjä putki?
- pitääkö putki irroittaa turbolta saakka tässä II korisessa?

Poissa Karvonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #104 : 10.02.2012, 23:43:57 »
Kertokaapas jotain faktatietoa, miten päästäisiin n. 200hv kieppeisiin mahdollisimman halvalla ja myös hintoja ja mielellään tietoja mistä. Tuota ohjelmaa mietin että käyttäisi jossain mutta 600e pelkästä ohjelmasta on melko suolainen hinta, mutta pääseekö millään muulla keinolla noihin puitteisiin hieman halvemmalla? Ja eikös ole niin että n. 200hv tehoilla ei tarvitse vielä ruveta muualta vahvistelemaan?

 

Ateho  Elekma