Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

2.5TDI virityskeskustelut

  • 1042 Vastauksia
  • 344578 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #135 : 13.04.2012, 22:29:17 »
tuossa ois ainakin Klracing:in 60 mm malli



-->  http://shop.klracing.se/sv/artiklar/intercooler/modellanpassade-intercooler/volvo-12/volvo-v70n-2000-2007-60mm.html

oli siellä vielä 45 mm paksunenkin

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa Henkka 80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Autossa aina mukana BSR:n lukija.

V70 2.5D -01 & MB Sprinter -97

Poissa v8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #137 : 19.04.2012, 17:39:29 »
myö tilattiin uudempaan v70 2.5tdi.iihin tuommoinen 45mm paksu. huomattava ero vakioon jo tuossa. eihän se vakio kenno ole kuin ~3cm paksu ja sitä perkeleen muovia joka halkeilee pakkasilla. 20e hinta ero alkuperäiseen ja pitäisi kestää auton loppu ikä. ei aivan bolt on mutta varmasti helpompi kuin yleismallit ;) 60mm saa varmasti jo sovitella enempi

Poissa Henkka 80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Autossa aina mukana BSR:n lukija.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #138 : 20.04.2012, 10:12:03 »
myö tilattiin uudempaan v70 2.5tdi.iihin tuommoinen 45mm paksu. huomattava ero vakioon jo tuossa. eihän se vakio kenno ole kuin ~3cm paksu ja sitä perkeleen muovia joka halkeilee pakkasilla. 20e hinta ero alkuperäiseen ja pitäisi kestää auton loppu ikä. ei aivan bolt on mutta varmasti helpompi kuin yleismallit ;) 60mm saa varmasti jo sovitella enempi

Kerroppas lisää asennuksesta. Pitikö paljonkin siirtää toisia kennoja? Haaveilin just tuosta 60mm coolerista.  ::)

V70 2.5D -01 & MB Sprinter -97

Poissa v8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #139 : 21.04.2012, 22:00:44 »
Kerroppas lisää asennuksesta. Pitikö paljonkin siirtää toisia kennoja? Haaveilin just tuosta 60mm coolerista.  ::)
eipä tuossa mitään ihmeellistä. puskuri,lukkopelti ja valot pois tieltä. holkit joutui tekemään kiinnikkeiden väliin ettei kiristäessä väännä kennon reunoja kappaleiksi vaan jää ilmarakoa. 60mm joutuu varmaankin jumppaamaan enempi kun tulee puskurin rautakehikko vastaan?? näin ainakin kakkos kopassa.ykkösestä en osaa sanoa :)

Poissa Henkka 80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Autossa aina mukana BSR:n lukija.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #140 : 22.04.2012, 09:48:32 »
Niin pullaposki V70 tää miun kiulu onkin. Kiitti vinkistä.  :) Eipähän se tuo 45millinenkään ahistaa.  :D

V70 2.5D -01 & MB Sprinter -97

Poissa v8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #141 : 22.04.2012, 19:44:11 »
oi perkule niinpäs onkin. päivän homma kaverin kanssa. ainut veemäinen homma saada vanha pois kun ilmastoinnin kenno letkujen varassa sopivasti tiellä.uusi ahdistaa sitten vielä enempi lähdöistään puskurin palkkeihin vai mikä runko lie olikaan. varmasti tuo 45mm riittää jos ahdin ja suuttimet pysyy vakiona.

Poissa Henkka 80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Autossa aina mukana BSR:n lukija.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #142 : 22.04.2012, 19:59:54 »
oi perkule niinpäs onkin. päivän homma kaverin kanssa. ainut veemäinen homma saada vanha pois kun ilmastoinnin kenno letkujen varassa sopivasti tiellä.uusi ahdistaa sitten vielä enempi lähdöistään puskurin palkkeihin vai mikä runko lie olikaan. varmasti tuo 45mm riittää jos ahdin ja suuttimet pysyy vakiona.

Asiaa varmaan auttais jos ottais ilmastoinnin kennon pois tieltä? Kaverilla olis vermeet kylmaineen poistoon ja lisäämiseen.
Suuttimet ja ahdin pysyy ainakin vielä vakiona. Katotaan sitten myöhemmin uudestaan.  ;)

V70 2.5D -01 & MB Sprinter -97

Poissa v8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #143 : 23.04.2012, 06:20:20 »
kyllähän se auttaisi mutta myö ei ruvettu toimivaa ilmastointia laittamaan huolto kuntoon kun osaava tekijä löytyi ;)

Poissa vaihtoehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #144 : 23.04.2012, 23:46:59 »
kuika paljon vääntöö tuo automaatti lodju kestää?

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #145 : 25.04.2012, 20:45:41 »
kuika paljon vääntöö tuo automaatti lodju kestää?

Bensavehkeissä esim BSR muistaakseni on rajoittanu väännön 410Nm, manuaalissa on 430Nm. Tämä siis ainakin 855 ja 854 T5/T5R/R. Laatikko on vissiin sama? Tuon tarkempaa tietoa ei ole..
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: Re: Vs: Re: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #146 : 14.05.2012, 21:28:00 »
Letku irti hukkikselta pitäisi ahtaa noin puoli kiloo.
Toimii juurikin päinvastoin kuin perinteinen hukkis.

Jos näin toimien ahdot pysyy alhaalla, voisi vika olla siinä magneettiventtiilissä minkä kautta letkut tulee hukkikselle.
Imuputkeen menevä letku saattaa toki olla tukossa.
Olihan MAP-anturille menevä yhteys tsekattu.

Nyt on evry paikallaan, ja meinas pelästyä kun ahdot hyppäs yli mittarin skaalan  :o nopeasti vaan potikkaa pienemmälle...

Eli nyt pitäis tutkia tuo ahtopuoli, elikkäs juurikin miks ahtaa noin paljon. Ilman evryä ahto siis 1.3 ja evryn kanssa 1.5++ ja tuo siis vielä hillityillä vastuksilla.

Oliko asia nyt näin että jos hukkikselta ottaa letkun irti, ja ahtaa sen puol kiloa, niin hukkis kunnossa, mut jos näyttää jotain muuta niin hukkis jumissa?

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Re: Vs: Re: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #147 : 14.05.2012, 21:47:09 »
Nyt on evry paikallaan, ja meinas pelästyä kun ahdot hyppäs yli mittarin skaalan  :o nopeasti vaan potikkaa pienemmälle...

Eli nyt pitäis tutkia tuo ahtopuoli, elikkäs juurikin miks ahtaa noin paljon. Ilman evryä ahto siis 1.3 ja evryn kanssa 1.5++ ja tuo siis vielä hillityillä vastuksilla.

Oliko asia nyt näin että jos hukkikselta ottaa letkun irti, ja ahtaa sen puol kiloa, niin hukkis kunnossa, mut jos näyttää jotain muuta niin hukkis jumissa?

Rakensitko ite sen evry-palikan? Ahtaako koko ajan 1,3 vakiosetupilla vai onko se vaan piikki?

Itelle tulossa säädettävä aftermarketti-boxi. En jaksanu alkaa ite näprää. Jahka saa sen paikalleen niin nostaa ahtoja hiukan, ite luin että tuo 1,3 ahdot olis piikki ja jatkuva ahto olis siellä 0,9 hujakoilla.

Vastaus, joka ei vastaa sun kysymykseen millään tavalla.  :D
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #148 : 15.05.2012, 08:11:56 »
juu siis ilman evryä oli ahdot pysyvänä siellä 1.3 hujakoilla, ja nyt tietysti vähän enemmän...
Ja oma boksi sinne meni, tuolla FAQ:ssa oli kans viritelmistä kaavio...

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #149 : 15.05.2012, 09:05:14 »
juu siis ilman evryä oli ahdot pysyvänä siellä 1.3 hujakoilla, ja nyt tietysti vähän enemmän...
Ja oma boksi sinne meni, tuolla FAQ:ssa oli kans viritelmistä kaavio...

Onko sulla ahtomodi tehtynä jo valmiiksi?
X6 35D

F20 120d M-Sport

 

Samppasport  Futurez