Ateho  Elekma

2.5TDI virityskeskustelut

  • 1042 Vastauksia
  • 344577 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #180 : 06.09.2012, 11:44:22 »
No siinä tapauksessa. Onko kellään kokemusta jos lastun kanssa käyttää evryä. Ja se ei taida sitten pitää paikkaa mitä jostain luin että lastut ei nostaisi ahtoja, että niitä pitäisi muilla keinoin nostaa

Siis tuota kaupallista evrymodia on ihan markkinoitu tehoboksin sekä teholastun nimissä :P
Eli voi olla juuri tällainen tapaus jos on jostain kysäisty tietoa "lastusta"...


Ja sitten vielä oikeat lastut tietysti ihan erikseen  ;)

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2129
  • Tampere - Pori
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #181 : 06.09.2012, 11:58:54 »
Siis tuota kaupallista evrymodia on ihan markkinoitu tehoboksin sekä teholastun nimissä :P
Eli voi olla juuri tällainen tapaus jos on jostain kysäisty tietoa "lastusta"...


Ja sitten vielä oikeat lastut tietysti ihan erikseen  ;)

Puurot ja vellit taas sekaisin  :P

Jos lastua meinaat (Lastu=moottorin ohjainlaitteeseen vaihdettava piiri, jossa muutettava ohjelma sijaitsee) niin pyydä heti kättelyssä sellainen "oksat pois"-ohjelma, niin ei heti tarvitse evryjen kanssa leikkiä lisätehoa kaivatessa (jos tämä on siis hakusessa).

Jos pelkää evryä meinaat niin sitten ahtomodi ehdottomasti rinnalle niin saat kaiken hyödyn irti ja käryäkin vähemmän!
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #182 : 06.09.2012, 15:54:11 »
Puurot ja vellit taas sekaisin  :P

Jos lastua meinaat (Lastu=moottorin ohjainlaitteeseen vaihdettava piiri, jossa muutettava ohjelma sijaitsee) niin pyydä heti kättelyssä sellainen "oksat pois"-ohjelma, niin ei heti tarvitse evryjen kanssa leikkiä lisätehoa kaivatessa (jos tämä on siis hakusessa).

Jos pelkää evryä meinaat niin sitten ahtomodi ehdottomasti rinnalle niin saat kaiken hyödyn irti ja käryäkin vähemmän!

Juurikin näin  :)
itse mennään evryllä siihen asti kunnes on varaa panostaa oikeaan lastuun/ ohjelman muokkaukseen...
samalla sais myös egr-koodit nollattua ja muutakin  8)

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

The moose

  • Vieras
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #183 : 06.09.2012, 16:04:21 »
minkäköhän laisella rajapyykillä tollanen s 70 2,5 tdi kone on, kun ko auton myyjä ilmoittaa tehoksi 270kw. ??

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #184 : 07.09.2012, 12:29:57 »
Oli sillä porteri, mutta en muista että olis mekaanista ahdinta ollu.

Sen verran mitä heikkoja muistikuvia on vanhalta foorumilta, niin ainakin silloin portterissa oli joku VNT ahdin. Ja muutenkinhan mies tykkäsi noita VNT hyrriä harrastella, kiitettävin tuloksin. Onkohan tuo portteri vielä olemassa ja hengissä, kun ei ole tullut juttuja enää vastaan mistään?

Manuaali. Automaatteihin ei oikeen luotto riitä :)

Etuvedon laatikot on mulle täysin vieraita kamppeita, mutta mikäli se nyt on lähes vastaava takavedon m90 laatikon kanssa niin se 600-700nm pitäisi kestää ilman ongelmia. Tosin viisaammat saa tästä kertoa lisää, sillä tämä MUTU veikkaus perustuu täysin siihen olettamukseen että se on yhtä vahva kuin sukulaisensa m90, mikä ei ole ollenkaan varmaa.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa oluttynyri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #185 : 07.09.2012, 14:29:20 »
Noh kyllä sen sitten huomaa kun vaihteisto antautuu :D

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #186 : 07.09.2012, 15:41:01 »
Noh kyllä sen sitten huomaa kun vaihteisto antautuu :D

Mutuilemalla sanoisin, ettei laatikon kesto tule ihan heti vastaan tdi-konetta viritettäessä.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #187 : 09.09.2012, 13:18:54 »
Mutuilemalla sanoisin, ettei laatikon kesto tule ihan heti vastaan tdi-konetta viritettäessä.

Eiks se oo melkein vauhtipyörä ensimmäisiä huolia tuossa tdi:ssä?
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa oluttynyri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #188 : 09.09.2012, 13:52:24 »
MIstä saisi paremman kytkimen ja vauhtipyörän ostettua?

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #189 : 10.09.2012, 07:13:43 »
Tuolla vois olla jotain ja vähän muutakin TDI-kamppeisiin. http://www.darksidedevelopments.co.uk/
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
2,5tdi maksimi hv/nm/ahdot
« Vastaus #190 : 23.09.2012, 07:17:34 »
Eli tuommoinen kiinnostais, että minkälaisia tehoja ja vääntöjä on mitattu ja minkämoisilla paineilla/syötöillä. Pienet modifioinnit, kuten putkisto ja cooleri hyväksytään, heh! Itellä 850tdi vm 96 ja evry+ahto mod paikallaan, paineet 1,4 ja ei aivan pikimustaa, mutta ihan kunnon pötköä tulee... ahtoputket 60mm rosteria, alucooleri. Katti on uuninpankolla ;) Aika järkyttävä ero vakioon on!! Penkkiin Motestille vajaan parinviikon päästä, niin saan faktaa...
« Viimeksi muokattu: 16.10.2012, 20:34:51 kirjoittanut kenkee »
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #191 : 10.10.2012, 20:45:19 »
Vähän ohi aiheen mutta kysyn kuitenkin.

Mistä voisi päätellä onko pumpun ajoitus pielessä jos ei ole testeriä millä varmistaa asia.
Olen ehkä menossa kahtomaan yhtä TDI koneista autoa joka työntää sinistä tyhjäkäynnillä, mutta asiasta kun ei ole varmuutta onko vain pumpun ajoitus pielessä.
Myyjälläkään ei ollut asiasta sen kummempaa tietoa.
Kuulema kaasua polkaistessa häviää sinisen työntäminen.
ajettu 446tkm mittarin mukaan ja ei kuulema huohota.

Olisi kiva tietää ettei tulisi turhaan ajettua 500km lenkkiä romun takia  :buck2:
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #192 : 10.10.2012, 20:53:52 »
Pumpun ajotuksen tarkistaminen maksaa reilu kolmekymppiä ni eikse ois parempi ottaa varman päälle? Ku tuossahan on aika tarkka tuo pumpun säätö, voi olla pielessä vaikka ois mekaanisesti katottu kohilleen.  Ehota vaikka, että käyttää tarkistuksessa. Jos ei pielessä ni sä maksat, jos pielessä ni kattoo kauppahintaa alaspäin? :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #193 : 10.10.2012, 20:59:50 »
Pumpun ajotuksen tarkistaminen maksaa reilu kolmekymppiä ni eikse ois parempi ottaa varman päälle? Ku tuossahan on aika tarkka tuo pumpun säätö, voi olla pielessä vaikka ois mekaanisesti katottu kohilleen.  Ehota vaikka, että käyttää tarkistuksessa. Jos ei pielessä ni sä maksat, jos pielessä ni kattoo kauppahintaa alaspäin? :)
Tuo oli kyllä tiedossa että pumpun viimeinen hienosäätö tehdään piuhan nokassa.
Myyjää tuskin hirveänä kiinnostaa lähteä kiikuttamaan leimaamatonta autoa piuhan nokkaan.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa mattipeura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #194 : 10.10.2012, 22:00:01 »
MIstä saisi paremman kytkimen ja vauhtipyörän ostettua?

ebayssa oli jotain massalevyasetelmia myynnisä jotka kestäis 30% enemmän vääntöä ja sit voi samppasportilla olla

 

Autoracing  KL-varaosat