Kulkukoira  Proturbo

2.5TDI virityskeskustelut

  • 1042 Vastauksia
  • 344591 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #240 : 26.10.2012, 21:37:11 »
Ja mikähän laite on kyseessä jos noin tekee? En ole ennen kuullut...
Tänne foorumille liittymättä, mutta useissa työkoneissahan ei ole välttämättä hukkaporttia..

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2129
  • Tampere - Pori
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #241 : 27.10.2012, 00:20:34 »
Tänne foorumille liittymättä, mutta useissa työkoneissahan ei ole välttämättä hukkaporttia..

Totta, mutta luetaanko diesel Volvo työkoneeksi... :D
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2129
  • Tampere - Pori
Vs: 2,5tdi maksimi hv/nm/ahdot
« Vastaus #242 : 27.10.2012, 00:23:39 »
sitte ei muuta kun kiinteetä vauhtipyörää ni loppuu tärinä ja jurina  :hello:

Tai sitten se tärinä ja värinä vasta alkaakin :D
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #243 : 27.10.2012, 04:54:17 »
Totta, mutta luetaanko diesel Volvo työkoneeksi... :D
No ei se kaukana ole  :2funny:

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #244 : 27.10.2012, 18:12:03 »
Tapaus on -00 mallinen S70 2.5D joku viritysohjelma kuuleman mukaan laitettu ja kyllähän se vetääkin hyvin.
Oireena joksus aavistuksen rynkyttää joutokäynnillä ja sitä ois tarkotus korjata koputtelemalla pumppua.
Onko sille IQ(vai mikä se oli)-arvolle joku ohjearvo olemassa? Vai ihanko summassa vaan?
Veljellä ois käytössä Boschin KTS-joku millä sen ilmeisesti voi tarkastaa..
Tämä tuli tänään korjattua onnistuneesti vasaralla, joutokäynti on nyt tasaista joka tilanteessa. Ihan jännittää että lähteekö vielä aamulla käyntiinkin..

Ei nähny KTS:llä IQ-arvoa, tai sitten en vaan osannut.
Ruiskutusennakko aika aikasella, mutta veli meinas että parempi niin päin niin on varaa hihnan venyä ja kulua.
Ilmamassamittarista oli jäänyt koodi ja se mittasi vähän eri lukemaa kuin ohjearvo oli annettu, en nyt muista miten ne meni mutta varmaan korjaantuu putsaamalla..

E: lähtee hyvin käyntiin.
« Viimeksi muokattu: 03.11.2012, 06:48:08 kirjoittanut janne81 »

Paikalla oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 2,5tdi maksimi hv/nm/ahdot
« Vastaus #245 : 28.10.2012, 16:31:31 »
ei suinkaan. ;) mulla 850ssa 740 vauhtipyörä ja -763 sachs asetelma ja jousitettu levy. todella hyvä käyttää ja ajaa ja kestänyt ilman ongelmia n. 15tkm. jousitetulla levyllä tosiaan pitää ilman ongelmaa tuon 470nm

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2,5tdi maksimi hv/nm/ahdot
« Vastaus #246 : 30.10.2012, 20:05:42 »
Meneeks toi 740 limppu sinne nakkaamalla?
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Paikalla oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 2,5tdi maksimi hv/nm/ahdot
« Vastaus #247 : 31.10.2012, 19:37:33 »
juu, kaikki ed. mainitut osat menee heittämällä!

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2,5tdi maksimi hv/nm/ahdot
« Vastaus #248 : 02.11.2012, 07:59:20 »
Hyvä! Kiitos tiedosta. Täytyy laittaa ostoslistalle, kun ainakin toi alkup 2massahässäkkä rupee olla eläkeiässä jo...
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 2,5tdi maksimi hv/nm/ahdot
« Vastaus #249 : 02.11.2012, 16:34:45 »
juu, kaikki ed. mainitut osat menee heittämällä!

Vähän alkaa mennä ohi aiheen, mutta sen verran on pakko sanoa, että 740:n kytkinlevy ei sovi etuvetoisen laatikkoon. Levy pitää olla -95 tai uudemmasta 940 dieselistä.

Siihen en ota kantaa juriseeko vai ei, mutta ei se kyllä ainakaan kaasu pohjassa jurista ;) Alakierroksilla ilman kuormaa juttu onkin sitten vähän eri...

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #250 : 03.11.2012, 02:42:07 »
Tänne foorumille liittymättä, mutta useissa työkoneissahan ei ole välttämättä hukkaporttia..
jep, siinähän se tuli vastaus.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Paikalla oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 2,5tdi maksimi hv/nm/ahdot
« Vastaus #251 : 03.11.2012, 21:15:25 »
aivan m90 laatikossa sama poori akselissa...

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2,5tdi maksimi hv/nm/ahdot
« Vastaus #252 : 04.11.2012, 20:23:35 »
Hmmm... Eikös se ilman kuormaa tsydeemä just niitä askeja tuhoa..? Kovalla limpulla... Ffp sivuilta muistanen lueskelleeni...
« Viimeksi muokattu: 04.11.2012, 20:31:47 kirjoittanut kenkee »
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Paikalla oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 2,5tdi maksimi hv/nm/ahdot
« Vastaus #253 : 05.11.2012, 18:11:34 »
en tiiä van onhan tuo toistaiseksi kestäny, eikä oo kuulunu mitään ylimääräistä.. voi olla että tuo jousitettu levy antaa anteeksi jonkin verran. ja softa tehty silleen että tehot alkaa vasta noin 2500 kierroksesta ylöspäin. eli ei oo liian kovia alavääntöjä, niillä ainaki saa kaiken paskaksi  ;D

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2,5tdi maksimi hv/nm/ahdot
« Vastaus #254 : 05.11.2012, 22:08:48 »
Ok. hirvittääpi vaan, kun tulee just nimenomaan matka-ajoa niin paljon... (100-130km/pv). Hakkaako tuo kova limppu sitten askin mäsäksi, tiiä häntä... Mikäs levy sulla siellä vääntöä vastaan ottaa? (on joo vähä ohi aiheen, mutta liittyy kuitennii aika läheisesti tohon NM kohtaan..) Ovat kuulemma noita askeja saaneet kovan vauhtipyörän takia hajoomaan normi matka-ajossa...
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

 

RallyBaron  Samppasport