Samppasport  Futurez

2.5TDI virityskeskustelut

  • 1042 Vastauksia
  • 344595 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 2,5tdi maksimi hv/nm/ahdot
« Vastaus #255 : 06.11.2012, 19:03:15 »
kytkinlevy on sachshin 940 diesel volvoon passaava. on mulla sarjanumerokin jossain jos satun löytämään...  :)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 2,5tdi maksimi hv/nm/ahdot
« Vastaus #256 : 06.11.2012, 23:39:39 »
Hmm, mielenkiintoisia juttuja. Appiukolla on v70 -97 2,5 TDI ja kovasti mietiskelee tuollaisen teholastun asennusta. Voiko sitä asennella itse, vai onko ihan jonkun ns. "korjaamon" tehtävä juttu? Kovasti se nyt on Volvoon tykästynyt. Meinasi sitä vaihdella, kun anoppi sanoi loppuunajetuksi (320tkm :D), Audin farmariin tai uudempaan volvoon. Kuitenkin nyt kaikki kalleimmat kuluvat osat uusittu, joten mitä sitä vaihtamaan (ja onhan volvo eritilava ku joku sporttiaudi).

Mielestäni kyllä liikahtaa jo ihan kiitettävästi vakionakin, mutta jos kerta ero on huomattava, niin pitäähän sille semmoinen taikasipsi siihen hommata. 8)
Pienenä taka-ajatuksena, että saisi sen sitten joskus myymään sen minulle...

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2,5tdi maksimi hv/nm/ahdot
« Vastaus #257 : 07.11.2012, 21:01:54 »
No jos ihan uudelleen ohjelmointia tai lastutusta(varmempi tapa), meinaat, niin isommilta paikkakunnilta kyllä joku paja löytyy joka semmosia tekee. Tuo evry ja ahto modaus on sitte eri juttu, niin sanottua pilipalivirittämistä, helppoa, varsinkin jos saa valmiit hilut jostain 15eerolla tyyliin... Itellä ei ainakaan mitään moitittavaa ole ollut, päinvastoin. Katkaisiasta saat vekottimen vakioksi ja tarvittaessa voit kääntää potkua niin paljon kun laitteista löytyy!! Löylyä on vakioon verrattuna aivan kauheesti enemmän! Tänäänkin tuli taas 350km lisää tauluun (aj. 401tuh. ja evryllä ja ahto modin kanssa 10tuh.) ja ei pienintäkään ongelmaa, ihan kun ei vielä ikinä muutenkaan. Huollan tosin vanhusta todella tarkasti... nämä siis omia kokemuksia, en suosittele ketään virittämään autoaan, laitonta nääs... ;)
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2,5tdi maksimi hv/nm/ahdot
« Vastaus #258 : 07.11.2012, 21:04:23 »
Niin joo, anopille tiedoksi: sittekun siinä vollessa on taulussa 640tuh. eli puolet lisää, niin sitten voi ruveta huutelee ;D
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 2,5tdi maksimi hv/nm/ahdot
« Vastaus #259 : 08.11.2012, 00:24:13 »
Niin joo, anopille tiedoksi: sittekun siinä vollessa on taulussa 640tuh. eli puolet lisää, niin sitten voi ruveta huutelee ;D

Niin, oli pujota penkiltä kun kerroin kaverin merikontin mittarin pyörähtäneen ympäri 1,5 kertaa... :2funny: (ei varmaa mutta vahvat on merkit).

Joo, jotain tuo appiukko höpötti, että olisi ollut joku "teholastu" jossain 200 eerolla myynnissä. Vähän huono vaan ottaa aina sen puheista mitään selvää, kun ei se autoista oikeasti mitään tiedä. Osaa kyllä tehdä, muttei mitään tiedä. :D
Onkos Jyväskylässä mitään pajaa joka niitä lastutuksia tekisi ja millaisessa hintahaarukassa liikutaan? En nyt tiedä mistään poksin ohjelmoinnista, vai sitäkö sillä lastutuksella tarkoitetaan? ???

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: 2,5tdi maksimi hv/nm/ahdot
« Vastaus #260 : 08.11.2012, 03:44:27 »
Noi tdi:t pitää ilmeisesti kaikki "lastuttaa", eli pitää uusi piiri piiri juottaa boxiin. Mut mieluummin tuommonen kunnon ohjelman sisältävä piiri kun evryjä tms tehoboxeja. Ei varmaan montaa saturaista enää nykyaikana noihin vanhempiin maksa, pistä kyselyä vaikka VRCF:n yhteistyökumppaneille.
V40 T2 -17
Kuvat

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 2,5tdi maksimi hv/nm/ahdot
« Vastaus #261 : 08.11.2012, 03:50:26 »
Noi tdi:t pitää ilmeisesti kaikki "lastuttaa", eli pitää uusi piiri piiri juottaa boxiin. Mut mieluummin tuommonen kunnon ohjelman sisältävä piiri kun evryjä tms tehoboxeja. Ei varmaan montaa saturaista enää nykyaikana noihin vanhempiin maksa, pistä kyselyä vaikka VRCF:n yhteistyökumppaneille.
Just kahtelin tuolta "moonlight motorsport" -sivustoilta näitä juttuja. Vaikuttaa todellakin järkevämmältä kysellä sieltä ihan kunnollista lastutusta... Hintaerokaan kun ei ole niin iso, että kannattaisi alkaa itse sekoilemaan noiden kanssa. Lisäksi kun minä suostun maksamaan palvelustakin (ja niin myös appiukko).
Ja saisi ihan faktaa paperilla siitä, että mitä tapahtui lastutuksen aikana. :pomo:

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2,5tdi maksimi hv/nm/ahdot
« Vastaus #262 : 08.11.2012, 07:48:35 »
Itsekkin kyllä suosittelen ihan "kunnon" lastutusta. Hintaa veikkaisin operaatiolle n.400eeroa. Kaverin hdi mösjöö käytettiin ja sitäluokkaa se ainakin maksoi. Suu virneessä kotia päin kaveri ajeli ja tuumas että, NAM NAM!!  Lämpimästi moiseen operaatioon voin kokemuksen perusteella suositella MoTestiä jyväskylässä. (en tiiä saako mainostaa...) Olen ite semmonen "pioneeri" että tykkään testailla ja väkerrellä kaikkea "kivaa" noihin kotteroihin, joten evryillä ja ahtomod piuhahässäköillä mennään... Näissä kokeissa vaan on aina se riski, kun kaikki irti säädöillä mennään, että joskus sitä remonttia voi vielä olla edessä, jopa volvossa ;) Ensi viikolla vois olla yks mahdollisuus saada toi oma härpäke penkkiin, niin selviäis vihdoonkin onko budjettivirityksillä paljonkaan virkaa... ;D
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3195
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #263 : 09.11.2012, 13:35:53 »
Muakin kiinnostas.
Ja mikähän laite on kyseessä jos noin tekee? En ole ennen kuullut...

Esim mun vanha W124 200DTic  ;) Syötöllä säädeltiin ahtodot. Portiton Schwitzer S2 hönkijänä ja kevyellä 1,0Bar paineella ajeltiin ko käyttis oli silloin kyseessä. normi maantieajossa 80km/h ahtoi 0,1bar, 100km/h oli hieman vajaa 0,3 bar ja motarilla 120+km/h oli reilu 0,5bar ahdot ;)
 
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa thabandit^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • En osaa kävellä käsilläni.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #264 : 12.11.2012, 19:37:41 »
Myös kuorma-autoissa käytetty ratkaisu tuo "syötöllä" ahtojen säätely.
Rule number one:
-Respect a mans car, a man respects you.

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #265 : 12.11.2012, 22:18:57 »
Ja sama homma on vieläki uusissa työkone dieseleissä käytössä että syötön määrä rajaa maksimi ahtopaineen. Vaikkaki on käytössä sähköohjattua pumppua/commonrail tekniikkaa ni silti se turbo on kiinteällä pakopesällä. Paha vaan kun moottoriin ajetaan uus ohjelma joka nostaa tehoa enempi ni yleensä vaarana on ahtojen karkailu reilusti yli keston rajojen. Samaha se pätöö jälkiahdetun henkilöautomoottorin kanssa jos on kiinteää pakopesää tai liikapientä hukkaporttia.

Poissa Razur

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #266 : 13.11.2012, 21:47:14 »
Mitenkäs näihin viri viri laitteisiin olette nokkia ajotellu? Millaisilla työkaluilla. Omassa ihan R-Koneistuksen perus hionta, joka laitettu ihan vain lattaraudalla nolliin. Millaisia "hifi" malleja on porukka rakennellu tai käytellyt? Jolla nokan ajoitus olisi helppo tehdä ja mahdollisesti säädellä tarpeen vaatiessa.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #267 : 07.12.2012, 11:53:39 »
Mullon ahdistin aika entinen ja tarve olis uudelle, niin osaisko joku sanoa meneekö tähän koneeseen joku muu ahdin "heittämällä" paikoilleen? Jos joltaki löytyy joku korvaava tai käytetty alkuperänen ni vois tarjota yvllä.. :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #268 : 08.12.2012, 20:37:59 »
Mullon ahdistin aika entinen ja tarve olis uudelle, niin osaisko joku sanoa meneekö tähän koneeseen joku muu ahdin "heittämällä" paikoilleen? Jos joltaki löytyy joku korvaava tai käytetty alkuperänen ni vois tarjota yvllä.. :)
Tämä kiinnostaa, joskus jossain olen lukenut että fin-turbo ois tehny jonkun hybridin vakio kuoriin? Kokemuksia semmosesta?

« Viimeksi muokattu: 08.12.2012, 20:51:03 kirjoittanut janne81 »

Poissa ikajukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #269 : 09.12.2012, 11:11:52 »
Tere, itsellä on ollut paikoillaan hieman yli 2 vuotta Fin-Turbon vakiokuoriin tehty sisuskaluiltaan päivitetty versio. Ei pahaa sanottavaa, herää lähes yhtä hyvin kuin vakio. Pakopaineet noin 2,1 bar kun ahtoja 1,6 bar ja ohjelmalla suurin piirtein kaikki kiskottu irti mitä on otettavissa kuitenkin savun määrä pysyy vielä kohtuullisena... Muutama viikko sitten otettiin katalysaattori pois, aika paljon vaikutti vielä positiiviseen suuntaan: Kolmosella välin 60-120 aika parani n. 0,8 s: 50 alkuvauhdista useampi veto ajat välillä 5,9 s-6,2 s.. :) Ainut asia minkä kanssa piti tapella pirusti oli ahtojen seilaaminen, senkin sain ratkaistua kun kokeiluja teki tarpeeksi pitkään... Mappina mulla on Volkkarin 3 bar map, joka on asennettu imusarjaan alumiiniseen egr:n sulkulaippaan...

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron