Autodiagnoosi  Carcom Oy

2.5TDI virityskeskustelut

  • 1042 Vastauksia
  • 344600 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #270 : 09.12.2012, 15:56:33 »

tämmöne lähti tulee, kiitokset pomolle :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #271 : 09.12.2012, 16:25:21 »

tämmöne lähti tulee, kiitokset pomolle :)
-H-
Ei mua kannata kiitellä vaan myyjää.   ;)

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #272 : 09.12.2012, 16:28:40 »
-H-
Ei mua kannata kiitellä vaan myyjää.   ;)
sää laitoit linkin :) ehämmää tuolta hoksannu kattoakkaa.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #273 : 09.12.2012, 18:37:48 »
Tere, itsellä on ollut paikoillaan hieman yli 2 vuotta Fin-Turbon vakiokuoriin tehty sisuskaluiltaan päivitetty versio. Ei pahaa sanottavaa, herää lähes yhtä hyvin kuin vakio. Pakopaineet noin 2,1 bar kun ahtoja 1,6 bar ja ohjelmalla suurin piirtein kaikki kiskottu irti mitä on otettavissa kuitenkin savun määrä pysyy vielä kohtuullisena... Muutama viikko sitten otettiin katalysaattori pois, aika paljon vaikutti vielä positiiviseen suuntaan: Kolmosella välin 60-120 aika parani n. 0,8 s: 50 alkuvauhdista useampi veto ajat välillä 5,9 s-6,2 s.. :) Ainut asia minkä kanssa piti tapella pirusti oli ahtojen seilaaminen, senkin sain ratkaistua kun kokeiluja teki tarpeeksi pitkään... Mappina mulla on Volkkarin 3 bar map, joka on asennettu imusarjaan alumiiniseen egr:n sulkulaippaan...
Mitä sille ahtimelle on tarkalleen tehty, tiiätkö? Paljonko maksaa suunnilleen tuommonen turbo?

Poissa ikajukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #274 : 09.12.2012, 19:05:21 »
Sisuskalujen speksejä en silloin sen tarkemmin udellut... Huoltokirjan välistä tongin kuitin, näytti loppusumma olleen 900€, hintaan sisältyi myös irrotus ja takaisin asennus.

Poissa mattipeura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #275 : 19.12.2012, 21:56:58 »
mikähän on tuommosen 2000/2001 mallin V70 vakioahdin ja mikä siihen kannattais vaihtaa jos lähetään hakemaan 250hepan tehoja?suuttimet on menossa vaihtoon ja putkisto mutta ahdin on vielä kysymysmerkki

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #276 : 19.12.2012, 22:20:13 »
Se on tuo k14, pari viestiä taaksepäin on kuvakin. Lueskeleppa tätä topicia niin saat hyviä vinkkejä. :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

donnari

  • Vieras
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #277 : 21.12.2012, 11:33:42 »
Mitä sille ahtimelle on tarkalleen tehty, tiiätkö? Paljonko maksaa suunnilleen tuommonen turbo?

Eihän sieltä saakkaan kysellä speksejä :oOlisin teettänyt ahtimen siellä,mutta kun kyselin siipikokoja ym.mulle vastattiin että epäilenkö etteivät osaa tehdä ahtimia!!!
Sieltä voi tilata ahtimen vain tyyliin 200hv kiitos!!Pitäköön tunkkinsa,kyllä minä haluan tietää mistä pitää maksaa. :peetu:

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #278 : 21.12.2012, 11:39:59 »
Eihän sieltä saakkaan kysellä speksejä :oOlisin teettänyt ahtimen siellä,mutta kun kyselin siipikokoja ym.mulle vastattiin että epäilenkö etteivät osaa tehdä ahtimia!!!
Sieltä voi tilata ahtimen vain tyyliin 200hv kiitos!!Pitäköön tunkkinsa,kyllä minä haluan tietää mistä pitää maksaa. :peetu:
jos haluat alkaa testailee ilman oman turbon hajoamisriskiä ni multa saat vakioahtimen joka on huollon tarpeessa, jos vaikka pullakahvit tarjoat :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Aerto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #279 : 02.01.2013, 23:44:08 »
Moi. Itse en tiedä mitä viriä on mutta entisen omistajan mukaan on ECM ohjelmoitu. Saako S70 2.5TDI d2525t koneella olevaan stage 1 lastua? Ja kannattaako enää hirveenä viritellä kun on kilometrejäki jo reilu 620 tuhatta?

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #280 : 13.01.2013, 21:21:21 »
Moi. Itse en tiedä mitä viriä on mutta entisen omistajan mukaan on ECM ohjelmoitu. Saako S70 2.5TDI d2525t koneella olevaan stage 1 lastua? Ja kannattaako enää hirveenä viritellä kun on kilometrejäki jo reilu 620 tuhatta?
Mitäs niillä kilsoilla on väliä jos kerran toimii..
MoTest:n Mikalta kysyin että onko tuo mun auto eniten ajettu sen lastuttama D5252T 522000 lukemallansa niin sano että ei lähellekkään, 670000 ajetun oli joskus tehny  :)

Poissa allu-85

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 364
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #281 : 17.01.2013, 22:41:38 »
Itsellä v70n 2.5tdi myllyllä. Autossa kiinni Holset he221w, bosio race 520 racet, 3" db ja jäykemmät venajouset. Vakio kytkin ja cuuleri. Auto oli tänään lastun teossa ja kytkin alkoi luistamaan. Luin taas kerran tämän topicin läpi ja ei oikein tullut selvyyttä mikä kytkin olisi vakiota parempi? Minulle riittää 200+ tehot, eli huipputehoj a ei olla hakemassa, mutta ei viitseisi tehdä kytkinremppaa puolen vuoden välein. Eli kestääkä vakio kytkin noi 200hv vai? Tuossa Raptecin Petehrin virittelemä v70n 2,5tdi, johon laiettu sintteri. Topicidsa ei vaan kerrota sen tarkemmin kytkimen speksejä. http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=60405
V70N D5244T2

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #282 : 29.01.2013, 18:38:46 »
Itsellä v70n 2.5tdi myllyllä. Autossa kiinni Holset he221w, bosio race 520 racet, 3" db ja jäykemmät venajouset. Vakio kytkin ja cuuleri. Auto oli tänään lastun teossa ja kytkin alkoi luistamaan. Luin taas kerran tämän topicin läpi ja ei oikein tullut selvyyttä mikä kytkin olisi vakiota parempi? Minulle riittää 200+ tehot, eli huipputehoj a ei olla hakemassa, mutta ei viitseisi tehdä kytkinremppaa puolen vuoden välein. Eli kestääkä vakio kytkin noi 200hv vai? Tuossa Raptecin Petehrin virittelemä v70n 2,5tdi, johon laiettu sintteri. Topicidsa ei vaan kerrota sen tarkemmin kytkimen speksejä. http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=60405

Mulla 850 tdi:ssä

Sachs paineasetelma
osanumero: 883082 999763

Sachs jousitettu kytkinlevy
osanumero: 881864 999996

ja tietenkin d24 vauhtipyörä

kestää ainakin sen 217hv ja 470nm

hilppeet ollu paikallaan nyt noin 20000km eikä ainakaan vielä oo laatikosta kuulunu ylimääräisiä ääniä  :)

Poissa 850r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: 2,5tdi maksimi hv/nm/ahdot
« Vastaus #283 : 03.02.2013, 22:48:11 »
saatiinkos tätä ikinä penkkiin?

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #284 : 20.02.2013, 12:40:23 »
Itsellä on tuossa meneillään tuo 740 TDI proju ja siitä ajattelin kysyä muilta mielipidettä seuraavaan asiaan.

Että laitanko tuon moottorin tuolla sähköohjatulla pumpulla pelaamaan eli johtosarja, ecu ynm joutuu siirtämään tuosta 850 mistä on moottorikin lähtöisin.

Toinen vaihto-ehto olisi, että kaveri pystyisi muuttamaan tuon TDI:n sähkö-ohjatun syöttöpumpun täysin mekaaniseksi. Pumppu olisi käytännössä sama kuin alunperin mutta siihen lisättäisiin mekaaninen ahdonalainen syöttö ja sähköisen kaasun tilalle normaali kaasu-akseli.
Pumppuun ei tulisi muita sähköjä kuin sammutin solenoidi.
Tarkalleen en tiedä miten tuo käytännössä tapahtuu, mutta kolmen eri syöttöpumpun osien yhdistämisellä tuo on mahdollista kuulema.

Eihän siinä muuta mutta säästäisi aika paljon aikaa ja hermoja kun eu tarvitsisi noita sähköjä ruveta purkamaan/siirtämään 850 -->740  ELK
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

 

KL-varaosat  Race.fi