Autoracing  KL-varaosat

2.5TDI virityskeskustelut

  • 1042 Vastauksia
  • 344600 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #375 : 09.06.2013, 20:19:19 »
Pakko heittää kyssäriä, että mitä oletatte, onko paljonkin vaikutusta kiihtyvyyteen, jos katin tyhjentää/rakentaa suoran torven ahtimelta persiiseen?  :idiot2:

Syöttöjä olen evryllä nostanut "hieman". (+kantta ihan hieman hammeroitu/käytännössä ei ainakaan huomattavaa eroa vakioon koska rupes rynkyttään kun yhtään enempi kantta siirti, evryn kans ei ongelmaa)
Katkasija OFF-asennossa (ilman evryä)    0-100kmh 9,9sec.   80-120kmh 7,5sec.
Katkasija ON-asennossa (evryn kanssa)  0-100kmh 8,1sec.   80-120kmh 6,4sec.

Ja autohan oli tosiaan tuo sigin S70 TDI Automaatti.
Jes pääsee vertailee omaa  :hello:
Mittasitko jollain ohjelmalla vai kouravaralla?

Uskon katin poiston vaikuttavan, omassakin olis tehtävä heti kun vaan jaksais  :-[

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #376 : 09.06.2013, 20:47:21 »
Kyllä se vähä pirteämmältä tuntuu, en tullu kellon kans kokeilleeks mitä vaikuttaa :) mulla on 2,5" ränniä vedetty alusta loppuun yhellä läpivirtaavalla vaimentimella. Tuntuu että hengittelis vapaammin eikä vaimokaa piä iha pahana ääniä vaikka se yleensä motkottaa millon mistäki turhasta.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa HRemes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
    • S70TDI
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #377 : 10.06.2013, 00:42:51 »
RaceChronolla oli tarkoitus alunperin mittailla, mutta vaikuttaa siltä, että näissä vanhoissa nokian puhelimissa(E7) ei ole enään toimivaa GPS:sää :idiot2: Joten mittasin ihan sekuntikellolla muutamaan otteeseen ja sain keskiarvoksi nuo.. Olisin varmaan saanut vielä nopeamman ajan tuohon 80-120kmh jos olisin vetänyt pakko kolmosella enkä D:llä niin saa sen vaihteenvaihdon verran nopeemman ajan  ::) Täytyy sitten koittaa uusiks, kunhan keksin sellaisen työkalun millä saan DP:n mutterit auki ja olen ostanut uudet pultit ja mutterit katin jälkeiseen liitokseen (on meinaan hieman ehkä maantiesuola syönyt nuita pultteja mistä voi päätellä että saattaa olla jopa alkuperäinen katti. Eikä autollakaan ole ajettu kun vasta kohta 600tkm...)  :hello: Niin ja nuo ajathan on otettu kun auto on ollut täydessä toimintakuosissaan (lue: 2kpl bassoja koteloissaan kontissa, työkaluja sen verran mitä vielä konttiin on sopinut yms.)

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #378 : 10.06.2013, 19:25:02 »
Imusarjan(ja imukanavat) vielä putsaisin, ja VOT! Pyllydynossakin jo tuntee muutoksen kun tuo hengityspuoli on laitettu jokalailla kohilleen... Paineet muuten edelleen 1,6 ja taulussa kohta 424tuh, noo proplems... Vakio kytkin ja vauhtis edelleen nipussa, huh huh!! SRE odottelee hyllyssä vanhan hajoamista...(taitaavat vaatia sen he 221w pellin alle ensin...) On muuten polettu volvoo ja akkaa, mutta ei kumpikaan hajoa, sitte millään... :2funny:
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #379 : 11.06.2013, 12:05:16 »
Onkos kellään kokemuksia noista teholastu.com sivustolla myytävistä bokseista? Kunhan sopivan hintainen ja kuntoinen tdi kasipätkä osuu kiikariin niin sen jälkeen olisi tehonlisäys ajankohtaista. Ehkä joku 180hp ja 350Nm olisi passeli. Lastun lisäksi meinasin 3" hormia tyhjällä katilla ja mahollisesti orkkiskokosta alucooleria.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #380 : 11.06.2013, 12:09:37 »
Ihan vaan boksilla tuommonen vääntö kuulostaa vähän riskialttiilta vakiokytkimen kannalta. Boksi itessäänhän sisältää vaan käytännössä evrymodin, jää hienolle kotelolle ja liittimille hyvä hinta. Joo, ei oo mulla omakohtasta kokemusta mutta internetin ihmeellinen maailma kertoo :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #381 : 11.06.2013, 12:16:51 »
juurikin näin, eli tuo boksi on pelkästään evry hienossa kotelossa...

Itse olen tilaustyönä nyt tekemässä evryä, ja tuollaiselle omatekoiselle tulee hintaa komponenteille ilman liittimiä noin 20e, ja liittimet siihen päälle ~35euroa

eli aika suuri erotus on vielä hinnassa tuohon teholastun boksiin  ::)

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #382 : 11.06.2013, 12:18:39 »
juurikin näin, eli tuo boksi on pelkästään evry hienossa kotelossa...

Itse olen tilaustyönä nyt tekemässä evryä, ja tuollaiselle omatekoiselle tulee hintaa komponenteille ilman liittimiä noin 20e, ja liittimet siihen päälle ~35euroa

eli aika suuri erotus on vielä hinnassa tuohon teholastun boksiin  ::)
Millasella ohjeella kasaat? :) Jostaki löysin ihan monimutkaset ja pitkälle viedyt ohjeetki jolla ei pitäis rynkyttää ja tulee aikaviivekytkintä yms.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #383 : 11.06.2013, 12:49:32 »
Ihan vaan boksilla tuommonen vääntö kuulostaa vähän riskialttiilta vakiokytkimen kannalta. Boksi itessäänhän sisältää vaan käytännössä evrymodin, jää hienolle kotelolle ja liittimille hyvä hinta. Joo, ei oo mulla omakohtasta kokemusta mutta internetin ihmeellinen maailma kertoo :)
onko tollasessa "tehdas evrymodissa" sama ku omatekosessa että sytyttelee vikavaloa? Yhtä V70 tdi:tä kävin koeajamassa niin kun painoin kaasua reippaammin niin syttyi vikavalo. Lisäksi auto liikkui huonommin kuin vakio 850tdi farkku
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #384 : 11.06.2013, 12:51:50 »
juurikin näin, eli tuo boksi on pelkästään evry hienossa kotelossa...

Itse olen tilaustyönä nyt tekemässä evryä, ja tuollaiselle omatekoiselle tulee hintaa komponenteille ilman liittimiä noin 20e, ja liittimet siihen päälle ~35euroa

eli aika suuri erotus on vielä hinnassa tuohon teholastun boksiin  ::)
teetkö mullekkin tollasen liittimineen?  :) jos tuo on sellanen ettei syty vikavalo.

Anteeksi tyhmyyteni..eka diisseli hankinnassa :-[
« Viimeksi muokattu: 11.06.2013, 12:54:14 kirjoittanut exclusive »
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #385 : 11.06.2013, 12:55:07 »
onko tollasessa "tehdas evrymodissa" sama ku omatekosessa että sytyttelee vikavaloa? Yhtä V70 tdi:tä kävin koeajamassa niin kun painoin kaasua reippaammin niin syttyi vikavalo. Lisäksi auto liikkui huonommin kuin vakio 850tdi farkku
onhan ne varmaan vähän sivistyneempiä kun ihan raaka evry, senki voi tehä monella tapaa.. En tiä, joku vois kertoa joka on enemmän pelannu evryjen kans. Toimintaperiaate on kuitenki sama, huijataan ecua. Munki auto liikku vielä viime viikolla huonommin ku vakio 2,5tdi kun oli imm sökönä. :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #386 : 11.06.2013, 12:58:35 »
onko tollasessa "tehdas evrymodissa" sama ku omatekosessa että sytyttelee vikavaloa? Yhtä V70 tdi:tä kävin koeajamassa niin kun painoin kaasua reippaammin niin syttyi vikavalo. Lisäksi auto liikkui huonommin kuin vakio 850tdi farkku

se vikavalo ajon aikana saattaa syttyä siittä että menee liian pienelle vastus, tai sitten taas että ahdot nousevat liian suuriksi...
nämä molemmat kuitenkin kuittaantuvat ajan kanssa pois, ~5-10 min ajon aikana...

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #387 : 11.06.2013, 12:59:59 »
Millasella ohjeella kasaat? :) Jostaki löysin ihan monimutkaset ja pitkälle viedyt ohjeetki jolla ei pitäis rynkyttää ja tulee aikaviivekytkintä yms.

+ --- Katkaisija ---- 200 ohm potikka -----------------------
                                                                                      |
                                                                                      |
- --- diodi <| sekä |> diodi rinnan ---- 56 ohm vastus ---

ihan tuollailla sen kasaan, ja siis katkaisija sijoitetaan kabiiniin, jolloin itse se saadaan kytkettyä käyttöön kun on tarvetta lisävoimalle...

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #388 : 11.06.2013, 13:01:47 »
Ihan perusevry siis käsittääkseni :) Kaveri toteutti tuon katkasijan mikrokytkimellä kaasupolkimen alle ku rouva ei luvannu laittaa nappia kabiiniin ;D
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #389 : 11.06.2013, 13:03:48 »
juurikin perusevry siis  :D

mutta jos jätettäis evrypuheet nyt tähän, ja jatkettais puhtaalla virittämisellä...

Evry-keskustelua voi jatkaa tuolla FAQ-osiossa, jossa siihen oma aihe...

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

 

KL-varaosat  Race.fi