RallyBaron  Samppasport

2.5TDI virityskeskustelut

  • 1042 Vastauksia
  • 344596 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #390 : 11.06.2013, 16:28:41 »
Ihan vaan boksilla tuommonen vääntö kuulostaa vähän riskialttiilta vakiokytkimen kannalta. Boksi itessäänhän sisältää vaan käytännössä evrymodin, jää hienolle kotelolle ja liittimille hyvä hinta. Joo, ei oo mulla omakohtasta kokemusta mutta internetin ihmeellinen maailma kertoo :)
    420tuh ajettu vakiokytkin kestää todistettavasti 442nm.
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #391 : 11.06.2013, 17:13:24 »
    420tuh ajettu vakiokytkin kestää todistettavasti 442nm.

Mistä muutrn kenkee tiedät varmasti että sinulla on vielä vakio ja alkuperäinen kytkin? En epäile mutta uteliaisuuttani kysyn.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #392 : 11.06.2013, 17:47:38 »
Miks sä kenkee sitte oot vaihtamassa lujempaa kytkintä jos vakio kestää? :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #393 : 11.06.2013, 20:14:17 »
Miks sä kenkee sitte oot vaihtamassa lujempaa kytkintä jos vakio kestää? :)
Se aikoo virittää lisää ja silti pitää auton liikenteessä, näin ainakin käsitin kun viimeks juteltiin. 

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #394 : 11.06.2013, 21:00:17 »
Ei ainakaan auton huoltohistoriasta löytynyt  merkintää kytkinremontista ja kyllähän noitten kytkin kestää vakiona helpostikkin sen 400tuh. Vakio volle oli kun ostin. Kummastuttaa kyllä tuon kaksmassan kestävyys, kun aina vaan jaksaa jurinaa sietää! Se jatkuvassa liikenteessä pitäminen voipi olla kyllä vähän utopiaa, kun tehot saa tavotteeseen... :2funny: Jos toi vaan läjässä pysyy, niin talvella vasta olis tarkotus pistää palasiks...
« Viimeksi muokattu: 11.06.2013, 21:03:39 kirjoittanut kenkee »
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #395 : 12.06.2013, 00:00:45 »
Ei ainakaan auton huoltohistoriasta löytynyt  merkintää kytkinremontista ja kyllähän noitten kytkin kestää vakiona helpostikkin sen 400tuh. Vakio volle oli kun ostin. Kummastuttaa kyllä tuon kaksmassan kestävyys, kun aina vaan jaksaa jurinaa sietää! Se jatkuvassa liikenteessä pitäminen voipi olla kyllä vähän utopiaa, kun tehot saa tavotteeseen... :2funny: Jos toi vaan läjässä pysyy, niin talvella vasta olis tarkotus pistää palasiks...

Voipi olla myös hieman tapauskohtaista se kaksoismassan kestävyys. Appiukon (jos muistat) V70 TDI on tuotu saksasta aikoinaan, ja muistaakseni siitä porsi kaksoismassapyörä jossain 380tkm kohdalla. Voipi toki olla, että meni pelkästään kampuran päässä oleva pyörä, kun en oikein selvää vastausta häneltä saanut, että mikä men. (hinasin tuolloin hänet korjaamolle).

Jos jollain karavaanari, karavaaanari.... jantterilla on auto ollut, niin varmasti on saanut kaksoismassa hubaa se 7m solifer perässä 70km/h ylämäkeen vitonen silmässä. :nohnoh Mutta sitten miten appiukko ajaa (ei paljoa nussuta) ja miten kenkee ajaa, niin tuskin ylimääräistä "rynkytystä" tuo kone saa alle 2000rpm. :2funny:

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #396 : 12.06.2013, 05:59:06 »
Kovilla kierroksilla, ukko ja auto! ;D Njoo, tokihan se menneisyys vaikuttaa siihen kestävyyteen, varmaankin aika ratkaisevastikkin... On varmaan tuonkin  kytkin osittain jopa sen kuuluisan kalkkiviivan päällä, tai jopa ohikin... :2funny: Vielä kuitenkin jekkasee, joten, kenkee!!
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa HRemes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
    • S70TDI
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #397 : 13.06.2013, 10:23:56 »
Ruuvi letkuun ja ahtoja. Evryn kans ahdot 1,2Bar ja ilman evryä 0,9Bar. Eikä ole mitään ylimääräsiä piikkejä, rynkytyksiä, vikavaloja yms. Ruuvin laitoin imusarjan päästä lähtevään letkuun. Nyt vaan pitäis keksiä keino "säätää" turbiinilukkoo(?) lootasta että nopeammin sais vedon päälle kaasua polkaistaessa.
« Viimeksi muokattu: 13.06.2013, 15:31:40 kirjoittanut HRemes »

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #398 : 18.06.2013, 19:42:43 »
Tämä nyt menee tavallaan aiheen sisään ja huti.

Nyt on edessä kytkimen päivitys ja samaan urakkaan poistuu  kaksoismassa ja tulee kiinteä vauhtipyörä.
Hommattuna on jo valmiiksi d24pyörä ja seuraavaks kysessä on  levy ,asetelma ja muut tykötarpeet sis.pultit ym muut nippelit ?

Eli oisko joku sen verto auttamishaluinen ja kertos millä osilla tuo kasataan ns. bolt on tyyliin?

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #399 : 18.06.2013, 19:50:47 »
-763 sre jos haluut että kestää jonku verran vääntöi..vrt kaksoismassan 240mm kytkin ja deekun 228mm..siihen sitte kaveriks massalevy tai sintteri laatikkoo käypäsel booril..painelaakerii mahollisest joutuu siirtää johkuu suuntaa,en tiedä ku en oo mittaillu.Deekun vauhtipyörä tarttee lyhkäsemmät kiinnityspultit ku kaksoismassa.Ton verran itellää tietoo jos jotain apuja on  :)

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #400 : 18.06.2013, 22:42:48 »
Noilla ohjein jo pääsee etiäpäin kyllä , mites ne nuo vauhtipyörän kiinnityspultit , käykö siihen d24 pultit vaiko lyhennetyt omat?  Tavallisella jousitetulla massalevyllä oli ajatus mennä kun jokapäiväsestä käyttiksestä kyse.
Onkos kellä antaa tuohon kombinaatioon käypään levyyn mitään vinkkiä , remontin on onnistuttava kerralla joten mielellään kaikki palikat olis sitte valmiina pöyvällä kun ottaa työn alle.
Onko tuon -763sre asetelman kestosta mitään hajua kellään  , kestääkö enempi ku esim kunnossa oleva vakiokytkin?

Pahoittelut tästä mielenkiinnon ja kysymysten tulvasta koska tämän asian suhteen tahtosin olla varma.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #401 : 18.06.2013, 22:56:40 »
Sama kierre niissä kaksoismassan ja deekun pulteissa on joten kai ne lyhentämälläki toimii.Mulla oli massalevynkaa tol sre:llä siin luiston rajoilla 370nm:llä ja varmaan ois pitäny paremminki ku ois shimmannu sen asetelman.

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #402 : 18.06.2013, 23:58:03 »
Ja pito ilmeisesti nousee tuonne reiluun 400nm sintterin kanssa sitten , vai meneekö reilusti yli jo sitten .

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #403 : 19.06.2013, 00:21:57 »
Millaisilla ahtopaineilla on porukka ajanut vakio turbon kanssa?
Ei kehtaisi heti räjäyttää tuota mottia kappaleiksi tuossa 740 nokalla, varsinkin kun itsellä se ahtopaineen nosto käy helposti rajoitinventtiiliä ruuvaamalla...
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #404 : 19.06.2013, 10:33:08 »
Ja pito ilmeisesti nousee tuonne reiluun 400nm sintterin kanssa sitten , vai meneekö reilusti yli jo sitten .
onko kyseessä 4, 5 vai 6 lapanen? Joskus saabiin kyselin noista sinttereistä (240mm ja 6-lapanen levy) niin sanottiin että 700nm jäykällä levyllä, sen jälkeen luistaa asetelma...ja sachsin SRE kyseessä.
Joku paja oli sellanen missä pystyvät lisäämään asetelman puristusvoimaa.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy