Autodiagnoosi  Carcom Oy

2.5TDI virityskeskustelut

  • 1042 Vastauksia
  • 344596 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #450 : 26.07.2013, 10:17:21 »
MSA 15.8 sytyttää kyllä heti vikavalon mikäli EGR mennään vain mekaanisesti tulppaamaan. Sulla lienee siis <99 mallin auto?
allekirjoituksen TDi.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa UrhoKakkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #451 : 26.07.2013, 19:13:42 »
Juu 99hän se on. =) harmi kyllä. ja kun ei tunnu löytyvän sellasta edukasta vikakoodin lukijaa mikä siihen pystyis. No pitää hoitaa se sitten jos sattuu saamaan sofata rahat kasaan. Budjetilla kun mennään. Eli periaatteessa hyvä lastu firma mikä osaa hoitaa volleen hepoja pystyy tekeen ton. ? Mites kun  nyt en ite pääse auton alle kurkkiin ja oon miettiny myös tuota katin tyhjennystä niin oliko tuossa lamda kiinni siinä katissa? ku mietein et jos ei sitä vetäs tyhjäksi vaan sahais avan välistä pois ja laittais suoran putken tilalle laipoilla ja vaihtas sitte katastukseen sen aina paikalleen nii onko se ( jos siis lamda oli siinä pöntössä nii miten tarkka asennostaan siinä ja asennus syvyydestä?

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #452 : 26.07.2013, 19:16:57 »
Ei siellä lambdaa ole. :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa UrhoKakkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #453 : 26.07.2013, 19:39:54 »
Hienoa hienoa. Sittenhän siit vois nakutella putken läpi ja liimata laipat päihin ja paikalleen. Sitä öljynpaineanturia ei ilmeisesti sa mitenkään helposti vaihdettua? Sormikopelolla sen jotenkin sieltä öljytikun vierestä paikantaa mutta sitte hiukan siihen se jääkin. =) Saatika että sen sais kätevästi vaihettua ja viel johdotettuakin. Jos hiukan saapi viriteltyä nii olis kiva nähdä nekin paineet varmuuden vuoksi.

Poissa rooppis93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • yrittänyttä EI laiteta... tai ainakin niin ne sano
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #454 : 28.07.2013, 23:21:13 »
terve menee kyllä offiks muttakun ei tuolla korjaamolla kukaan oikein osaa vastata/auttaa   

elikkäs itellä on v70tdi vm98 ja kaasu teki tenät elikkä ei nosta ainetta suuttimille ja pumppukin on jo epätoivossa vaihetti mutta ei pelitä siltikään jotenka osaisiko joku teistä kertoa mikä mättää? sormin kun liikuttaa määränjakajaa niin tulee suuttimille tavaraa mutta kun painaa kaasua tai starttaa niin ei tapahdu mitää :'(
-740TDic kartano rotta n.130hp/220nm kytkin sanoi heihei. - EX. volvo V70 TDI "vähän" lipsahti

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #455 : 29.07.2013, 07:10:53 »
terve menee kyllä offiks muttakun ei tuolla korjaamolla kukaan oikein osaa vastata/auttaa   

elikkäs itellä on v70tdi vm98 ja kaasu teki tenät elikkä ei nosta ainetta suuttimille ja pumppukin on jo epätoivossa vaihetti mutta ei pelitä siltikään jotenka osaisiko joku teistä kertoa mikä mättää? sormin kun liikuttaa määränjakajaa niin tulee suuttimille tavaraa mutta kun painaa kaasua tai starttaa niin ei tapahdu mitää :'(

Kuulostaapa tutulta. Saikkasin oman purkuun tulleen 850 tdi:n kans samanlaisen ongelman kans ja siinä vika oli ajonestossa.

Poissa rooppis93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • yrittänyttä EI laiteta... tai ainakin niin ne sano
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #456 : 29.07.2013, 09:35:55 »
no mites näissä tdi koneissa tuon ajon eston saa pois päältä kun ei ole kuin 1 avain?
-740TDic kartano rotta n.130hp/220nm kytkin sanoi heihei. - EX. volvo V70 TDI "vähän" lipsahti

Poissa UrhoKakkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #457 : 29.07.2013, 15:21:29 »
Eikös tuon 2.5 tdi v70 kytkimen jos on kunnossa pitäisi kestää jotaan 400nm luokkaa vääntöä? Ja kun puhutaan vakio kytkimestä nii pitääkö ne kaikki tarvikytkimetkin vai pitääkö sen olla oikein merkki varaosa jotta se pitäisi sen 400? Vai pitääkö se motonetin pakettikin sen saman? Ahtojen ja syötön noston tuloksena sain lipsautettua kytkintä niin tuli tuo mieleen et pitääkö vaan ruuvata hiukan pienemmälle vai miettiä uutta kytkintä?

Poissa mattipeura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #458 : 29.07.2013, 15:28:49 »
Eikös tuon 2.5 tdi v70 kytkimen jos on kunnossa pitäisi kestää jotaan 400nm luokkaa vääntöä? Ja kun puhutaan vakio kytkimestä nii pitääkö ne kaikki tarvikytkimetkin vai pitääkö sen olla oikein merkki varaosa jotta se pitäisi sen 400? Vai pitääkö se motonetin pakettikin sen saman? Ahtojen ja syötön noston tuloksena sain lipsautettua kytkintä niin tuli tuo mieleen et pitääkö vaan ruuvata hiukan pienemmälle vai miettiä uutta kytkintä?

mullaki antautu alkuperäinen kytkin ku nostettiin syöttöjä ja ahtoja. tilasin saksasta 137€ kotiin tuotuna kytkimen jossa oli saschin osat paketissa. nyt on ainaki kestäny

Poissa UrhoKakkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #459 : 29.07.2013, 15:55:17 »
Mistäpäin sieltä löysit moisen? Kerro toki linnkiä jos muistat vielä!!

Poissa mattipeura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #460 : 29.07.2013, 17:18:13 »

Poissa UrhoKakkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #461 : 30.07.2013, 12:14:14 »
Ok. Hieno homma. =) Eli se työsylkky on siellä kytkinkopan sisällä? Entäs se laakeri se taisi olla siinä paketissa? ei taivu toi saksa ollenkaan. =) Tutkiskelin tuota vaihto hommaa eilen nii jestas siinähä joutuu purkaan puolen autoa että sen laatikon saa irti. Pitää ny miettii ja funtsii saakohan tuota ite ollenkaan vaihdettua. Jossain korjaamolla tuo maksaisiainakin n. 4 miljardia euroa.  :P

Poissa mattipeura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #462 : 30.07.2013, 12:43:44 »
Ok. Hieno homma. =) Eli se työsylkky on siellä kytkinkopan sisällä? Entäs se laakeri se taisi olla siinä paketissa? ei taivu toi saksa ollenkaan. =) Tutkiskelin tuota vaihto hommaa eilen nii jestas siinähä joutuu purkaan puolen autoa että sen laatikon saa irti. Pitää ny miettii ja funtsii saakohan tuota ite ollenkaan vaihdettua. Jossain korjaamolla tuo maksaisiainakin n. 4 miljardia euroa.  :P

se painelaakeri on siinä sylinterissä. se vaihto on aika vaikia homma maantasalla tehä ku joutuu sen apurungon puottamaan alas, itellä vaa oli veljen korjaamolla paikka misä tehä

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #463 : 31.07.2013, 02:12:25 »
se painelaakeri on siinä sylinterissä. se vaihto on aika vaikia homma maantasalla tehä ku joutuu sen apurungon puottamaan alas, itellä vaa oli veljen korjaamolla paikka misä tehä
Korkeet pukit ja pari kunnon hallitunkkia kaipaa.

Ok. Hieno homma. =) Eli se työsylkky on siellä kytkinkopan sisällä? Entäs se laakeri se taisi olla siinä paketissa? ei taivu toi saksa ollenkaan. =) Tutkiskelin tuota vaihto hommaa eilen nii jestas siinähä joutuu purkaan puolen autoa että sen laatikon saa irti. Pitää ny miettii ja funtsii saakohan tuota ite ollenkaan vaihdettua. Jossain korjaamolla tuo maksaisiainakin n. 4 miljardia euroa.  :P
Päivän homma, eli pajasta riippuu selviikö alle tonnin töillä.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa UrhoKakkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #464 : 31.07.2013, 09:18:07 »
Niin mä vähän ajattelenkin. Pitää nyoikeen funtsia miten ton tekis ja/tai tekeekö ite. Kyllähän kaiken tietenkin itsekin saa tehtyä tosin se koska ja tuleeko kuntoon niin se on toinen asia... :D Kiitos kuitenkin neuvoista.

 

Ateho  Elekma