Elekma  Autoracing

2.5TDI virityskeskustelut

  • 1042 Vastauksia
  • 344600 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #510 : 14.08.2013, 22:51:12 »
Joo. Ei se kestä kunnon ahtoja.  :-\
Heitti pienen ahtopiikin täyskaasu kiihdytyksessä.  ::)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
 :D

 :D

Mulla ei ihan noin huono sentäs ole. ;)

Ei taida tänne suoranaisesti kuulua, mut sanon kuitenkin.

Eli miittireissun kulutus ajotietokoneen mukaan 6,6L/100km. (vakio putkistolla) 680km
Ja viime vkl:nä tuli heitettyä n.1000km lenkki ja siinä kulutus 6L/100km.
Samanlaista ajoa ja nyt oli tuo 3" putkisto ja ilman kattia.
Eli voinen sanoa onnistuneeksi viritykseksi. :)
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa ikajukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #511 : 29.08.2013, 21:15:45 »
No niin, nyt on auto siirtynyt meikäläiseltä isäukolle ja käyty taas rullilla: 248 hp ja 470 nm. Fin-Dieselin ohjelma, vakioahtimessa isommat sisuskalut, 3 bar map imusarjassa ja katti poistettu. Gps:n mukaan huiput 232 kmh  8)  Kolmosella 60-120 lähtö vakkarilta 6,4s  :)
Auto siis S80 2.5D ja rautapuoli siis ahtimen sisuksia, mappia ja katin poistoa lukuunottamatta vakio...
« Viimeksi muokattu: 29.08.2013, 21:19:46 kirjoittanut ikajukka »

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #512 : 29.08.2013, 21:18:07 »
No niin, nyt on auto siirtynyt meikäläiseltä isäukolle ja käyty taas rullilla: 248 hp ja 470 nm. Fin-Dieselin ohjelma, vakioahtimessa isommat sisuskalut, 3 bar map imusarjassa ja katti poistettu. Gps:n mukaan huiput 232 kmh  8)  Kolmosella 60-120 lähtö vakkarilta 6,4s  :)
Tää alkaa pahasti näyttämään siltä, että ärrävolvoilijoille alkaa kohta tulemaan kiirus... :2funny:
Komeet lukemat! Paljonkos käytetyt ahdot?

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #513 : 30.08.2013, 07:38:31 »
on kyllä komiat lukemat! :) missä ahdin on muokattu?
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa ikajukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #514 : 30.08.2013, 14:30:44 »
Fin-Turbon muokkaama ahdin.. Ohjelmassa max. ahdot 1,55 bar. Huippunopeudessa ahdot n. 1,1 bar ja kierroksia pikkusen yli 4700. Maksimisyötöt 4200 kierrokseen asti jonka jälkeen lähtee pienenemään. Katalysaattorin poisto vaikutti vitosella tehdyssä vedossa 17 hp ja 30 nm ja välillä 60-120 lähemmäs sekunnin. Fin-Turbon mukaan tuolla ahtimella voi vielä nostaa ahtoja tuonne 1,7 bar kantturoille, vakiosuuttimista ei vaan saa enää kakkua enempää: Ruiskutusaika on ylhäällä vedetty niin pitkäksi kuin pystyy, kuitenkin niin että pysyy nipussa vaikka käyttää nilkkaa suorana vähän pitenpäänkin. Savua tulee jonkin verran mutta ei mitenkään poskettomasti... Nuo huiput tyssää käytännössä siihen että kierrokset alkaa olla tapissa (vähän reilu 4700 rpm).
Iq on tällä hetkellä n. 4,8. Pienentämällä saisi tietysti syöttöä vähän vielä lisää, pienillä kierroksilla esiintyvä rynkytys lisääntyy sitten vastaavasti...

Ps. Isäukko on jo miettinyt jotta josko laittais vähän suutinta isommaks..
« Viimeksi muokattu: 30.08.2013, 14:33:52 kirjoittanut ikajukka »

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #515 : 30.08.2013, 15:28:38 »
Tuosta katin poistosta. Oliko tyhjätty vai kokonaan pois ja putki tilalla?
Aika kivasti antaa lisää potkua.

Poissa ikajukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #516 : 30.08.2013, 21:26:12 »
Ihan suora putki on katin paikalla. Ohenmäessä käytetty siis rullilla ennen ja jälkeen katin poiston, lämpötilakin oli mittauksissa 2 asteen sisällä. Suurimman väännön kierrosluku tippui 3150=>2900 ja suurimman tehon kierrosluku nousi 4000=>4200 Eli ihan jonkin verran vaikutti hengitystä vapauttavasti tuo katin poisto... Tuli vähän testailtua viime talvena / tänä keväänä tuota vakiocoolerin toimivuutta, vaikka vähän ahdas niin ihan hyvin jäähdyttää: 60-120 väli meni noin 0,5s huonommin 25 asteen pakkasessa kuin +5 asteen lämmössä, eli pakkanen hyydytti voimansiirtoa ja laakereita enempi kuin kylmempi ilma toi lisätehoa. VAG- konsernin tuotteita myös omistaneena / viritelleenä niissä vakiocoolerilla kävi päinvastoin eli pakkasella kiihtyvyys parani. Niisähän tosi vakiocooleri onkin postimerkin kokoinen.. ;D

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #517 : 30.08.2013, 21:51:45 »
Missäs kohtaa alhaalla tuntee tolla setupilla että alkaa vääntään?

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #518 : 31.08.2013, 06:35:49 »
Päivitystä: Vakio kytkimen kestoraja on näköjään melkoinen, kun itellä nyt paineet nousee vitosella 1,85bar(normaalisti edelleen 1,6) ja alkaa vasta n.150km/h luistamaan!! Vääntöä ja tehoa on huomattavasti enemmän kuin se mitattu 197hv/442nm!!! Tosin niinkuin sanottua, nyt se luistaa... Ajettu 432tuh!!! 2massan kanssa ei ongelmia, eikä tekniikan suhteen muutenkaan, käy kuin kello... (tuntuu muuten mukavalta se vääntö 130km/h jälkeen ;)) Ei noita saa hajalle edes kovalla yrittämisellä! Huh huh!!
« Viimeksi muokattu: 31.08.2013, 06:39:01 kirjoittanut kenkee »
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #519 : 31.08.2013, 22:26:14 »
kyllä se vielä kannentiiviste antautuu tuolla hommalla  :idiot2:

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #520 : 31.08.2013, 22:41:09 »
Kannentiivisteen kesto selviää ehkä täs parin kuukauden aikaan ku laitetaa hx35:n kaveriks hx27 sarjaan ja uus syöttöpumppu ja uuet suuttimet ja uuet nostajat ja jäykemmät venajouset.Nokka menis kyl samal ku joltain löytys edullisesti minkä sais laittaa hiotuttavaks :)

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #521 : 01.09.2013, 08:02:39 »
äkkiseltään tuntuis että tuommonen kombo ei nosta pakopainetta samallain kun tuo vakioilmalämpöpumppu/pakokaasujarru. Voi olla ihan toimivaki ::)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa dr_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #522 : 08.09.2013, 21:48:37 »
Iltaa. En jaksanut alkaa selaamaan koko topicia läpi niin aattelin kysellä..
Onko kellään tietoa/omaa kokemusta tuosta automaattilootan kestosta pienen tehon  lisäyksen kans? Kannattaako edes haaveilla omaan v70 pientä kutittelua?
V70 TDI -98

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #523 : 08.09.2013, 22:03:39 »
Iltaa. En jaksanut alkaa selaamaan koko topicia läpi niin aattelin kysellä..
Onko kellään tietoa/omaa kokemusta tuosta automaattilootan kestosta pienen tehon  lisäyksen kans? Kannattaako edes haaveilla omaan v70 pientä kutittelua?

Pieni on niin suhteellista..
Riippuu monista asioista, paljon on ajettu, vedetty paljon, onko öljyjä vaihdeltu....

Mutta, kyllä se kestää, sen minkä kestää.
Monessakin on lastu, jolloin n.170hp.
Eikä se teho sitä tapa, vaan vääntö, kunhan se pysyy sidettävissä rajoissa ~400nm.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #524 : 08.09.2013, 22:26:57 »
Pieni on niin suhteellista..
Riippuu monista asioista, paljon on ajettu, vedetty paljon, onko öljyjä vaihdeltu....

Mutta, kyllä se kestää, sen minkä kestää.
Monessakin on lastu, jolloin n.170hp.
Eikä se teho sitä tapa, vaan vääntö, kunhan se pysyy sidettävissä rajoissa ~400nm.
mulla on tomaatti ainakin toistaiseksi kestänyt hyvin..voimasta ei ole tietoa, hyvin kuitenkin tuntuu vetoja olevan, WRX subarun kanssa mentiin rinta rinnan...kun pysähdyin, tuli subaru kuski kysymään:"mikä vi**u toi on?" :)

Onkos kukaan muuten koettanut 2.0T5 ahdinta TDi:hin? Onko parempi kuin orkkis? Uuden pakosarjan tekokaan ei ole ongelma.
« Viimeksi muokattu: 08.09.2013, 22:30:03 kirjoittanut exclusive »
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron