RallyBaron  Samppasport

2.5TDI virityskeskustelut

  • 1042 Vastauksia
  • 344591 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #570 : 01.12.2013, 20:18:23 »
Jos jotain hajoaa ni laitetaa vahvempaa palikkaa tilalle ;)

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #571 : 01.12.2013, 20:21:08 »
Jos virittää mieli tekee, niin suosittelen  vaan yksinkertaisesti  koittamaan, niinhä sitä minäkin... heh!  :2funny: Jos hajoamista pelkää, niin vakio on aika varma vaihtoehto.
Yhdyn tähän täysin.
Tämä herra on esimerkki siitä että ei usko foorumien tietäjiä vaan kokeilee ja yllättävän hyvillä tuloksilla  :hello:
Aika moinen kranaatti tuo sun Volvos taitaa kyllä olla, mutta ei anneta sen häiritä kun kerran liikuttaa paikasta A paikkaan B.

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #572 : 03.12.2013, 08:17:22 »
Jep! Kyllähän se sokka taitaa siinä huulilla vaan enää pyöriä, mutta ei ainakaan vielä löydy mitään sanomista pellin alta(paitsi taas yksi vähän vuotava atoputki joka sai maakosketuksen), tarkastettu jokapaikka viikonloppuna... Hehkut vois kyllä vaihtaa jo... Jokapäivä ajossa, mutta enää n.50km/pv tulee(eläkkeellä, auto siis :2funny:). Taulussa se n. 437500km. Tuli hommattua uudet vanteet (uudet alkup. alut 15"), ja nastakumit, joten jonkinlainen luotto laitteeseen on vielä... heh!! ;D
« Viimeksi muokattu: 03.12.2013, 08:21:48 kirjoittanut kenkee »
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #573 : 04.12.2013, 14:30:23 »
Eilen sai taas täyslaidallisen volvo ja 120km lisää tauluun, lopputuloksena oli vaan 5 irronnutta nastaa ja tänä aamuna oli maa noesta(evrystä käännetty riittävästi) mustana, kun laitoin kylmänä (roikasta) käyntiin....  :2funny:  Motarilla uskaltaa kattoo mittaria (ahto) ja paineet näköjään 5-vaihteella n. 1,8bar tai vähän yli... Foorumien tietäjistä on ollut kyllä paljon apua, mutta kokeilemallahan se totuus kuitenkin selviää!! Sääli on sairautta... ;D
« Viimeksi muokattu: 04.12.2013, 20:29:07 kirjoittanut kenkee »
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa UrhoKakkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #574 : 16.01.2014, 18:00:27 »
Mites te ootte hoitanu tän vw/audi mapin asennuksen 2.5tdi v70seen? http://motonet.fi/fi/tuote/281511/map-tunnistin-vag-tdi-3bar-038906051c eikös se tuo ollut? vaatiiko hirveästi taistelua vai meneekö suoraan samalla liittimellä vai pitääkö kolvailla? ja tää oli siis 1999 vm ja msa 15.8 ja toinen homma toi maffi? kun siinä on toisessa päässä s verkkohommelijutska nii mittaako se sen siinä kohalla vai miten se sitä haistelee vai onko se verkkohässäkkä siinä päässä mitenkin turha? et uskaltaako sitä puhistella miten?

eli kukaan ei ookkaan sitä laittanu kuhan puhuvat?
« Viimeksi muokattu: 18.01.2014, 23:23:59 kirjoittanut UrhoKakkonen »

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #575 : 27.01.2014, 21:02:31 »
Ei paljon mainittavaa... Paineet nostettu 1,9bar... Kenkee... 440500km... Hukkaa nestettä, lämppärin kenno vuotaa, ei pahempaa (kuskin jalkatila märkä,tehnyt samaa jo vuoden...)... Mapin vaihto kyllä kiinnostais... Tökkii 1,7bar jälkeen vähän, mutta hyvin vääntää vielä 2,0bar...(bleedaus ei oikeen auta 1,8bar jälkeen...) Penkitetty siis 1,6bar paineilla 197hv / 442nm. Sen jälkeen suuttimet uitettu moneen kertaan puhdistus aineella ja vaihdettu isompi cooleri. Tehoa selvästi enemmän nyt, kun painetta on enemmän!! Hyvin toimii ja aamulla ilman lämmitystä -17 pakkasesta tulille normaalisti!! (paitsi että normaalisti on kyllä roikassa tunnin) ;)
« Viimeksi muokattu: 27.01.2014, 21:15:53 kirjoittanut kenkee »
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #576 : 02.02.2014, 14:34:00 »
Tääläku jo monesti mainittu toi egr:n tulppaus ja vikavalo ni mistä se moottorinohjaus tunnisttaa ton egr:n tulppauksen?

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #577 : 02.02.2014, 15:21:21 »
Tääläku jo monesti mainittu toi egr:n tulppaus ja vikavalo ni mistä se moottorinohjaus tunnisttaa ton egr:n tulppauksen?

Uudemmat MSA 15.8, jossa on maf, niin moottorinohjaus tietää, että egr:n avautuessa maffin ilmamassa pitää muuttua. Jos näin ei tapahdu, niin syttyy vikavalo.

Vanhemmat 15.7:t ei sytytä vikavaloa, vaikka egr tulpataan. Vikavalo syttyy vasta sitten, jos egr:n ohjaussolenoidi otetaan irti johdoista.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #578 : 02.02.2014, 15:37:48 »
JA mitenkän tuon ohjauksen tunnisti? Oliko joku vuosiluku rajana?

Eikös vanhemmassa ole ilmamassamittari ja uudemmassa määrämittari?

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #579 : 02.02.2014, 15:52:08 »
Eikös vanhemmassa ole ilmamassamittari ja uudemmassa määrämittari?

Just toisin päin :) Vaihtuu joskus -99 tienoilla, jolloin saattaa olla molempia mlleja. -98 varmuudella vanhempi ja -00 uudempi.

Vanhempi 15.7 ilmamäärämittarilla = alumiininen, epäsäännöllisen muotoinen mittari, jossa päällä kulmikas musta muovikansi.

Uudempi 15.8 ilmamassamittarilla = musta, lieriön muotoinen mittari.

Poissa volovo240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #580 : 12.02.2014, 04:51:06 »
Mitenkäs jos pakosarjasta tulppaisi egr:lle tulevan väylän ja laittaisi egr:n haukkaamaan raitista ilmaa erillisen filtterin läpi?
Tämä näin vain ajatuksena,varmasti hölmö patentti siihen nähden että parilla sadalla saa ohjelmoitua kokonaan pois. Toisaalta tällöin egr:n saisi ottamaan puhtaan ilmansa esilämmitettynä pakosarjan läheisyydestä jolloin lämpöongelmat varmasti tasoittuisivat.  :2funny: Jepjep,en ole tainnut herätä vielä kunnolla.  :idiot2:  ;D

Edit: Saattas tuosta tulla kylläkin ahtopaineiden karkausreitti.  :facepalm:
« Viimeksi muokattu: 12.02.2014, 05:03:14 kirjoittanut volovo240 »

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2129
  • Tampere - Pori
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #581 : 12.02.2014, 08:14:38 »
Mitenkäs jos pakosarjasta tulppaisi egr:lle tulevan väylän ja laittaisi egr:n haukkaamaan raitista ilmaa erillisen filtterin läpi?
Tämä näin vain ajatuksena,varmasti hölmö patentti siihen nähden että parilla sadalla saa ohjelmoitua kokonaan pois. Toisaalta tällöin egr:n saisi ottamaan puhtaan ilmansa esilämmitettynä pakosarjan läheisyydestä jolloin lämpöongelmat varmasti tasoittuisivat.  :2funny: Jepjep,en ole tainnut herätä vielä kunnolla.  :idiot2:  ;D

Edit: Saattas tuosta tulla kylläkin ahtopaineiden karkausreitti.  :facepalm:

EGR:n toiminta perustuu pakopaineeseen, joten hyvältä kuulostava ideasi ei toimi  :)
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #582 : 12.02.2014, 21:53:58 »
Väliaikatietoa. 442000km. Paineet 1,75-1,9bar,(4-vaihteella n.1,75bar) mustaa putkesta, sutii, nastat nastojen taivaassa. Vetoja on ,ongelmia ei. (ei sitten pienintäkään). Vakioksi uskomaton kampe kestämään...(850tdi, tehoa reilusti yli 200hv, jos penkitys @1,6bar, 197hv pitää paikkaansa, heh!). Kytkin edelleen vakio, jurisee, luistaa 5-vaihteella.(paineet nousee max n.2,0bar). Auto edelleen päivittäisessä ajossa, mutta osa-aikaeläkkeellä :idiot2:(pistän kesäautoksi, nastoja lähtee kuin metallikuula-aseesta!!)
« Viimeksi muokattu: 12.02.2014, 22:05:59 kirjoittanut kenkee »
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #583 : 13.02.2014, 00:26:55 »
Väliaikatietoa. 442000km. Paineet 1,75-1,9bar,(4-vaihteella n.1,75bar) mustaa putkesta, sutii, nastat nastojen taivaassa. Vetoja on ,ongelmia ei. (ei sitten pienintäkään). Vakioksi uskomaton kampe kestämään...(850tdi, tehoa reilusti yli 200hv, jos penkitys @1,6bar, 197hv pitää paikkaansa, heh!). Kytkin edelleen vakio, jurisee, luistaa 5-vaihteella.(paineet nousee max n.2,0bar). Auto edelleen päivittäisessä ajossa, mutta osa-aikaeläkkeellä :idiot2:(pistän kesäautoksi, nastoja lähtee kuin metallikuula-aseesta!!)
mulla on parhaimmillaan paineet ollu 2.3bar ja aivan uskomattoman paljon menohaluja..en vaan uskaltanut pitää kauaa noita paineita jottei tuu laatikkojumppaa (automaatti) :) nyt on 1.6bar ja emännän velipoika oli viikonloppuna pöllyttänyt jonkun 4.2 v8 audin 8)
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #584 : 13.02.2014, 08:17:49 »
Yllättävän kirpee kampe kyllä tuo laitos on! 300hp nelikko Audi jää varmasti!! ;) 50000km takana yli 1,5bar paineilla... Ja on nimittäin saanu KENKEE!! Konehuoneen puolelle on tarvinnut vain kiilotusrättiä... ;D
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

 

Autoracing  KL-varaosat