Kulkukoira  Proturbo

2.5TDI virityskeskustelut

  • 1042 Vastauksia
  • 344593 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #615 : 17.07.2014, 15:59:54 »
No sitte se ei kannata. Kuulemma pelkästä ecuun tinauksesta velotetaan nykyään jo pari sataa..
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #616 : 17.07.2014, 21:43:12 »


Niin, ja jos DIY ohjaimia tyyliin Megasquirt on olemassa valmiina niin vinkkiä :P

tuossa paria kaveria haastateltu ni katotaan miten käy.

Poissa MJF

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #617 : 17.07.2014, 22:10:59 »
dmn.kuulalaakeri.org/dmn-edc/

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1397
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #618 : 19.07.2014, 16:33:28 »
dmn.kuulalaakeri.org/dmn-edc/

Tänks!  8)

Pointtina on TDi:n siirto museoikäiseen farkkukoppaan niin koen koko johtohässäkän siirron kohtuullisen järeäksi toimenpiteeksi...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #619 : 19.07.2014, 16:50:52 »
dmn.kuulalaakeri.org/dmn-edc/

oon kyselyt tuolta ja ei ole vielä sarjatutannossa/myynissä mutta homma etenee tuollakin

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #620 : 22.07.2014, 15:17:53 »
Tervehdys, tuli tuommoinen v70 mk2 TDI koneella ostettua. Huhuina oli että lastutettu? Voiko tätä miten tarkistaa? Uusi turbo mielessä, löytyykö "tehokkaampia" turboja bolt on menetelmällä? Toki käytettykin menisi. Paljonko vakio kuuleri kestää painetta ja paljonko vakiona painetta? Puolet keskustelusta jo selasin vaan ei tarttunu silmiini vastauksia. Kiitokset.
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #621 : 22.07.2014, 16:49:03 »
Tervehdys, tuli tuommoinen v70 mk2 TDI koneella ostettua. Huhuina oli että lastutettu? Voiko tätä miten tarkistaa? Uusi turbo mielessä, löytyykö "tehokkaampia" turboja bolt on menetelmällä? Toki käytettykin menisi. Paljonko vakio kuuleri kestää painetta ja paljonko vakiona painetta? Puolet keskustelusta jo selasin vaan ei tarttunu silmiini vastauksia. Kiitokset.
holset he221w on paras vakion tilalle. Tai jos saa jostaki vakion kuoriin rakennetun isomman. Vakiopaineet on piikkinä 1,1-1,2, normaalisti 0,9. Ei sitä helpolla tarkasta mistään jos ei kuittia oo siitö onko lastutettu. Vakiocooleri on ihan tuurissaan, toisilla paukkuu bensakoneen paineilla ja toisilla on näissäki kestäny. Oliko muuta? :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #622 : 22.07.2014, 18:12:24 »
holset he221w on paras vakion tilalle. Tai jos saa jostaki vakion kuoriin rakennetun isomman. Vakiopaineet on piikkinä 1,1-1,2, normaalisti 0,9. Ei sitä helpolla tarkasta mistään jos ei kuittia oo siitö onko lastutettu. Vakiocooleri on ihan tuurissaan, toisilla paukkuu bensakoneen paineilla ja toisilla on näissäki kestäny. Oliko muuta? :)
voiko mustan työntäminen täyskaasulla ja korkeilla kierroksilla viitata lastuun? Käynnistäessä eikä veättäessä savuta ollenkaan. Pirusti pitäis saada lisää tehoa vaan melko uusia juttuja nää diisselit mulle.. :)
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #623 : 22.07.2014, 18:18:43 »
voiko mustan työntäminen täyskaasulla ja korkeilla kierroksilla viitata lastuun? Käynnistäessä eikä veättäessä savuta ollenkaan. Pirusti pitäis saada lisää tehoa vaan melko uusia juttuja nää diisselit mulle.. :)
pelkällä lastulla tulee hyvin hento tupsaus. "tehoboksilla" tai evryllä saa enemmän mustaa. Ne on helpompi löytää jos on laitettu.."pirusti tehoa" on suhteellinen käsite, 200 saa pienellä vaivalla ja siitä ylöspäin vähän isommalla vaivalla. Paljoko suunnittelit?
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #624 : 22.07.2014, 21:45:15 »
Evryllä ja ahtomodilla antaa kunnon "ketunhäntää" ja vakio osilla ei pataa saa rikki. Faktoja. Vakio cooleri takavasemmalle catin ja vakio putken kanssa virkkaamaan, jos meinaa enemmän yrittää kurmoottaa!!  Itellä nyt kilsoja taulussa 455tuh ja paineet nelosella 1,75 ja vitosella nousee n.2bar. Tehoa yli 200hv helposti. Vääntöä yli 450nm helposti. Orjalliset öljynvaihdot keskimäärin 9tuh. välein. Tälleen menty nyt 65000km ilman pienintäkään ongelmaa... Kaksoismassa värisee, antaa siis väristä... Käyttis edelleen...(tuli tänään taas vedettyä perässä 21 dinoa, painaa varmaan 2,5tn, tyhjäkäynnillä tulee...)  :)
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #625 : 23.07.2014, 07:15:42 »
oma tdi ainakin pöllyttää ni prkl:eesti mustaa kun lähtee kiihdytteleen ja tyhjäkäynillä vähä sellasta sinertävää savua, öljyä ei kuitenkaan kulu 10tkm n.0.5litr menny. eikä mitään käryä onko lastutettu jotenkin mutta ahdot piikaa 1-1.2 bar, yli 3000rpm kun vedossa kierrättää alkaa viisari väriseen ja tipahtaa sihen 0.8 tuntumaan, välystä turbossa ei ole nimeksikään ja mutenkin tuntus pelaavan komeesti. alkaiskohan hukkaportin kellon jousi väsymään. osaisko jou sanoo mistä alkais tähä etsiä syytä vai meniskö suoraa ensi tarkistamaan tyhjennetyn katin jos pakopaineet nousee liiaksi.?
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #626 : 23.07.2014, 13:19:21 »
Suuttimet taitaa vuotaa pikkasen ja tyhjä katti saa sen vähän "käryämään", muttei vaarallista. Painepolitiikkakin kuulostaa vakiolle.
Hengitystä parannettuani ahdot ilman evryä n1,35-1,4bar ja pysyy siinä. Kulkee ilman evryäkin ihan suht hyvin. Evry päällä pieksää vasurilla tuon n.300hp v8 meseni... (w210 e420+pientä hienosäätöä)  ;D No, todettakoon vielä samaan hengenvetoon että, on volvo muutenkin kyllä parempi, PALJON parempi! ::)
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #627 : 23.07.2014, 15:07:40 »
pelkällä lastulla tulee hyvin hento tupsaus. "tehoboksilla" tai evryllä saa enemmän mustaa. Ne on helpompi löytää jos on laitettu.."pirusti tehoa" on suhteellinen käsite, 200 saa pienellä vaivalla ja siitä ylöspäin vähän isommalla vaivalla. Paljoko suunnittelit?
200 kaakkia voisi olla semmonen tavote kun koitetaan kummiskin käyttiksenä pitää. Melko väkevästi kyllä tupsauttaa mustaa, voi myös olla suuttimissa. Kannattaakos kärjet hommata samalla kun sen he221w:n sinne vaihtaa? onko tarpeellista? Onko riskialtista ajella vakio coolerilla? Kun passelit coolerit taitaa melko kiven alla olla?
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #628 : 23.07.2014, 15:10:58 »
200 kaakkia voisi olla semmonen tavote kun koitetaan kummiskin käyttiksenä pitää. Melko väkevästi kyllä tupsauttaa mustaa, voi myös olla suuttimissa. Kannattaakos kärjet hommata samalla kun sen he221w:n sinne vaihtaa? onko tarpeellista? Onko riskialtista ajella vakio coolerilla? Kun passelit coolerit taitaa melko kiven alla olla?
sinne vähän vajaa 200 pääsee virtaavammalla putkistolla ja oikein tehdyllä ohjelmalla. Karala ottanu 193 niillä pelkästään. Suuttimet kannattaa vaihtaa, se vähentää vähän savutustaki jos ei mennä ihan äärirajoilla.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #629 : 23.07.2014, 19:15:02 »
Jos kerta suihkujen vaihto esissä ni eikö siihe ois paree laittaa jotkut miedot viritys käret , helpommalla pääsis sitte siinä tehonlisäämisessä jatkossa.   Eikös se näissäki päde samalla tavalla kun muissaki että syöttöä lisätessä ruiskuaika venyy suuntaan tai toiseen ja sehä on yhtäkuin ylimäärästä lämpöä ja hukkaan heitettyä voimaa..

Emmie tiijä , mie vuan muistelen   :D

 

KL-varaosat  Race.fi